Reserveren verplicht voor campings deze zomer? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Miek1
, Datum:
27.06.2020 14:53
Beste forumbezoekers
Wij gaan medio juli met een camperbusje op stap en een klein tentje erbij. Doel is Zwitserland via Frankrijk. We wilden eigenlijk niet te veel vastleggen van te voren en spontaan bedenken waar we onderweg willen stoppen. We hebben wel enig idee van de route maar willen nou eens niet alle campings reserveren. We hoeven ook niet zo veel; we mikken op de wat meer natuurlijke campings. Maar opeens bedacht ik me; zijn we niet verplicht te reserveren bij veel campings ivm corona? Graag jullie advies
Geplaatst door: Susanna
, Datum:
27.06.2020 16:04
Miek1, Vanwege het topic “Veel campings blijven in 2020 gesloten”, heb ik toch voor de zekerheid de eerste paar campings benaderd om te weten wat ze doen en of ze überhaupt open zijn. We gaan pas in het naseizoen, maar bij navraag blijkt het raadzaam te zijn eerst even te bellen/mailen als je in het hoogseizoen gaat. Indachtig eerder genoemd topic zou ik eerst bellen om teleurstelling te voorkomen. Als gevolg van andere gesloten campings in diezelfde omgeving, kan het zijn dat de camping waar je heen wilt, vol staat. Wij bespreken eigenlijk nooit, maar omdat we privé sanitair willen, hebben we dat wel gedaan voor de langere periode waar we dan willen verblijven.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
27.06.2020 18:31
Ik zou niet reserveren, bijna alle campings in Frankrijk zijn open en wachten met smart op je.
Met de app van archies campings ( kost maar een paar euro) vind je moeiteloos een camping waar je op het moment bevind in heel europa.
Geplaatst door: ® freekvo
, Datum:
27.06.2020 19:55
Als antwoord op de vraag: nee, reserveren is niet verplicht in Frankrijk. Sommigen campings zijn wel gesloten of gaan later open. Dus zoals Daido al schreef: het kan soms handiger zijn om vooraf even te bellen tenzij je er bij een gesloten poort geen problemen mee hebt om even door te rijden.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
27.06.2020 20:17
Zeker niet reserveren. Wij vertrekken morgen maar gaan eigenlijk ook altijd op de bonnefooi.
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
27.06.2020 21:54
Niet verplicht wel handig, men vergeet dat heel veel fransen niet op vliegvakantie kunnen. Of net zoals veel Nederlanders in eigen land blijven. Denk dat de campings stukje voller zijn met Fransen. Weet het natuurlijk niet zeker, heb geen glazen bol. Maar dat zit er wel in.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
27.06.2020 23:45
Het schijnt dat sommige luxere campings wel willen dat je reserveert in de hoop zo te grote drukte bij allerlei voorzieningen te voorkomen. Maar je kunt ook reserveren als je voor de deurstaat en belt... Ik zie nog maar weinig berichten over campings die vol staan, dus ik neem aan dat de meesten gewoon blij zijn als je komt.
Geplaatst door: miek1
, Datum:
29.06.2020 15:26
Dank voor alle reacties en het meedenken!
Geplaatst door: Josee R.
, Datum:
29.06.2020 16:19
De campings zijn hier bijna leeg in de omgeving, maar het is nog redelijk vroeg in het seizoen. We hebben nu een prachtig plekje op de camping, omdat wij konden kiezen. En nu genieten van Anduze en omgeving!. Ik wil laten weten dat de weg naar Ales is afgesloten en dat men wordt omgeleid via Florac.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
29.06.2020 22:03
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
30.06.2020 06:25
Gisteren aangekomen in een dorp in de Gard nabij Goudargues aan de Cèze. Simpele 2 sterren camping met een geweldig restaurantje. Alle campings in de omgeving staan nagenoeg leeg. Volgens de camping beheerder heeft 60% heeft geannuleerd en de campings vragen zich af waar de Nederlanders toch blijven. Er staan hier nu 3 tenten en 3 caravans op een camping met 80 plaatsen.
Geplaatst door: ® Vakantie
, Datum:
30.06.2020 09:36
Verwijzend naar de top van dit topic is reserveren volgens mij niet nodig, als minicamping eigenaar, kijkend naar de bezetting (leeg) krijg ik het gevoel dat de vakantiestroom nog niet opgang gekomen is, wel campers met Frans kenteken onderweg, maar nog niet het bekende beeld. Campings in onze omgeving (Bourgogne) zien ook weinig toeristen. Ik denk dat veel Nederlanders nog niet heeft besloten om alsnog naar Frankrijk af te reizen. Ik hoop dat dat wel zal veranderen binnen korte tijd.
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
03.07.2020 01:57
We hebben pas in augustus vakantie, en blijven dan eerst nog een week in NL, vanaf 20 augustus, zien we dan wel, voor nog 2 weken. We bellen ook eigenlijk nooit van tevoren, we m het wel of een camping open is of niet, Nu is dat met een camper ook niet erg natuurlijk. Maar in Frankrijk is meestal de volgende camping ook wel aan te rijden.
Een aantal jaar geleden in Australië, bleek de uitgezochte camping gesloten, volgende camping was 150 km verder....