van Grenoble naar Vizille is dat goed te doen met caravan? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Felicia
, Datum:
06.07.2020 21:48
Hallo,
Wij zouden graag Vizille willen bezoeken en hebben een caravan mee te trekken. Nu hebben we zo'n tien jaar geleden met een andere auto net na Grenoble pech gehad. We waren amper de tolpoort door of de motor begon te koken en stonden we stil. De auto was achteraf toch wel flink in zijn ouderdom en icm de hitte van die dag en een lange autorit die we al achter ons hadden hebben we het toen niet goed ingeschat.
Verleden jaar zijn we van Die naar Grenoble gereden over de A51 (dus vanaf de andere kant) en dat was absoluut geen probleem.
Nu zitten we met het volgende. We willen vanaf Grenoble naar Vizille maar.... komen we dan over dezelfde weg (A51 voorbij de tolpoortjes) als waar we pech hebben gehad? En zo ja of nee hoe is vanaf Grenoble de weg naar Vizille toe. Ik heb flink zitten googlen maar kan er niet achter komen hoe de weg daar naar toe exact is. Volgens mij ga je van de snelweg langs Grenoble over op de N85. Is de weg naar Vizille heftig? qua stijgen en dalen?
Iemand met ervaring? Ik hoor erg graag van jullie.
We willen het dit jaar (ook al hebben we nu een andere auto) niet weer meemaken dat we toen tien jaar geleden daar langs de kant van de weg stonden. Dit jaar toch beter inschatten en een verstandige keuze maken wel of niet naar Vizille te gaan. Vanuit Vizille willen we weer verder gaan bv richting Die. We weten nu dat vanuit het zuiden naar Grenoble het goed te doen is over de a51 maar de weg terug(dus van Grenoble naar Vizille en dan verder naar zuiden (Die) vinden we toch lastig inschatten.
Ik hoop dat er mensen zijn die ons kunnen helpen. Alvast super bedankt
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
06.07.2020 22:05
Wellicht heb je het al gedaan hoor, maar wellicht de route even "rijden" via streetvieuw?
Geplaatst door: Herma
, Datum:
06.07.2020 23:02
Herkenbaar! Dat stukje tolweg gaat over een bepaalde lengte constant omhoog wat diverse auto's in de problemen brengt. Ook wij ooit met onze Peugeot, door de ramen open te draaien en de kachel hoog te zetten hebben wij het gered maar hebben diverse auto's met de motorklep open zien staan. Voer je reis eens in op Via Michelin dan zie / lees je dat de tolweg bij Le Crozet begint. Voor Crozet moet je er al af om naar Vizille te gaan. Wil je verder naar Die wordt je toch weer over de A51 gestuurd. Een optie is dan om de Route Napoleon te rijden maar om hoogtes te vermijden geen optie. De weg naar Vizille is prima te doen. Wij zijn via Vizille met caravan via de col de Lautaret naar Briancon gereden.
Geplaatst door: johann
, Datum:
07.07.2020 09:40
Hallo,
de weg naar Vizille is nog vlakker dan ons limburg.
Fijne vakantie.
Geplaatst door: johann
, Datum:
07.07.2020 09:43
Ook de weg richting Die is goed te doen, hebben deze zelf gereden.
De N85 is wel wat steiler.
Geplaatst door: Herma
, Datum:
07.07.2020 09:47
De weg naar Die goed te doen? Dat kleine stukje tol ter hoogte van Le Crozet is best wel even pittig voor je auto. Menig auto zie je er met de motorklep openstaan. Dat is ook het stuk volgens mij waar ze de vorige keer pech kregen. Verder is de weg idd prima te doen. Ik lees dat ze vanuit Vizille richting Die willen dus moet je toch over dat stukje weg. N85 lijkt mij geen betere optie. Mss dat er nog een andere weg naast de snelweg ligt?
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
07.07.2020 10:23
De weg tussen Grenoble en Vizille is goed te doen met caravan. De echte stijging is pas onder de afrit naar Vizille. Dus als het weer de A51 wordt en de tol begint. Dan is er inderdaad een aardige stijging maar m.i. vergelijkbaar met Luik. Een lange stijging. Als dat problematisch is, kan je wellicht via de autoweg richting Valence.
Geplaatst door: Felicia
, Datum:
07.07.2020 21:45
Ontzettend bedankt voor alle reacties!!!!