Planning was om woensdag aan te komen op een camping in de Costa Brava. Nu de regels daar weer strenger zijn en je overal een mondkapje op moet in openbare ruimten kiezen we ervoor om de reis om te boeken naar Frankrijk. We zijn alleen wel gebonden aan een aantal campings van de aanbieder. We kunnen terecht in de Aquitaine of cote d'azur. We zullen niet veel ondernemen vanwege de corona dus we willen graag relaxen en houden graag van een zonnetje. Wat raden jullie aan? ALs ik zo kijk naar de berichten op weeronline ziet het weer er veel beter uit langs de Cote d'Azur maar vaak vertekend dat beeld ook. Iemand ervaring?
Het betreft overigens de campins Sequoia Parc en riviera Azur waar we uit willen kiezen :)
Als jullie veel op de camping willen blijven zou ik kijken of er naast een zwembad ook bijv een strandje aan een rivier of zee is.
Cote d’Azur is een geweldige omgeving en je zit qua weer eigenlijk altijd goed!
Weet je trouwens wel zeker of er overal mondkapjes nodig zijn in Spanje? Vooral als jullie toch niet teveel van de camping afwillen kan mij het voorstellen dat je prima op de camping in Spanje kunt zitten. Ik hoorde dat je op de campings gewoon zonder mondkapje kan lopen. Daarnaast kun je gewoon zonder mondkapje aan het strand liggen.
Succes met de keuze!
Bedankt tineke, ik ga er naar kijken! En Marike, de meningen schijnen erg verdeeld te zijn. Per camping dus ook. Ik vrees alleen dat straks op de campings het ook verplicht gaat worden al is dit nu ook al op campings en stranden het geval.
Sandaya heeft meer opties in Frankrijk, zelfs net buiten Parijs en in Bretagne. Ken zelf alleen die bij Parijs. Prima camping, zij het dat het zwembadje veel te klein is. Ze hebben trouwens ook een camping bij Castellane, aan de schitterende gorges du Verdon.
Voor wat betreft de kust van Côte d'Azur en Aquitaine één ding in achterhoofd houden. De Atlantische kust is vele malen wilder dan die van de Middellandse Zee. Ga je met tieners dan is dat een pre, want ze kunnen er leren surfen. Maar ga je met kleine kinderen, dan moet je aan de Atlantische kust echt continu opletten. Dat gaat op werken lijken:-)