Welke mondkapjes? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Berry1
, Datum:
17.06.2020 10:42
Worden er in Frankrijk regels gesteld aan het soort mondkapjes? Of zijn alle huis/tuin/keuken modellen toegestaan?
Weet iemand dat?
Geplaatst door: Johan
, Datum:
17.06.2020 10:46
, Datum:
17.06.2020 17:19
Geplaatst door: Mevr. Jansen
, Datum:
24.06.2020 10:06
Elk kapje volstaat. Goedkoopste oplossing zijn herbruikbare maskers. Volgens mij zijn de goedkoopste hier te vinden: https://maskdiscounter.eu
, Datum:
24.06.2020 13:37
Dank voor je toevoeging!
De herbruikbare moet je wel na iedere draagbeurt op 60 graden wassen. Het probleem met goedkope mondkapjes is dat ze niet heel veel helpen (maar beter iets dan niets). De goedkope zijn vooral bedoeld om je medemens te beschermen (dus je beschermt jezelf er niet mee). Als je bijvoorbeeld categorie FFP2 mondkapjes hebt, dan bescherm je jezelf ook wat meer. Maar die zijn dan ook een stuk duurder (eventueel ook herbruikbaar verkrijgbaar). Ik heb die goedkope ook nog gekocht, zelfs iets goedkoper dan in die link ;-)
Geplaatst door: Susanna
, Datum:
24.06.2020 14:15
In plaats van wassen op 60° zou een makkelijker oplossing kunnen zijn: boven de stoom van kokend water houden. Nog niet zelf geprobeerd, maar eenvoudig toe te passen.
, Datum:
24.06.2020 14:36
Ik weet niet of dat werkt. Dan moet je het wel vrij lang er boven houden. Wel een goede tip. Op de camping kun je eventueel ook gewoon met heet kraanwater en zeep in een teiltje en laat dat een tijdje inweken. Daarna in de zon laten drogen. Het virus kan namelijk niet tegen uv straling.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
24.06.2020 16:08
Ik heb ze bij de action gekocht.
Ik hoop dat het in september niet zo meer hoeft.
Geplaatst door: ® Elfie
, Datum:
24.06.2020 16:38
Als je ze na gebruik in de zon hangt en ze dan vijf dagen niet gebruikt, zouden ze ook herbruikbaar zijn zonder te wassen, heb ik ergens gelezen. Het virus overleeft niet langer dan zo'n 48 uur op stof. Voor de zekerheid een paar dagen extra en je kan ze zo weer gebruiken. Ik heb het dan dus over maskers van stof, niet van papier.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
28.06.2020 13:35
50 mondkapjes voor 10 euro.
Bij "Die Grenze Medikamente".
Veel aanwezig in het oostelijk deel van Nederland.