Wordt het druk aan de cote d azur dit jaar (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Elisa
, Datum:
06.07.2020 13:20
Wat is jullie verwachting.
De wereld staat bol van veranderingen en onzekerheden. De een gaat wel de ander niet op vakantie naar Frankrijk. Fransen zullen voornamelijk wel binnen de landsgrenzen blijven voor een groot deel.
Ik zat wat te googlen maar kan mij nog geen enkel beeld vormen op basis van verwachtingen of de maand augustus druk, drukker of rustiger wordt dan andere jaren.
Jullie hier een idee bij?
Geplaatst door: tentje
, Datum:
06.07.2020 14:22
De broer van mijn vriendin is zaterdag aangekomen op hun camping aan de kust. Zondag liep de camping vol met nieuwe gasten. Mijn vriendin zelf is onderweg naar Kroatië, ze apte me zojuist dat ze nog geen Nederlander zijn tegengekomen onderweg. Ze waren op dat moment 6 uur onderweg.
Ik zelf ben ook nieuwsgierig naar wat we volgende week op onze camping in Die (le Glandasse) gaan tegenkomen. Ik hoop er wel wat Nederlanders te treffen...
Geplaatst door: Toon
, Datum:
06.07.2020 14:42
Ook geen idee. Wij overwegen begin sept naar de Côte te gaan. Zag wel dat in Spanje stranden moesten worden afgesloten ivm de drukte. Ik ga er van uit dat het Spanjaarden waren.
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
06.07.2020 15:26
Wij vertrekken zaterdag naar de Gard en zijn ook benieuwd. Ik heb de indruk dat mensen op het forum bovengemiddeld vaak toch naar Frankrijk afreizen tov de gemiddelde Nederlander.
Misschien leuk voor een poll op Facebook @Johan en Tineke?
Geplaatst door: Marike
, Datum:
06.07.2020 16:45
Net bericht gekregen vanuit cote d’Azur. Zij zijn vanaf eind juni op vakantie en eerst naar de Drome gegaan. Daar was het toen erg rustig, maar de rust en ruimte hebben zij als heerlijk ervaren. Zij stonden op een kleinere camping en maatregelen waren er eigenlijk niet. Uiteraard werd er wel verwacht dat je aan de 1 meter afstand hield en het sanitair werd meermaals per dag grondig gereinigd en bij het winkeltje en het sanitair hing desinfecterende handgel.
Sinds een weekje zitten ze aan de cote d’Azur en ook daar rustiger alleen wel drukker dan in de Drome (kan natuurlijk ook al te maken hebben met de eerste vakanties die zijn begonnen). Sinds gisteren en vandaag stuk meer Nederlanders gekomen (denk ivm begin vakantie), verder veel Duitsers. Zij staan daar op een grote camping. Alles is daar goed en professioneel geregeld en iedereen houdt zich goed aan de ‘maatregelen’. Er hangt een hele gemoedelijke sfeer. De Fransen zijn uitgelaten en extra vriendelijk. In de Drome had bijna niemand mondkapjes op in bijv de supermarkt of op de markt. Aan de cote d’Azur wel wat meer mensen met mondkapjes in de supermarkten en dorpjes. Het is niet verplicht om mondkapjes in de supermarkten of in openbare buitenruimtes/ dorpjes te dragen. Ik krijg letterlijk als antwoord: Marike, het is een verademing om in Frankrijk te zijn. Je vergeet hier de Corona. Rust, ruimte, gezelligheid en heerlijk weer wat wil een mens nog meer. Jullie gaan genieten en wees gerust de kinderen kunnen gewoon meedoen met de animatie. Voor ons is er op dit moment geen betere plek dan Frankrijk. Wij gaan de vakantie verlengen tot eind augustus om zo ook nog naar de Provence- Verdon en de Drome of Ardèche te gaan.
Ja en dan krijg ik ook nog een jaloersmakende foto met een strakblauwe lucht en een heerlijk strand. Aftellen begint nu voor ons.
Geplaatst door: Peter V
, Datum:
06.07.2020 17:51
En daarmee is dan alles gezegd 'je vergeet hier de corona.....'
Later op het jaar krijgen de thuisblijvers en zij die de corona niet vergeten zijn mee de gevolgen te dragen?
Wees verstandig, als je dan toch op vakantie gaat 'vergeet' de corona dan aub niet.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
06.07.2020 20:33
@peter, komop je weet zelf toch ook wel wat er bedoeld wordt. Even de gedachte ergens anders dan altijd maar de Corona verhalen. Hier in NL ontkom je niet aan de berichtgeving. Elke dag weer nieuws over Corona. Daar zijn zij gewoon lekker aan het genieten, mag dat ook?
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
06.07.2020 21:01
Eens Marike.
Wij zijn ook aan het aftellen! Fijne vakantie allemaal!