Overnachting Beaune/Maçon (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Inge
, Datum:
21.06.2020 20:30
Iemand de tip voor een overnachting rond Beaune of Maçon?
2 families met ieder 2 kleine kids onder 4 jaar.
Accommodatie hoeft niet aan de autoweg te liggen.
Voorkeur gaat uit naar B&B of camping met huurmogelijkheid voor 1 nacht. Liefst iets kleinschaligs.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
21.06.2020 21:23
Wij boeken ieder jaar een kamer bij de B&B Hotel keten.
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
21.06.2020 21:46
Wij wilden overnachten in het Greet hotel in Beaune. Ze hebben familie kamers en er is een zwembad.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
21.06.2020 23:00
Volgens mij kun je op overnachtingscamping in pont de Vaux een huuraccommodatie voor 1 nacht reserveren.
In Beaune ook veel mogelijkheden (kijk evt op booking.com) en Beaune is een heel leuk plaatsje.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
22.06.2020 00:03
Beaune is inderdaad een buitengewoon leuk stadje, maar ik betwijfel zeer of ik de charmes van een middeleeuws ziekenhuis met blinkend gekleurde daken op een stel peuters over kan brengen, laat staan op een stel kleine kinderen dat waarschijnlijk toch al dreinerig is van een lange rit.... Dan zou ik toch liever kiezen voor iets op een camping, liefst met een zwembadje of aan een beekje, waar de kinderen gewoon lekker uit kunnen razen.
Zo'n budgethotel vind ik daar ook niet echt geweldig voor, tenzij het echt een kwestie van 's avonds aankomen, slapen en weer wegwezen. In dat laatste geval heeft onder meer B&B hotels vierpersoonskamers, dat werkt dan op zich wel weer beter dan dat je per gezin twee kamers naast elkaar moet nemen.
Geplaatst door: Mariska
, Datum:
22.06.2020 16:54
Ik weet niet of je echt aan deze afstand vast wilt houden? Wij overnachtten vorig jaar in Messimy sur Saone. Dit is ongeveer een half uur verder dan Macon:
http://www.le-pigeonnier.com/
De eigenaar spreekt Engels en er zit een zwembad bij.
In hetzelfde plaatsje zit ook Maison de Marie, deze is via booking.com te boeken. Hier zit geen zwembad bij, maar een klein stukje lopen en je bent bij een riviertje. Ik weet niet of beide chambre d'hotes 2 familiekamers hebben. Je kunt wel bij beiden aanschuiven voor het avondeten.
Tot slot deze chambre d'hotes in Guereins (ongeveer dezelfde afstand) http://www.quietudedunsoir.fr/
Hier verblijven we dit jaar omdat bovengenoemde chambre d'hotes al vol zaten op het moment dat wij willen overnachten. Deze is aanbevolen door de eigenaar van Le Pigeonnier. Heeft ook een zwembad.
Geplaatst door: Wilma
, Datum:
22.06.2020 18:18
Geplaatst door: Inge
, Datum:
22.06.2020 21:18
Goede opties, maar zijn wel al redelijk zuidelijk.
Dan liever een stukje terug, ter hoogte van Dijon.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
23.06.2020 07:32
Geplaatst door: Johan
, Datum:
23.06.2020 08:52
Geplaatst door: Marike
, Datum:
23.06.2020 16:48
Iets noordelijker maar wel perfect, camping Le Lac de la liez in Langres.