Ervaringen weer Millau - juli (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
17.06.2020 15:19
Behaalde resultaten in het verleden........ en niemand heeft een glazen bol :-).... maar zijn er hier mensen met ervaringen met het weer in/bij Millau?
Langzaamaan nu toch echt in de voorpret voor komende zomervakantie en dan horen dit soort dingen een beetje bekijken/informeren er ook bij.
Op dit moment is het nog niet best volgens de verschillende weersites, maar....... vaak als je er bent valt het dan toch nog mee......
Ik vind ervaringen leuk om te lezen!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
17.06.2020 15:42
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
17.06.2020 17:34
Stonden in 2018 15 minuutjes rijden van Millau. Prima weer gehad, kan me 1 vette regenbui herinneren keer in de middag. Prima om elke dag in zwembad of rivier te vertoeven. We waren daar ongeveer vanaf 15 juli.
, Datum:
17.06.2020 18:02
Mar3tent, op welke camping stonden jullie ?
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
17.06.2020 18:21
@ Tineke; les prades en de mening van 2018 staat er hoor ;-)
, Datum:
17.06.2020 19:05
Mar3tent, wij hebben in 2016 vrijwel alle campings in die omgeving op de foto gezet, maar kregen alleen op Camping Les Prades geen toestemming, omdat de camping te koop stond......
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
18.06.2020 19:47
@Tineke... ook wij gaan dit jaar naar Les Rivages..... foto's en meningen hier al meerdere keren bekeken. Zoveel zin in!!
Geplaatst door: Inge
, Datum:
18.06.2020 20:57
@ikke76 veel plezier! Wij hebben geannuleerd bij les rivages. Het mooiste plekje is nu beschikbaar, haha! K01.
Dus mocht je vanaf 11 juli gaan.....
Ik ben wel een beetje jaloers......maar het is goed zo, voor dit jaar. We gaan volgend jaar weer zien.
Geplaatst door: J@nneke
, Datum:
22.06.2020 08:29
Wij gaan dit jaar voor de 3e keer naar Millau.
De 1e keer gingen we drie weken en nu gaan we, net als 2 jaar terug, 9 dagen en daarna toevallig naar Die.
We kunnen nooit kiezen tussen deze 2 plekken, af en toe een ander gebied geprobeerd maar dat viel toch steeds tegen. Dus de laatste keren bezoeken we beide gebieden ook al ligt het niet echt op de route haha.
Qua weer hebben we altijd veel geluk gehad (want ik hoor wel eens andere verhalen) zo tussen de 24 / 30 graden, soms een onweersbui, soms een dagje bewolkt. Maar meestal strak blauw, met uitzicht vanuit onze tent op de rivier en voor bij komende kano s. Heeeeerlijk, ik kan niet wachten.
Fijne vakantie, hopelijk is het dit jaar ook mooi weer!
Geplaatst door: DyaneRijnbeek
, Datum:
22.06.2020 11:34
Wij gaan dit jaar ook naar camping Les Rivages. Wij staan hier van 11 aug tot 26 aug. Wie gaan er nog meer?
Wij willen hier 2 dagen over doen ( rijden met auto en caravan). En wij zijn nog op zoek naar een leuke tussendoorcamping voor 1 nachtje.
Heeft iemand suggesties voor een leuke tussendoor camping waar de kinderen ook nog even kunnen zwemmen. Ongeveer op 800 km.
Geplaatst door: Mir1
, Datum:
22.06.2020 11:54
@Dyane, tussencamping 800 km nog tot aan Les Rivages of 800 km vanaf huis? 😉
Twee keer op Les Rivages geweest. Met veel plezier gestaan, vooral onze oudere kinderen hadden het er erg naar hun zin. Toen nog geen Yelloh camping, dus ik weet niet wat er met de sfeer nu gebeurd. Het lijkt alsof er nu veel meer verhuur is. Dat doet soms toch wel wat met een camping.
Eerste keer vanaf begin juli er gestaan. Toen was het de eerste week nog echt fris, lange broek aan. Later werd het echt beter.Twee keer vanaf half juli, toen heerlijk weer gehad gedurende de hele periode.
