Flamingo's Camargue (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: josee R.
, Datum:
18.06.2020 03:48
Wie weet waar ik de meeste kans het flamingo's in de Camargue te zien? In Pont de Gau is een park, maar daar mogen wij niet naar in vanwege onze hondjes (alle begrip voor :-)).
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
18.06.2020 09:11
Geen idee waar je precies de meeste kans hebt, maar aan de route van Arles naar het strand van Piemanson heb ik er zat gezien.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
18.06.2020 09:39
Geplaatst door: Toon
, Datum:
18.06.2020 14:44
En mocht je in de buurt van Hyères / Giens komen; daar zit ook een kolonie.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
18.06.2020 19:59
Eens met Peter: als je naar de Plage de Piemanson rijdt 99% zeker dat je er tientallen of honderden ziet (in de zomer). Wij vonden het een schitterend gezicht. De sfeer was er destijds wel helemaal naar: het was 38oC. En dat in een moerasgebied. Ook zeker het hele leuke Arles bezoeken!
Geplaatst door: frank
, Datum:
18.06.2020 20:03
Langs de D85A van Pioch Badet naar Sainte Marie de la Mer, of andersom wat je wil. Die weg loopt tussen verschillende "etangs" door daar zit altijd van alles.
Geplaatst door: ® Elfie
, Datum:
18.06.2020 20:17
Wij stonden vorig jaar een paar dagen in Saintes-Maries-de-la-Mer (als ik het goed schrijf) op de camping, daar kon je een boottocht maken (hondjes mochten mee). Vanaf de boot veel 'wilde' paarden en stieren gezien en ook flamingo's.
Geplaatst door: Henk
, Datum:
18.06.2020 20:20
In "Etang du Fangassier" kan je de flamingo's is het wild spotten. Wij zijn daar afgelopen zomer langsgereden via een zand/grindpad met aan beide zijde prachtige zoutmeren. Als je dit weggetje blijft volgen kom je uiteindelijk bij het strand van Beauduc uit.
Geplaatst door: ® Henk10
, Datum:
18.06.2020 22:47
Wij hebben ze gezien rondom Aigues Mortes en Le Grau du Roi.
Geplaatst door: josee R.
, Datum:
20.06.2020 01:20
Bedankt voor alle nuttige tips. Ik heb ze opgeslagen.Eind volgende week vertrekken wij. De caravan staat voor de deur, dus de voorpret is begonnen.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
20.06.2020 07:39
Geplaatst door: Josee R.
, Datum:
26.06.2020 19:25
Dank je wel. Zal ik zeker doen. Gisteren zijn wij camping Les Saules in Cheverny aangekomen. De camping is bijna leeg en dit verdienen deze aardige eigenaar en vrouw niet. Ze hebben veel annuleringen gehad. Zondag vertrekken wij naar camping Cevennes Provence in Anduze, waar wij 3 weken zullen blijven.
Geplaatst door: jvh
, Datum:
26.06.2020 22:00
Je hoeft niet naar Zuid Frankrijk hoor , ook in Nederland zijn Flamingo's , nabij Groenlo , Gelderland ; op de grens met Duitsland , het heet het Zwillbrocker Venn , de moeite waard om te zien!
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
27.06.2020 00:38
Die van Zwillbrock (net over de grens bij Groenlo, eh, jawel, het stadje van Grolsch) schijnen inderdaad weer terug te zijn. Vorig jaar waren ze verdwenen, vermoedelijk door de grote droogte.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
28.06.2020 13:40
Jaren geleden op een camping in Saintes Maries de la Mer gestaan, bij de monding van de - ik dacht - de Petit Rhone. Bij de uitgang van die camping kan je boottochten maken naar de Camargue. Dan zie je wilde paarden en flamengo's.
Camping Le Clos du Rhone.
Geplaatst door: Josee R
, Datum:
04.07.2020 19:03
Vandaag de tocht gemaakt en bij een natuurgebied boven saintes Maries de la mer heel veel flamingo’s gezien. Ook bij La Grande Motte. Let maar niet op spelfouten want tikken op een telefoon gaat mij niet bepaald lekker af. Bedankt voor de tips, want 4 jaar geleden hebben wij er geen gezien.