eenouder(s) gezocht met kind rond 12 jaar (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Eduard
, Datum:
24.06.2020 18:36
Ik ben nieuw op het forum en zoek naar een leuke vakantiebestemming voor deze zomer, vanaf 2 juli omdat de oorspronkelijke plannen niet kunnen doorgaan.
Mijn dochter en ik (papa van 45) hebben een aantal keren een eenouder vakantie gedaan maar in de zomer bevalt dit niet.
Reden is dat er voor de kinderen voldoende entertaining is maar voor de ouders niet.
Wij houden van natuur, zoet water (zwemmen, surfen, zeilen) maar ook steden
Heerlijk eten en drinken is ook fijn.
Dus zoeken we tips of zelfs een eenouder gezin(nen) de samen wat willen ondernemen.
We hebben een auto met caravan maar staan ook open voor andere ideeen.
Wie reageert er? wie trekt de stoute schoenen aan?
Geplaatst door: ® Esther B
, Datum:
24.06.2020 20:43
Wat zoek je precies aan entertainment? Als 's avonds uitgebreid eten en daarna borrelen voldoende is, dan zou je ook kunnen kijken naar kleine campings met table d'hotes (als je NL gezelschap wilt, zit je altijd goed met een NL eigenaar) Daar heb je als alleenstaande direct aansluiting en zit je niet alleen voor je tent.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
25.06.2020 02:18
Deze niet al te grote en drukke camping is ons al een paar maal prima bevallen.
Camping-frankrijk.nlCamping Le Muret in Saint SalvadouAlles wat u wilt weten over deze camping in Aveyron
Geen één-oudercamping, wel voldoende kinderen (ook NL) om mee te spelen
Ligt mooi en rustig gelegen aan eigen meer waarin o.a. gezwommen kan worden. Parkachtige opzet.
Prettige entertaining (goede life muziek) en... een prima restaurant met gezellige terras en heel goede keuken. Op het terras tref je zeker mede-ouders.
In de buurt is meer dan voldoende te ontdekken en te bezoeken. Er wordt buiten het Frans en waarschijnlijk Engels ook Nederlands gesproken door één van de eigenaren. .
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
25.06.2020 08:46
Geplaatst door: sny
, Datum:
25.06.2020 13:07
In nederland heb je op sommige campings ook veldjes juist voor alleenstaande ouders. Wellicht is dat er in Frankrijk ook?
, Datum:
25.06.2020 14:59
@EstherB, best een lastige vraag. Ik zoek voornamelijk reuring. Overdag wandelen, surfen, kayakken, etc... En in de avond vooral aansluiting. Als papa alleen vind ik de avonden best lastig, je wilt je net zo opdringen bij stellen. Niet elke eigenaar zit te wachten op aansluiting, vandaar de vraag naar tips.
@digi-oma, fijn, bedankt voor de tip. Dat klinkt echt goed!
@Tineke, fijne link maar ook hier geld dat ik het lastig vind om dan in de avond bij stellen aan te sluiten met het idee dat zij ook samen willen zijn. Ik merk vaak dat ze dat toch slecht kunnen aangeven.
@sny ik wil echt buiten Nederland. Ben wel toe aan een andere cultuur, denkwijze en eten ;)
Bedankt voor alle reacties!
Geplaatst door: Casilima
, Datum:
26.06.2020 14:21
Geplaatst door: koen
, Datum:
26.06.2020 15:25
Geplaatst door: Esther B
, Datum:
26.06.2020 15:30
@Eduard: dat is juist zo fijn van table d’hôtes. Daar is het de bedoeling dat je met z’n allen aan lange tafels zit. Je dringt je dus niet op, maar je sluit aan. Iedereen die aan die tafel zit weet dat ze met anderen aan tafel zitten, daar kiezen ze voor. Als je dan een avond met mensen hebt gezeten, dan is een praatje overdag ook veel laagdrempeliger. Je hoeft je (zeker op een kleine camping) helemaal niet opgelaten te voelen.
Geplaatst door: ® kiki
, Datum:
27.06.2020 16:33
Hi Edouard, ik ga ook! Met zoon van 11. Wanneer ga je? Wij gaan rond touren met tentje door Frankrijk, westkust, Dordogne en bij mooi weer wil ik naar Bretagne. Wanneer gaan jullie, toevallig ook mid en eind juli?
Geplaatst door: ® kiki
, Datum:
27.06.2020 16:34
Oh ik was te snel, ik zie nu 2 juli staan bij je...ik ben vanaf 12 juli in de Dordogne.
Geplaatst door: Henny
, Datum:
27.06.2020 16:53
, Datum:
28.06.2020 00:17
@Kiki, kunnen we op een een of andere manier contact hebben? Klinkt zeker interessant
@Henny, ga ik zeker ff checken! Super!
Geplaatst door: ® Eduardvv
, Datum:
28.06.2020 00:32
@Kiki, ik heb je een berichtje gestuurd.
Geplaatst door: ® Ankie84
, Datum:
28.06.2020 18:38
Leuk om toch nog te lezen dat er meer ouders alleen met de kinderen weggaan. Ik ga met mijn 2 zoons (11 en 7) naar de Drome.
Geplaatst door: ® Eduardvv
, Datum:
28.06.2020 21:08
Na heel lang twijfelen vandaag de knoop doorgehakt!
Heb besloten om in het noorden van Italie de vakantie door te brengen. eerste week geboekt aan het Idromeer.
Vanuit daar zullen we in de bergen blijven en langzaam naar Frankrijk trekken of door Zwitserland.
Uiteindelijk ben ik echt een berg mens en hou van zoet water!
Daarnaast hou ik van Italie, mis die espresso ;)
Thanks voor al het meedenken