Camping gezocht (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Lina
, Datum:
12.07.2020 22:45
Hoi,
Wij willen begin augustus 2 weken naar Frankrijk met de auto. Ik heb 4 jaar terug een huisje gehuurd in Frankrijk, dit was de slechtste vakantie ooit. (In the middle of nowhere, muizen en wespen in huis, vies, extreem slechte bedden, enz.). Vandaar dat ik toch maar even advies vraag.
We willen 2 verschillende locaties meepakken, allebei een week. We willen een huisje /stacaravan huren met eigen sanitair.
Wij zijn 35, 38 en 5 jaar. Ik zoek een camping waar zwemshorts toegestaan zijn. Voor de kleine is een zwembad met glijbanen leuk. Ook willen wij in de buurt van een plaatsje zitten. We gaan graag een hapje eten in het plaatsje en bezoeken altijd graag de supermarkt in het buitenland ?. Verder zou het leuk zijn als er in de omgeving nog andere leuke plaatsjes zijn, maar dit is bijzaak.
Ik heb ergens op dit forum gelezen dat bij yelloh zwemshorts toegestaan zijn. Ik heb daar ook wel leuke campings gezien. Is er recent iemand geweest die dit kan bevestigen? De post was namelijk uit 2016.
Iemand nog een tip voor een gebied of (andere) leuke locatie?
Ik heb hierboven mijn wensenlijst weg gezet. Ik ben me er van bewust dat het er wel wat zijn. Maar dit zijn de zaken waar ik altijd op let, omdat de ervaring heeft geleerd dat dit de aspecten zijn die onze vakantie maken of breken.
Tips zijn van harte welkom!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
13.07.2020 08:24
Geplaatst door: ® Riedel
, Datum:
13.07.2020 08:51
Vorig jaar waren op Les Rivages ook nog geen zwemshorts toegestaan.
Maar toen was het ook nog niet van Yelloh Village, wie weet is dat veranderd.
Overigens, ieder zijn wens natuurlijk, maar met de zwemshort-eis beperk je wel danig je keuzemogelijkheden in Frankrijk.
, Datum:
13.07.2020 10:52
Bedankt voor de reacties. Die lennyclub campings zien er leuk uit zeg, maar helaas niet meer beschikbaar.
Ik besef me ook dat een strakke zwemboxer wat handiger zou zijn. Maar mijn man is 40 kilo afgevallen, hierdoor is het allemaal niet strak meer. Hij voelt zich er niet prettig bij, dat kan ik me heel goed voorstellen. Hij is wel een waterrat, dus vandaar dat we onszelf hierin toch beperken.
Geplaatst door: ® Berry1
, Datum:
13.07.2020 13:47
Op veel campings in Frankrijk worden shorts wel toegelaten. Vorig jaar voor het eerst meegemaakt dat het niet mocht (Franse eigenaar). De jaren ervoor Nederlandse eigenaren. Dus daar zit misschien het verschil? Dit jaar hebben we ook een Franse eigenaar. Maar bij navraag daar zeggen ze dat ze er niet moeilijk over doen als je shorts aan wil. Als je een camping op het oog hebt, gewoon even vragen of ze het (oogluikend) toestaan.
, Datum:
13.07.2020 15:03
Geplaatst door: Johan
, Datum:
13.07.2020 15:07
Wat dacht je van een camping met zwembad en waterglijbanen voor het kind, aan natuurwater (rivier, meer of zee) waar je man kan zwemmen?
Geplaatst door: Anna
, Datum:
13.07.2020 15:28
Wij zijn 2 jaar geleden op camping Moulin de Paulhiac geweest. Volgens mij zag ik daar ook mannen met zwemshort, maar helemaal zeker weet ik het niet meer.
Echt een ontzettend leuke kindercamping. Leuke glijbanen, kleinschalige animatie en ze verhuren skelters. Leuk klein riviertje langs de camping en genoeg gezellige plaatsjes in de omgeving
, Datum:
13.07.2020 15:30
, Datum:
13.07.2020 19:31
Geplaatst door: Fam van klaveren
, Datum:
13.07.2020 20:38
Camping de la baie in Cavalaire sur mer. Heerlijk zwembad en in het kleine bad een leuke glijban, op loopafstand van het dorp, de zee, de restaurants en winkels.
, Datum:
13.07.2020 20:59
, Datum:
27.07.2020 10:08
Nog even een update. Bedankt voor het meedenken. We gaan nu naar argeles sur mer en naar port grimaud.
Ik ben benieuwd hoe het is daar. De laatste keer dat ik in Zuid-Frankrijk was, is 30 jaar geleden.
Ik heb er zin in!
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
27.07.2020 11:10
Lina,
leuk dat je nog even laat weten, waar jullie naar toe gaan.
Naar welke campings gaan jullie in Argeles-sur-mer en in Port Grimaud?
Ik wens jullie alvast een fijne vakantie!
, Datum:
01.08.2020 01:58
Had heel de reactie gemist. We gaan naar le bois fleuri en naar holiday marina resort.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
01.08.2020 14:06
Als die zwemshort zo belangrijk is, kan je in Frankrijk ook op zoek gaan naar campings aan een zwemmeer.