op de bonnefooi? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Izelle
, Datum:
10.07.2020 08:51
Hoi allemaal,
We zijn van plan om de 19e juli op de bonnefooi te vertrekken. Is er iemand die weet of dat gewoon mogelijk is? Moet je ivm corona overal reserveren of kun je gewoon aankomen waaien en weer vertrekken wanneer je weer verder wilt? Is er iemand die nu zo op reis is in Frankrijk? Moeten we ergens rekening mee houden (buiten de normale corona adviezen om? ) Dank alvast!
Geplaatst door: Herma
, Datum:
10.07.2020 08:54
Wij reizen voor een deel zo. Bij het uitstippelen van onze reis nog maar 1 camping tegen gekomen waar je verplicht moet reserveren ivm corona. Camping waar we persé wilden staan hebben we geboekt. (aan zee / bleu coast)
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
10.07.2020 09:20
Wij vertrekken binnenkort ook naar Frankrijk en gaan altijd op de bonnefooi. Soms bellen we een camping een dag van tevoren of als we onderweg zijn er naar toe of ze nog plaats hebben, maar meestal niet en zien we het wel als we aankomen. Wij kiezen voor kleine eenvoudige campings zonder extra faciliteiten en daar is bijna altijd wel plaats.
Ik denk dat we nu voor de zekerheid vaker een dag van tevoren zullen bellen, maar we willen de vrijheid hebben om te komen en gaan wanneer willen. Alles vooraf reserveren gaan we dus ook nu niet doen.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
10.07.2020 09:31
Ik ben net terug en heb op 8 campings gestaan zonder reserveren.
Als de de app van archies ( kost een paar euro) gebruikt, vind je altijd een camping in de omgeving waar je bent.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
10.07.2020 09:46
Als je niet de echt populaire campings opzoekt dan zal dat zeker lukken. Ik zou wel even bellen voordat je naar de camping rijdt. Sommige campings zijn gesloten.
Met behulp van deze pagina kun je onderweg kijken welke campings in de buurt zijn.
https://www.camping-frankrijk.nl/kaart
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
10.07.2020 11:27
Zeker niet reserveren. Nagenoeg alle campings waar wij komen, staan voor 60% leeg. Volgens de meeste camping eigenaren hebben de meeste mensen dus geannuleerd. Alleen in het weekend ietsje drukker met Fransen die erop uitgaan maar dan nog is er plek zat. Ik spreek nu wel over de eenvoudige twee sterren campings en ik heb geen ervaring met mega campings.
, Datum:
13.07.2020 07:29
@ Daido: ik vraag me af of je met de Archies app meer campings kunt vinden dan via deze website. En of je dan ook kunt filteren op aantal sterren. Je kunt wel campings zoeken tot 50 plaatsen zag ik, dat zou voor ons een mooi aantal zijn. Verder vind ik een website vermelding ook belangrijk, zodat ik meer info kan opzoeken op de website van de camping zelf (o.a. de prijs). Nu zoek ik op deze website altijd naar campings en dat werkt prima, maar die Archies app is voor ons misschien ook wel handig als daar extra info op te vinden is.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
13.07.2020 22:04
Nou, la martiniere in St Pierre de Chartreuse is "complet". Echt, afgelopen vrijdag begon de toestroom en nu fully booked
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
13.07.2020 22:25
Het zou best kunnen dat veel Fransen in verband met de 14e juli een extra dag vrij hebben genomen en er een lang weekend op de camping van maken. Wij hebben dit in sommige regio's vaker gezien. De populaire campings zullen vooral veel gasten krijgen vanaf 18 juli, op de minder populaire campings zal echter nog voldoende plaats zijn. Veel kampeerders blijven toch in eigen land kamperen of blijven thuis. Verhuuraccommodaties zal lastiger zijn omdat een aantal mensen die zouden gaan vliegen nu met de auto naar Frankrijk gaan.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
13.07.2020 22:31
@Neel14, op deze website staan alle campings in Frankrijk. De Archies app voegt daar niets aan toe.
Met zoeken op de kaart kun je snel zien welke campings in de buurt zijn waar je bent als je gebruik maakt van een smartphone met gps. Op de camping-detailpagina staan telefoonnummers zodat je de camping kunt bellen of ze open zijn en/of dat ze nog plaats hebben. Met het filter kun je de resultaten beperken tot de campings waarin je interesse hebt, bijvoorbeeld aantal sterren, zwembad, aantal plaatsen, aan rivier, acceptatie ACSI Campingcard, etc.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
14.07.2020 07:41
Ik begrijp wel dat Johan zijn eigen website wil promoten en er zijn meer filtreermogelijkheden via deze website.
