Nieuwe gadgets kamperen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Nika
, Datum:
11.06.2020 20:17
Er gaat al zoveel over Corona, even wat anders hoor ;)
Wij gaan ons zo langzamerhand een beetje voorbereiden op onze kampeervakantie in de Ardennen, en weekje Waddeneiland.
We hebben nog helemaal niet gekampeerd dit jaar, zoals velen onder jullie. En ook nog niet het kampeergevoel ervaren in een kampeerwinkel. Daardoor ook helemaal niet op de hoogte van nieuwe gadgets. Ik kan natuurlijk ff googelen ,maar live ervaringen zijn leuker ;) Heb je tips? Bv, Wat het kamperen nog leuker aangenamer maakt? Afgezien van het wc tentje en de waterzakdouche ;))
Geplaatst door: Esther B
, Datum:
11.06.2020 21:23
Ja leuk onderwerp!
Niet nieuw, maar vorig jaar een Nanopresso gekocht. Lekkere espresso, maar geknoei met de koffie. Dit jaar een nesspresso adapter erbij gekocht. Gaat veel makkelijker, minder geknoei en lekkere koffie!
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
11.06.2020 21:35
Esther, dat ziet er handig uit zeg!
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
11.06.2020 21:39
Net besteld, de Camp Gear solar 3 in 1 lamp. Met sfeerlicht, wit licht en zaklamp en ook nog powerbankfunctie. Hij moet nog komen, dus nog geen ervaring mee
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
11.06.2020 23:24
Die kampeerwinkels kun je gewoon naar toe (al zou ik dat in deze tijd niet op zaterdag toen). Maar voor gadget-nieuws kun je bijvoorbeeld ook kampeermeneer.nl volgen
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
12.06.2020 01:55
Toevallig zaterdag bij een campingwinkel geweest, De Wit. Onze stoelen waren na meer dan 15 jaar aan vervanging toe. Nieuwe gadgets zou ik zo snel niet weten. Soms zie je ineens wat, en natuurlijk naast de stoelen nog wel een paar dingetjes aangeschaft, maar meer om iets te vervangen, wat versleten was. Na meer dan 40 jaar kamperen, weet je inmiddels wat je wel en niet gebruikt!
Geplaatst door: Nika
, Datum:
12.06.2020 08:36
Ik ben benieuwd naar de nanospresso, ziet er wel mooi en compact uit.
Ik heb onlangs een nieuwe biaretti percolator gekocht, altijd succes voor een heerlijke koffie.
De lamp lijkt me ook handig, ben benieuwd of je er goed bij kan lezen? Wij zoeken nog een goede lamp om buiten bij te lezen, zonder dat dit een tl achtige sfeer geeft.
@Peter, wij hadden het plan een paar weken terug de kampeerwinkel te bezoeken op een vrijdag. Maar er stond een hele rij, dus besloten niet te gaan.
Geplaatst door: Anne
, Datum:
12.06.2020 08:59
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
12.06.2020 12:27
De auteur van dat campinggidsje is Wilbert Geers, een wandelende encyclopedie als het om Corsica (en Sardinië) gaat. Voor meer voorpret is er zijn website: https://www.corsica-info.nl/
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
12.06.2020 13:44
Wat een leuk draadje. Ben in een watersportwinkel/kampeerwinkel geweest. Geen gadgets gezien.
Niet echt een gadget maar wel handig: Bij de zeeman Heb ik van die badlakenklemmen gekocht. Ideaal om je badlaken aan de railing van de boot mee vast te klemmen en te laten drogen. (Mega wasknijper). Ze zijn ook handig om de balkonrand van bijvoorbeeld chalets of mobil-homes. Lijmklemmen kun je hiervoor ook gebruiken.
Geplaatst door: J
, Datum:
12.06.2020 14:25
Heel handig, een klein lampje op batterijen. Er zit een haakje aan om op te hangen aan tentstok in de voortent of id.
Fijnste vinden wij de bewegingsmelder. Loopt er iemand langs dan gaat het licht aan.
We gebruiken dit lampje vooral als we in de avond even weg zijn. Geeft een beetje veilig gevoel.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
12.06.2020 21:41
@Mamamia: die megawasknijpers zien wij al jaren op Gran Canaria. Daar worden ze gebruikt om de badlakens vast te zetten op de ligbedden. Multifunctioneel dus 😉
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
13.06.2020 07:12
Zo'n lampje met bewegingssensor hebben wij ook. Ook handig om 's nachts je schoenen te vinden bij het naar buiten stappen.
We hebben het wel redelijk laag geplaatst zodat anderen er geen hinder van hebben.