Languedoc in september (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Thomas
, Datum:
24.06.2020 16:55
Beste mensen,
Wij zijn zoekende naar een passende vakantiebestemming voor in september dit jaar. We hebben ons oog laten vallen op een camping in Valras-Plage, in de Languedoc. Is er iemand die weet of er hier in september nog een beetje reuring is en of het weer nog acceptabel is in de eerste helft van september? Normaal zitten we in de omgeving van Toulon, maar we willen eens iets anders proberen. We zijn een keer in Argeles geweest, maar ik begreep dat het daar na de zomervakantie vrij snel uitsterft. Iemand tips, al dan niet over de omgeving van Valras-Plage?
Alvast dank!
Geplaatst door: Lia
, Datum:
24.06.2020 17:31
Wij gaan al heel wat jaren in september naar de langudoc.
Het weer is altijd heel mooi.
Wel eens een dagje regen,maar over het algemeen toch temperatuur en tussen de 25/33 graden.
Als we s'avond wel eens richting valras rijden,dan is het rustig op de campings.
Niet uitgestorven....
De markt is daar super gezellig,vooral de vrijdagmarkt op het strand.
Erg groot,en lekker bedrijvig.
Gezellige terrasjes,en je kan heerlijk wandelen op het strand.
Narbonne is ook een aanrader,is ook niet zo ver.
Roze flamingo's spotte in het meer van Bagges.
De langudoc is in elk geval mijn favoriete streek.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
24.06.2020 17:56
Wij zijn al weleens in deze omgeving geweest. Er is genoeg te doen. Leuke plaatsjes vonden wij o.a. Beziers, Sete, Cap d’agde, Pezenas en Carcasonne(wel iets verder rijden maar de moeite waard). Gorges d’heric kun je mooi wandelen. Kanoën op de rivier l’orb is geweldig, ook een erg mooie omgeving daar.
Verder ben ik ook wel benieuwd naar tips, omdat wij begin augustus richting Valras Plage gaan. Eventueel tips voor leuke en gezellige plaatsjes? Mag ook in de binnenlanden zijn zoals Pezenas of Minerve. Verder houden wij ook wel van mooie natuur zoals gorges s’ heric, misschien nog wel meer zulke mooie stukken?
@Lia, is Narbonne zelf leuk of bedoel je Narbonne Plage?
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
24.06.2020 18:57
Geplaatst door: Lia
, Datum:
24.06.2020 19:32
Ik bedoel het strand van Narbonne.
En je hebt een leuke markt in Lézignan-Corbières op de woensdag.
De Minerva route is ook zeer de moeite waard.
En de sluizen in Beziers.
Of gewoon Canal du midi,echt een actractie.
Lekker bij een sluisje gaan zitten,en laat de bootjes maar komen.
Je weet niet wat je ziet voor bizarre taferelen.
Dat vinden wij dan weer leuk voor de avond.
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
25.06.2020 08:48
We zijn in 2018 en 2019 in september naar Serignan Plage geweest. Beide jaren prima weer maar zeewater was vorig jaar erg koud omdat de mistral er 5 dagen had op staan blazen. Toen mistral afnam werd water ook weer warmer. We stonden op camping Beausejour. Heeft een mooi zwembad geheel ommuurd dus kun je uit de wind liggen. We hebben daar wel gefietst naar Valras en Vias en naar de beroemde sluisjes. Na de een weekje heb ik het daar wel gezien. Omgeving nog best levendig en camping nog goed bezet. Beausejour heeft keurig sanitair.