Reproductiegetal in verschillende regio's weer boven 1 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® RonnyS
, Datum:
20.06.2020 11:17
, Datum:
20.06.2020 11:53
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
20.06.2020 14:31
Bij een laag aantal besmettingen is er een grote onzekerheid bij het vaststellen van het reproductiegetal. Dat hebben we in Nederland ook gezien. Op zich zegt dit nog niets. Het is echter duidelijk dat het virus niet weg is, dus is het verstandig om in het buitenland ook drukte te vermijden en de hygiëne in acht te nemen.
, Datum:
20.06.2020 15:37
Het is inderdaad zo dat bij een groot aantal besmettingen het reproductiegetal waarschijnlijk hoger ligt dan bij een laag aantal besmettingen.
Omgekeerd is natuurlijk ook waar. Als het reproductiegetal stijgt zal het aantal besmettingen ook stijgen.
Ik wou het hier gewoon meegeven omdat niet iedereen de Franse media volgt.
Hopelijk is het virus tijdens de zomermaanden (dus in de buitenlucht op camping) minder actief.
Ik hou mijn hart vast,... we zijn nog 10 dagen verwijderd van de grote vakantie.
Fingers crossed : -)
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
21.06.2020 00:50
Pffff hou toch eens op met dat geroeptoeter.... Onzin verhalen. 1% gaat dood en 99% overleeft zonder probleem. Media teert niet op positieve berichten.. Als je zo bang bent blijf lekker thuis en deur op slot. Want de kans is groter dat je van de stoeprand valt en je nek breekt...
Geplaatst door: piotr
, Datum:
21.06.2020 09:00
@martijn je bijdragen blinken niet uit in intelligentie, je zou onderhand moeten weten dat het gaat om de mate van besmettelijkheid en dat we daardoor in heel korte tijd het zorg-systeem kunnen overbelasten. En dan kunnen we Martijn, die gewond raakt in Dijon (ook al zo'n prachtige bijdrage van jou in dat onderwerp) niet helpen. Over roeptoeteren gesproken. Je hebt de klok horen luiden maar je hebt geen enkel benul waar de klepel hangt.
Geplaatst door: piotr
, Datum:
21.06.2020 09:01
@martijn: gezien het tijdstip van je bijdrage had je waarschijnlijk al een paar borreltjes op. In dat geval: excuus.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
21.06.2020 12:02
Tuurlijk @martijn, er zijn de afgelopen maanden meer dan 11.000 mensen in het ziekenhuis terecht gekomen en ruim 6000 mensen overleden vanwege een gebroken nek na een val van de stoeprand! 👍
Geplaatst door: ® Marian5
, Datum:
21.06.2020 12:23
En weer maakt iemand een bericht en begint de ellende. Martijn noemt het onzin, te kort door de bocht. Een ander kan dat wel boeiend vinden. Maar ja dan komt piotr weer, even weer een les erin gegooid. Inmiddels gewend, alleen kan de zin er onder over de borrel absoluut niet. Hoe durf je te suggereren dat iemand die laat op is teveel heeft gedronken of teveel drinkt? Ik vind dat je het niet eens mag zijn, maar dit is wat mij betreft echt een stap te ver. ( verlaag jezelf niet zo). Misschien kan het beheer dit soort dingen weghalen?
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
21.06.2020 13:37
Of we negeren dit soort geroeptoeter en reageren er niet op. Dan stopt het vanzelf...
Geplaatst door: Nor@
, Datum:
21.06.2020 14:37
Martijn heeft gelijk, wie gelooft er nu nog in #coronahoax