Bourgogne/Jura/Morvan/Vogezen met pup en kinderen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Sandra
, Datum:
24.06.2020 17:13
Over een paar weken is het eindelijk zover, blij dat de grenzen open zijn! Wij kunnen dan eindelijk onze pup in Frankrijk gaan halen (familie heeft daar 2 pups gereserveerd waarvan 1 voor ons). Nu willen we langzaam vanaf regio centraal massief over rechts terug richting NL. Maar we hebben daar bijna 6 weken voor. Plan is om in elk geval 4,5 week in Frankrijk te blijven. We willen niet reserveren. We houden van de natuur maar aangezien de pup veel rust nodig heeft en nog niet lang zal kunnen lopen, zoeken we campings waar we te midden van natuur wel wat meer op de camping zullen verblijven. We zoeken ook geen ontzettend grote camping, middelgroot is ok. Maar wel een overzichtelijke camping waar wat vertier is voor onze dochters is (11 en 7, beiden C diploma) met een overzichtelijk zwembad en 1 a 2 glijbanen. We laten onze meiden nooit lang alleen en heel veel hebben ze niet nodig, ze kunnen het goed samen vinden en zich samen vermaken, maken ook makkelijk contact met andere kinderen. Een speeltuintje en een beetje animatie of bijv een leuke show in de avond is al voldoende. We zoeken dus geen Capfun glijbanen (van die grote trechters enzo) en het liefst een camping met natuurlijk zwemwater nabij, bijvoorbeeld riviertje kniehoog of een meertje met klein strandje en met wat leuke animatie. Liefst ook nog op loopafstand van een dorpje. Behoorlijk wat eisen; maar kom maar door met de aanbevelingen : ) Alvast hartelijk dank!!!
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
24.06.2020 18:12
Maisonneuve wellicht in de Dordogne? Was ons vorig jaar iets te rustig, maar misschien goed voor jullie?
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
24.06.2020 18:31
, Datum:
24.06.2020 21:01
@Tineke,
Dat ziet er echt heel mooi en heerlijk uit!!! Mooie foto's! Deze gaat op onze planning!!
Bedankt! Groet Sandra
, Datum:
25.06.2020 08:04
, Datum:
17.07.2020 21:57
We hebben nog een beetje verder gekeken en twijfelen tussen:
Camping Grand Lac
Camping Les Bords de Loue
Domaine de Chalain (voor 2 weken bijna 300 euro duurder dan Les Bords de Loue..)
Domaine de Louvarel
Meer of rivier is fijn voor de pup, zwembad voor de kinderen. Weet iemand of er een camping in de Jura is die ook op loopafstand van een dorpje is? En die echt zicht heeft op de bergen?
Zijn nu neergestreken op Les Acacias in Bellerive sur Allier (zie ander topic camping 30min van Lapalisse). Dinsdag vertrek richting Jura. Daarna misschien nog door naar de Vogezen: Xonrupt Longemer - Flower Camping Verte Vallée.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
17.07.2020 22:00
Misschien camping la boyse in champagnole
, Datum:
17.07.2020 22:25
, Datum:
18.07.2020 07:27
Tineke, weet jij of 1 van de 5 door mij genoemde campings een dorpje op loopafstand heeft? Of zicht op bergen heeft?
Geplaatst door: Anna
, Datum:
18.07.2020 07:44
bij Grand Lac loop je naar het dorpje volgens mij. Het stelt niet heel veel voor hoor , maar je vindt er wat winkels en restaurants.
Wij zorgen ook altijd voor een camping aan een rivier(tje) met onze (kleine) hond.
Je komt ook 'langs' de Drome mss? prachtig gebied. Net wat weerzekerder en overal zie je bergen.
, Datum:
18.07.2020 08:22
Sandra,
Le Grand Lac ligt op loopafstand van het dorp, waar wat winkeltjes en restaurants zijn, maar zoals Anna al aangaf, stelt het weinig voor....
, Datum:
18.07.2020 08:39
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
18.07.2020 09:07
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
18.07.2020 15:55
@Sandra, erg off topic maar ik ben inmiddels erg nieuwsgierig naar wat voor pup je uit Frankrijk gehaald hebt! 😁
, Datum:
19.07.2020 19:28
Ik had gisteren een heel verhaal getypt maar toen viel internet uit. Dus hier komt het puppyverhaal even snel....
Wij zochten een pup en waren via verhuisdieren aan het orienteren. Spraken toevallig mijn in Frankrijk wonende oom die net de dag ervoor een pup gekocht had. Er waren er nog in het nestje. Verdiept in het ras en 1 via mijn oom gereserveerd: een heidewachtel ofwel kleine münsterlander.
Eerst bij mijn oom gekampeerd om te wennen. Pup al in de caravan 's nachts. Ging prima dus door naar camping in de buurt. Ook vanwege de inentingen (rabies oa). Dit gebeurd maandag as. Dan nog 3 weken Frankrijk voor we officieel de grens over mogen. Wat een straf haha.
Na de huidige camping welke in de buurt van mijn oom gaan we waarschijnlijk door naar de Jura. Maar eerlijkheidshalve twijfelen we nu ook over Centraal Massief (omgeving Murol - St. Nectaire) en Coreze (Huttopia des Iles is een favoriete camping van ons: zwembad, rivier en dorpje op loopafstand).
We zien het wel. Door omstandigheden plenty tijd. Houden Corona ontwikkelingen goed in de gaten.
We wonen in Zeeland, daar willen we nu eigenlijk gewoon niet zijn ivm drukte.....
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
19.07.2020 19:52
Leuk om te horen en leuk ras! Veel plezier!