Na Frankrijk nog naar Spanje? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® lisbeth
, Datum:
08.07.2020 13:19
Hoi, wij zitten nog 2 weken in de drome en waren daarna van plan om naar de Costa Brava te gaan. Ik heb helemaal geen probleem om in winkels en binnen mondmaskers te dragen maar nu lees ik net dat in Catalonië overal mondmaskers moeten gedragen worden, ook buiten. Ik Veronderstel dat ze daar ook mee op strand bedoelen... Nu begin ik toch wel te twijfelen of we niet beter gewoon in Frankrijk blijven. Misschien zijn er ondertussen al mensen die naar Catalonië gaan en die hun ervaring hierover willen delen? De verplichting gaat vanaf morgen in. Het Spanje forum heb ik het verleden al geprobeerd maar dat werkt jammer genoeg totaal niet zo goed als dit forum, vandaar dat ik mijn vraag hier durf te stellen... Bedankt alvast en fijne vakantie voor iedereen!
Geplaatst door: Nieneke85
, Datum:
08.07.2020 13:22
Volgens mij is Catalonië een van de twee regio's in Spanje waar weer lockdown is ingesteld en waarvoor nu code oranje geld. Die kan je nu sowieso beter mijden denk ik. Je kan de reisapp van buitenlandse zaken downloaden zodat je updates kan krijgen van de landen waarvoor je dat wenst
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
08.07.2020 13:27
Lisbeth, wij zitten zelf op een camping in Zuid-Frankrijk direct aan zee en het is hier op dit moment prima vertoeven.
Er zijn ook in het zuiden van Frankrijk genoeg campings direct aan zee te vinden.
Deze foto heeft mijn man een paar dagen geleden gemaakt
https://photos.app.goo.gl/EuU2SZhREbnkdGon9
Geplaatst door: ® Ien1
, Datum:
08.07.2020 14:07
Op onze laatste overnachtingsplek spraken we Nederlanders die hun caravan uit Spanje hadden opgehaald omdat de camping daar gesloten bleef, weet niet precies waar maar ze reden via Madrid. Zij hadden een heel negatief gevoel over de situatie daar, niet alleen mondkapjes in de supermarkt maar ook handschoenen en plastic arm beschermers. Ze waren blij de Franse grens weer gepasseerd te zijn.
Verder weet ik niets over de situatie in Spanje, maar ik zou lekker een plekje aan de Franse kust zoeken.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
08.07.2020 15:31
@Nieneke85, het is niet geheel die provincie maar alleen rond Lleida. De rest van Catalonië is geel.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
08.07.2020 15:52
Mondkapjes zijn verplicht in alle winkels. Maar op het strand en buiten zijn mondkapjes in Spanje niet verplicht hoor! Veel plezier!
, Datum:
08.07.2020 15:53
In België zijn ze nu pas bezig met het nadenken over codes. Heb ook proberen uitzoeken wat Frankrijk doet met mensen die uit hoog-risico gebied komen omdat we na Spanje nog terug nr de wilden. Moeilijk te vinden...
Bedankt alvast voor de reacties. Tineke, waar zitten jullie nu precies ad kust?
Geplaatst door: J
, Datum:
08.07.2020 18:20
Net op het journaal.
Vanaf morgen in Barcelona en omgeving verplicht om mondkapje te dragen, altijd en overal.
Lijkt me heel vervelend in de vakantie.
Zuid Frankrijk heeft ook prachtig weer en fijne campings
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
08.07.2020 21:10
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
09.07.2020 00:14
Geplaatst door: Na
, Datum:
09.07.2020 07:13
Hallo,
Wij gaan elk jaar naar Spanje maar beginnen nu ook te twijfelen.
Vanmiddag horen we het van de camping hoe of wat. Ik kan dat hier wel posten?
Mondkapjes in de winkel vind ik geen probleem, maar op het strand, zwembad, eigen plekje gaat me te ver.
Geplaatst door: Fred
, Datum:
09.07.2020 07:43
hallo, op wat voor basis kan je dan nog annuleren i.v.m. het altijd dragen van een mondkapje?
, Datum:
09.07.2020 08:34
Wij hebben een staanplaats en mogen tot 2 weken van te voren kosteloos annuleren. Ook nog niks aanbetaald
, Datum:
09.07.2020 09:27
Prachtige foto's Tinneke, ik s idd goed om te weten dat er in de buurt daar iets moois te zien is want ik ken die die streek niet goed!
@na, wil je me op de hoogte houden van wat je camping zegt, bedankt alvast!
Geplaatst door: koen
, Datum:
09.07.2020 12:35
ik ben benieuwd Na. Wij twijfelen nu ook wel of we moeten gaan over 2 weken. Althans naar Spanje. Als mondkapjes ook op de camping verplicht worden dan zullen wij passen.
, Datum:
09.07.2020 14:23
hallo, net bericht van de camping ontvangen. Op de camping zelf hoeft er geen mondkapje op,, behalve bij de receptie of in de camping winkel. De camping is geen openbare plaats, vandaar deze regels. Op het strand trouwens ook niet, als je eenmaal op je plaats zit.
Ben benieuwd of er nog Nederlanders gaan eigenlijk, wij gaan 1 augustus, mochten dit de regels zijn en blijven.
, Datum:
09.07.2020 15:20
Dat klinkt goed Fred.
Als we hetzelfde bericht krijgen dan gaan we ook gewoon die kant op 5 augustus.
We wachten nog af wat onze camping zegt.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
09.07.2020 19:13
@Fred, de vraag is of dit klopt. Vandaag iemand gesproken die in Zuid Spanje woont in de buurt van Malaga. Daar overal verplichte mondkapjes, óók op het strand! Misschien dat het per regio verschilt?
, Datum:
09.07.2020 19:28
Catalaanse media vroegen zich af of het toegestaan is zonder mondkapje naar het strand te gaan, want de regioregering is daar nog niet duidelijk over. Op aandringen van journalisten zei een topambtenaar van de gezondheidszorg dat het in Catalonië toegestaan is zonder mondkapje op het strand te zijn. „We moeten ons gezond verstand gebruiken, een mondkapje dragen als het nuttig is en niet wanneer het dat niet is zoals bij het zwemmen of bij het zonnen”, aldus de coördinator publieke gezondheidszorg.
, Datum:
09.07.2020 19:54
Ik heb gehoord dat er morgen een overleg is tussen de Campings en Catalaanse regio overheid. Hoogst waarschijnlijk geen mondkapjes op strand, zwembad, eigen plek. Hopelijk ook niet als je op de camping loopt, maar dat is afwachten. Voor ons iig geen reden om niet te gaan.