Hoe het beste rijden naar Normandië (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Harry
, Datum:
16.06.2020 16:48
Over 4 weekjes vertrek ik met 3 vrienden( met 2 auto’s) naar Normandië. Hoe kunnen wij het beste rijden? Langs de kust of over Amiens? We komen uit regio Den Bosch
Geplaatst door: Marike
, Datum:
16.06.2020 17:19
Ik zou via Amiens rijden. Sneller en korter.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
16.06.2020 18:01
De kustroute.
Rij deze altijd naar Normandië, rustig, mooier en sneller dan via Amiens.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
16.06.2020 19:34
Via Amiens...Grensovergang Belgie/Frankrijk bij Valencienne
Geplaatst door: frank
, Datum:
16.06.2020 20:02
Pak ook altijd de kustroute veel relaxter
Geplaatst door: ® rickert
, Datum:
16.06.2020 23:26
Wij gaan altijd via Amiens. Is zeer goed te rijden.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
16.06.2020 23:49
Wel grappig: een paar mensen die met nagenoeg identiek argument verschillende routes bepleiten, en enkelen die zonder argument toch een voorkeur hebben...
Om te beginnen is de vraag natuurlijk waar in Normandië TS graag naar toe zou willen. Die streek begint uit mijn hoofd al een kilometer of 50 west van Parijs en loopt door tot de kust.
Maar goed, TS vraagt naar de kustroute, dus wil mogelijk naar de kust. In mijn beleving maakt het dan niet veel uit. De route langs de kust is 50 km langer, maar in beide gevallen is het (exclusief files) zo'n zeven uur zuivere rijtijd (traject Den Bosch Caen). Qua filegevoeligheid zie ik ook niet heel veel verschil. Dan gaat het dus meer om de dingen die je evt onderweg nog wilt doen. Wil je halverwege al een keer de zee in duiken. Of juist stappen in beregezellig oud Lille?
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
18.06.2020 20:05
Wij hebben een lichte voorkeur voor de kustroute, omdat je dan de drukte rond Lille mijdt (maar of dat een argument is hangt sterk af van de reisdag en het tijdstip). Sowieso vinden wij het rond Lille vervelend rijden. Wat we leuk vinden aan de kustroute is dat deze mooier is. Ten zuiden van Calais meteen al lekker heuvelachtig. Wel een klein irritant stukje bij Duinkerken. Maar route over Amiens is ook goed. Dus 1 van de twee en zeker niet via Parijs natuurlijk.