Na Frankrijk nog naar Spanje? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Daido
, Datum:
18.07.2020 20:38
Toon, misschien heb je qua campings gelijk, maar al die badplaatsen langs de kust van Spanje zijn verschrikkelijk.
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
18.07.2020 20:46
Camping cala gogo Saint cyprien. Geen toeters en bellen direct aan 't strand. En als je de drukte van argeles sur mer in wil is 't 10 minuten met de auto. Heerlijk we gaan er dit jaar voor de 7e keer heen
Geplaatst door: Marike
, Datum:
18.07.2020 21:53
Het is ook maar net wat je zoekt. Ik vind de campings aan zee in Spanje bijna allemaal wel heel mooi, netjes en luxe dus wat dat betreft zeker een aanrader. Maar die heb je ook zeker in Frankrijk aan zee (veel in Languedoc, maar ook zeker in cote d’Azur). Daarnaast vind ik de campings in Frankrijk veel gemoedelijker en minder die massa TL lichten boulevards en toerisme.
Hier een aantal voorbeelden van mooie luxe camping in de cote d’Azur
Denk bijv aan camping Les Tournels in Ramatuelle
Camping Lei Suves in Roquebrun
Camping Domaine de la Bergerie in Roquebrun
Camping La Pierre Verte in Fréjus
Camping Etoile d’argens in st Aygulf
Esterel caravaning in Saint Raphael
Domaine du Colombier in Frejus
Camping Camp du Domaine in Bormes les Mimosas (geen zwembad, wel direct aan zee)
En ga maar door....
Alleen jammer dat je in de cote d’Azur niet heel veel campings direct aan zee hebt, maar de sfeer aan de cote d’Azur is geweldig en omgeving erg mooi.
Geplaatst door: Toon
, Datum:
18.07.2020 23:06
Ja, Côte d'Azur is ongetwijfeld het mooiste. Met de fiets op je gemak van Cagnes sur Mer naar de Boulevard d'Anglais. Prachtig achterland. Maar de meeste van bovengenoemde campings liggen niet aan het strand. In juni of september is dat niet erg, maar in het hoogseizoen met de auto naar het strand rijden..... Maar goed, dit jaar worden verschillen geduid in mondkapjes en andere verboden. Of hoe kom ik als het nodig is zo snel mogelijk thuis. En dat gaat op dit moment mijn voorkeur ook naar Frankrijk uit.
Geplaatst door: ® Fammeij
, Datum:
19.07.2020 09:07
Wij hebben Vallee Bleue eens gecombineerd met camping Ferme Riola, een half uurtje van Nice en de zee. Wellicht is dat nog een optie? Via een binnendoor weggetje rij je naar het Plage de Passable in St Jean Cap Ferrat, geen files en prima parkeren destijds. Zwembad op de camping. Het is heel anders dan een camping aan zee, maar wij vonden het heerlijk om na een dagje strand weer naar onze rustige camping te vertrekken. https://www.camping-frankrijk.nl/camping/contes/ferme-de-riola/
Geplaatst door: ® lisbeth
, Datum:
19.07.2020 13:03
Nogmaals bedankt voor alle tips en info, echt fijn om zoveel reacties te krijgen! Momenteel gaat onze voorkeur uit nr bonporteau, wel duur maar is blijkbaar niet goedkoper te vinden ad kust. Zowel de afstand tot de zee als de mooie baaitjes als de groene(re?) omgeving spreken ons hier meer aan. Zal eens bellen met de camping om te horen hoe de situatie daar nu is qua bezetting en of we kunnen/ moeten reserveren. We hebben ons verblijf op la vallee bleue alvast verlengd met een kleine week, want eigenlijk zitten we hier wel super goed, en zijn de kinderen nog steeds druk bezig met hun vriendjes;-). Ik hou jullie op de hoogte! Groeten, Lisbeth
, Datum:
22.07.2020 14:57
Hoi, net geboekt op las Planes, boven argeles sur mer. 10 km vd stranden. Niet wat we in gedachten hadden maar de drukte maakt ons toch voorzichtiger...lijkt me rustig en je kan nog alle kanten uit, strand en bergen. Ook de moment om die buurt dan eens grondig te onderzoeken voor volgend jaar eventueel. Ook de helft goedkoper dan strandcampings... Hopelijk leuk...
Geplaatst door: Lucey
, Datum:
23.07.2020 00:03
Ja, dat kan zomaar. U heeft een plek gehuurd op een camping en als die beschikbaar is voldoen zij aan hun deel van de overeenkomst. De camping is niet verantwoordelijk voor wat ze in Frankrijk uitspoken daar hebben part nog deel aan. Idem als u bijvoorbeeld onverwacht ziek zou worden, ook niet het probleem van de camping. Het wordt een ander verhaal indien u reis boekt, dan is één organisatie verantwoordelijk voor uw vervoer en uw verblijf en als ze u niet kunnen vervoeren vervalt ook de camping.
https://alle-beoordelingen.nl/14/12go
, Datum:
09.08.2020 16:28
Hallo allen, na een weekje in las Planes en 1 in Cala Gogo (reviews volgen later) zouden we toch nog nr de Costa Brava doorreizen. Onze andere plannen worden namelijk gedwarsboomd door slecht weer... Ik had campjng internacionalin palamos op het oog, maar door Corona is het restaurant daar o.a. gesloten. Zijn er mensen die nog tips hebben tussen de grens en palamos, met ruime schaduwrijke plaatsen en niet te veel lawaai v animatie ? We hebben fietsen mee dus hoeft niet vlak ah strand te zijn... Camping Punta Mila zijn we al eens geweest, en playa Brava hadden we oorspr gereserveerd maar mijn man wil niet meer naar daar omdat we in Cala Gogo hier op een erg gelijkaardige camping zitten, met voor hem een te saai strand ;-). Tips zijn welkom! Groetjes lisbeth
, Datum:
09.08.2020 17:24
Wij rijden dinsdag naar cala gogo, goed bevallen? En zwembad gewoon normaal?
, Datum:
09.08.2020 17:48
Hai, wisselend. Sanitair ok, geen zeep aanwezig. bar en resto niet Corona ok. Tafels niet deftig gekuist, vuil lepeltje voor koffie effe onder de kraan en klaar. Mondmaskers half op vh personeel . Mensen op camping hebben nul besef v Corona. Fransen hokken bij elkaar en kussen iedereen nog steeds.... groetjes.
, Datum:
09.08.2020 18:01
Geplaatst door: ® Gerd@
, Datum:
09.08.2020 22:18