Geplaatst door: DyaneRijnbeek
, Datum:
22.06.2020 12:00
Ik bedoel 800 km vanaf Utrecht ongeveer.
Geplaatst door: Nina
, Datum:
22.06.2020 13:15
Wij gaan ook naar les rivages , per 5 juli.
Wanneer gaan jullie allemaal?
Wij hebben een overnachting in een hotel in de buurt van bourges.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
22.06.2020 14:57
Camping Le national 6 in Uchizy. Deze camping wordt niet vaak genoemd merk ik waardoor er eigenlijk altijd wel plaats is.
Prima camping met zwembad om te overnachten.
Camping Aix Rives du soleil in Pont de Vaux ook een fijne overnachtingscamping! In Pont de Vaux heb je ook meerdere overnachtingscampings.
Geplaatst door: Mar3tent
, Datum:
22.06.2020 17:43
Op weg naar Millau hebben we hier overnacht: http://www.letournesol.eu/
Klein zwembadje, maar wij waren met nog 1 ander tentje enige kampeerders dus onze kinderen hebben
Zich prima vermaakt in t zwembad en alle ruimte op de grasmat. Winkel is niet echt in de buurt dus of mee eten, of zorg dat je boodschap bij hebt om te koken. Volgende ochtend snel ontbijtje genomen wat we nog bij hadden en op weg naar snelweg gestopt bij t bakkertje. Heerlijk overnacht.
Geplaatst door: ® Wouter
, Datum:
22.06.2020 20:22
Wij hopen van 3 tot 20 naar Les Rivages te gaan. Zin in!!
Geplaatst door: Kims
, Datum:
23.06.2020 10:34
We hebben altijd mooi weer in omgeving Millau. Blijven altijd eerst aantal dagen in Comprégnac in le katalpa. Hebben streek al bezocht zowel in juli als augustus, paar keer hittegolf, af en toe eens bewolkt maar toch warm, en ook al eens een onweer gehad maar over het algemeens valt het weer heel goed mee daar.
Geplaatst door: ® Riedel
, Datum:
23.06.2020 13:34
Wij gaan ook naar Les Rivages, vanaf 24 juli. Lang getwijfeld maar nu steeds meer voorpret.
Hikken nog wel wat aan tegen het overmaken van het volledige bedrag. ( dat was vorig jaar nog niet zo, dan betaalde je bij aankomst)
Mocht het onverhoopt toch niet door kunnen gaan kan het even duren voordat we het terug kunnen krijgen,maar goed, daar gaan we maar niet van uit.
Wat betreft het weer: 1x eerder in Millau, maar heel veel vaker aan de andere kant van de Cevennen. ( Anduze/Nimes)
In vergelijking met laatst genoemde streek is het weer in Millau vergelijkbaar, maar wel altijd een paar graden minder warm.
Ik heb in Millau vaker lange kleding aangehad, de nachten waren frisser. Maar dat slaapt dan wel weer lekker.
In Millau vaker zin om iets actiefs te doen, juist omdat het iets minder heet was.
Tegelijkertijd vaak genoeg genoten van heerlijke uurtjes aan de Dourbie, en niet te vergeten van de machtig mooie omgeving!
Voor ons dus zo'n succes dat we terug gaan deze zomer!
Geplaatst door: Alex
, Datum:
23.06.2020 18:55
Wij gaan dit jaar ook naar les rivages vanaf 19-07
We hadden al vroeg geboekt en aanbetaald maar hoeven het restant pas ter plaatse te voldoen.
Misschien even contact opnemen
Geplaatst door: Riedel1976
, Datum:
23.06.2020 23:01
Hee, dat is frappant. Dat hebben wij nog niet voor elkaar gekregen. Via Yellow village sowieso niet, rechtstreeks via de camping konden we wel uitstel krijgen tot begin juli. Toch nog eens proberen. Tis zo dubbel, deze nieuwe annuleringswet. Ik snap goed dat ze de campingeigenaren hiermee tegemoet komen, maar doet ons juist twijfelen.