Ik heb het afgelopen vakantie weer eens geprobeerd via deze site. maar in de praktijk werkt het via deze site heel stroperig. Archies werkt veel soepeler en gebruikt veel minder data. Als je even geen internetverbinding hebt blijft Archies werken. De locatieverbinding laat meteen zien waar je bent en de campings in de buurt. Je kan je favoriete campings paars laten kleuren. Ook kan je gelijk naar google reviews gaan. Daar staan veel meer reviews dan op deze website, zelfs van hele onbekende kleine campings ( op camping frankrijk website zijn de reviews wel wat uitgebreider). Eventueel kun je aan de zoekfunctie campforum frankrijk toevoegen om op deze site te komen.
Ook kun je archies koppelen aan het Sygic navigatiesysteem.Zonder iets in te voeren navigeert die meteen naar de camping van je keuze.
Ik zou zeggen probeer ze alle twee en kijk welke het makkelijkste werkt. Archies kost maar een paar euro.
Als je een zwerver bent zoals ik die wel 8 campings per vakantie aandoet is archies voor mij onmisbaar. Zeker om naar vrij onbekende campings te gaan. Voor mensen die naar maar twee campings gaan en die van te voren bepalen, hebben geen archies campings nodig en kunnen makkelijk via deze website af.
En nee ik heb geen enkel belang in archiescampings en deze website profiteert er ook van door reviews te krijgen van vrij onbekende campings.
, Datum:
15.07.2020 18:19
Dank jullie wel voor jullie antwoorden, Johan en Daido. Ik haal heel veel van deze website (ben er dus heel blij mee!), maar wij trekken ook altijd rond en doen zo'n 6 tot 8 campings aan. Wat dat betreft denk ik dat de Archies app voor ons dan ook wel handig is, reviews vind ik ook altijd handig. Het zegt niet alles, want iedereen heeft andere normen over wat een goede camping is, maar het geeft wel een indruk. Als iemand vermeldt dat er zo'n gezellig barretje op de camping is bijvoorbeeld, weet ik dat wij er niet naar toe moeten gaan, want dat is juist wat wij niet willen. En het is wat je zegt Daido, hij kost maar een paar euro en dan ik beiden gebruiken. Downloaden dus maar :-)
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
15.07.2020 22:46
Ik gebruik deze site veel (voor de gegevens, telefoonummers en meningen van campings), maar daarnaast de poi van Archies in mijn navigatie (garmin, maar kan ook in tomtom of willekeurig welke andere). Dankzij de (gratis) poi vind ik elke camping probleemloos.Best of both worlds...
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
15.07.2020 22:49
Overigens reizen wij nu ook op de bonnefooi door Frankrijk, al bellen we nu wel 's morgens of er plek is voor paar dagen. Lukte afgelopen week niet op het zeer toeristische eiland Noirmoutier, maar toen hadden de Fransen dan ook lang weekeind. Begreep van eigenaar van CdH vlakbij op het vasteland dat het daar wel redelijk druk, maar zeker nog niet vol was.
, Datum:
16.07.2020 07:09
@ Peter: wij hebben een TomTom, ik zal eens kijken hoe dat moet met de poi van Archies want dat klinkt als heel handig. Met de coördinaten hier op de website lukt het over het algemeen prima, soms klopt het niet helemaal en dan kom je er met wat zoeken (of vragen, of d.m.v. bordjes waar de camping op wordt aangegeven) wel uit, maar als je probleemloos bij de ingang van de camping komt is toch wel het handigst.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
18.07.2020 22:52
Wij camperen op de bonnefooi, met ongeveer 14 campings in 5 weken.
We bellen nooit en weten nooit waar we in de middag eidigen, maar dat terzijde.
Wij gebruiken zowel de archies app, als de archies pois in onze garmin, alsmede de papieren ffcc gids voor de faciliteiten.
Samen met de ouderwetse michelingids een - voor ons - onverslaanbare combinatie.
, Datum:
20.07.2020 08:21
De TomTom moeten we nog regelen, maar de Archies app staat inmiddels op mijn telefoon. In combinatie met deze website gaat het dus wel goed komen met het zoeken naar campings onderweg dit jaar :-)
De Michelin wegenatlas gaat bij ons mee om mooie routes uit te stippelen die we kunnen rijden om de omgeving te bekijken.