twijfel les rivages / saint lambert (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Anna
, Datum:
28.06.2020 10:55
zoals gezegd twijfelen wij tussen 2 bovenstaande campings.
Ik heb begrepen dat de rivier mooier is bij Saint Lambert. Echter zie ik hier ook veel verhalen terug met krappe plekken/ zonder gras. Hier zouden we een stacaravan huren.
Op Les Rivages is nog een tent vrij aan de rivierkant. A39. Lijkt ons erg mooi.
Echter 2 jaar geleden hebben wij de overstromingen van de Ceze en Gardon meegemaakt. Een lieflijke rivier veranderde in n paar uur in een kolkende massa (augustus). We twijfelen dus over een plaats aan de rivier.
Is de rivier de Dourbie ook een rivier waar overstromingen regelmatig voorkomen?
Entertainment hoeven we niet. Als het er wel is vinden we dat geen bezwaar, maar onze kids van 11 en 13jr geven er niet om.
We hebben een hond.
Iemand tips uit ervaring?
Vorig jaar op la Pinede/Die geweest en eerder op diverse campings aan rivieren zoals Castel Rose , saint michelet, domaine du verdon.
Geplaatst door: ® Riedel
, Datum:
28.06.2020 12:25
Ik ken Saint Lambert niet, maar wat erg leuk is aan Les Rivages is dat je met 10 minuten het dorp in loopt.
Dat is vanaf Saint Lambert toch iets verder,en doe je dan denk ik minder.
Maar ik weet natuurlijk niet of jullie daar behoefte aan hebben, wij vinden het altijd erg leuk om een dorp op loopafstand te hebben voor bv de markt of een happie eten.
Rivier is in onze ogen prima bij Les Rivages, we reden wel eens een middag 5 km stroomopwaarts,daar was het idd mooier wb rotsen.
Wat betreft een plek aan de rivier: als je geruster bent dat niet te doen, vooral niet doen.
Maar bedenk ook dat de overstroming van 2 jaar geleden in augustus een uitzondering is.
Succes met de keuze!
Geplaatst door: Riedel1976
, Datum:
28.06.2020 12:47
O ja, wat betreft animatie: voor ons ook geen must. Maar we zijn wel sportliefhebbers, onze zoons van 12 en 15 ook. In de bar staat de tv aan en bv de formule 1 wordt gezellig met elkaar gekeken. Dat zal nu wat aangepast moeten worden aan de 1 meter natuurlijk, maar gezellig was het zeker!
Ik weet dat dit op St Hub niet het geval was omdat meerdere campinggasten van die camping op Les Rivages kwamen kijken.
Maar misschien volledig niet relevante info als je niet van sport houdt :-)
, Datum:
28.06.2020 16:06
Dat klinkt goed, Riedel, bedankt voor het delen.
Ik denk dat we voor les Rivages gaan
Geplaatst door: J@nneke
, Datum:
28.06.2020 19:25
Hoi,
Wij zijn 2x bij saint lambert geweest en gaan dit jaar weer.
Onze kinderen zijn 11, 13 en 15. En we hebben ook een hond.
Ben je bekend met camping streetview,? als je even googled op camping streetview saint lambert dan komt hij (de filmer op de fiets) ook langs de stacaravans. Dan heb je een beter beeld.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
28.06.2020 19:29
Geplaatst door: ® Marja4
, Datum:
28.06.2020 20:00
Vorig jaar juni in een chalet van St Lambert geweest. Schone huisjes, genoeg ruimte erbij , leuk strandje. Lopend wel een stukje van het centrum, maar wij hadden fietsen mee.
Mooi fietspad er naar toe.
Vriendelijke beheerders.
, Datum:
28.06.2020 22:26
bedankt! Ik had het filmpje nog niet gezien van streetview en heb nu zeker een betere indruk. Mooie percelen en het komt helemaal niet overvol en rommelig over zoals ik nu zie.
Leuk J@nneke dat jullie al voor de 3e x gaan dit jaar.Dat zegt genoeg eigenlijk. Mocht je met de hond overal komen? Al gaan wij nooit op stranden waar het druk is of kinderen spelen hoor. . Wat zijn jullie ervaringen met het weer?
Geplaatst door: J@nneke
, Datum:
29.06.2020 07:53
Wat betreft het weer hebben wij het altijd goed gehad. Soms een paar dagen wat bewolkter, een enkele keer een bui snachts met wat onweer, maar over het algemeen zon en tegen de 30 graden.
De hond mag bij de rivier, wij hebben altijd een plek aan de rivier. Dus het is even afkoelen en weer naar onze plek, maar er zijn ook mensen met honden op het strandje. Uiteraard aan de riem. Dat geeft nergens problemen, wij vonden het ook altijd erg rustig aan het strandje. We zijn op veel zwemplekken in de gorges du tarn en gorges de dourbie geweest en overal zijn honden toegestaan.
Succes met kiezen, ik ben benieuwd wat het wordt.
Succes met kiezen. Ik ben beniruwf
Geplaatst door: ® Timmers
, Datum:
30.06.2020 12:05
Wij gaan dit jaar ook voor het eerst naar Saint Lambert, met 2 kids en de hond. Ben heel benieuwd, we hebben een plek aan het water.
, Datum:
30.06.2020 14:14
Brdankt voor alle tips. De beschikbaarheid verandert op dit moment snel. Dat heeft ons doen besloten om terug te gaan naar de plek waar we vorig jaar waren, Die/Drome. Echt n geweldige rivier vonden wij. Het zal toch een ander jaar worden, dus ook fijn om naar een plek te gaan die we kennen. Nogmaals dank. We hebben net geboekt
, Datum:
30.06.2020 15:04
Anna, naar welke camping in Die gaan jullie nu?
, Datum:
30.06.2020 18:17
, Datum:
30.06.2020 21:24
, Datum:
01.07.2020 09:05
ga ik zeker doen! Jullie ook een fijne vakantie Tineke.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
01.07.2020 22:02
Met hond vond ik Saint Lambert matig. Ze mogen inderdaad in de rivier maar uitlaten is wat lastig. Er loopt een best drukke weg langs. Wij hadden de beste plek en van daaruit liep er een pad langs de rivier waar je hond los kan lopen. Zie foto's van Johan. Onze plek is van de oldtimer caravan met rode luifel.
, Datum:
02.07.2020 12:27