dubbele boekingen (Frankrijk/Nederland) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jaapj2
, Datum:
08.06.2020 12:03
@Irene 1: je bent me net voor .
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
08.06.2020 12:47
Wij hadden ook een camping in Frankrijk geboekt voor half juni, maar omdat we nog niet wisten of we al naar Frankrijk konden, hebben we de camping gevraagd de boeking naar volgend jaar te verplaatsen.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
08.06.2020 12:50
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
08.06.2020 12:54
MK, dat maakt het lastig. Wij hebben een groot aantal apparaten en browsers om de site te testen, maar geen ipad. Met de browser Opera onder windows werkt de site ook goed.
Welke browser gebruik je? Misschien kun je een andere browser, eventueel chrome ( https://support.google.com/chrome/answer/95346?co=GENIE.Platform%3DiOS&hl=n l)
Misschien kun je een schermafdruk met de foutmelding naar info@camping-frankrijk.nl sturen.
Geplaatst door: ® Anne
, Datum:
08.06.2020 13:08
Als je nu gaat annuleren krijg je geen voucher meer voor je aanbetaling. Toch hoor ik van menigeen dat ze wel een voucher krijgen. De grens is officieel nog niet open. Wat is nu correct?
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
08.06.2020 13:31
Annuleer eerst de een en ga dan pas naar een ander. Dubbele reservering vind ik echt asociaal. Lijkt een beetje op vreemdgaan in een relatie, zo lang als mogelijk van twee walletjes eten en pas een keuze maken als het echt moet :(
Geplaatst door: Marion E.
, Datum:
08.06.2020 14:14
Mijn mond valt open van wat ik hier af en toe lees. Ik behoor dan ook tot de oude garde die blijkbaar wat zuiniger met zijn geld om (moet) gaan en een dubbele boeking zou nooit bij mij opkomen. Ik kan natuurlijk niet in de portemonnee van iemand anders kijken, maar voor 250 euro kamperen wij met zijn tweetjes 10 dagen in voor- of naseizoen. Een boel geld inderdaad...
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
08.06.2020 17:43
Camping de Nollen in Noord Holland adverteert met "boek nu en annuleer vrijblijvend 24 uur van te voren" Voor dat annuleringsfonds moet je wel betalen. De premie van het Annuleringsfonds Compleet bedraagt 10% van de totale huursom plus € 4,- eenmalige administratiekosten. Voor een week kamperen zou me dat ongeveer 35-37 euro kosten. Misschien hebben ze dit altijd al. Maar je kunt dus, enigszins voordelig, dubbel boeken op deze manier! (mits je graag op een camping aan het strand staat als alternatief) Ik heb van 1 iemand op het forum hier gelezen dat zij deze camping geboekt heeft als zijnde "achter de hand" verder in mijn omgeving ken ik niemand met dubbele boeking. Wel veel mensen zonder boeking die zeggen "als er niks meer te krijgen is gaan we toch niet".
Geplaatst door: Lisette K.
, Datum:
08.06.2020 19:17
Als er niks meer te boeken is gaan we niet, dat hebben we in april al besloten. Van wat ik hier lees klapperen mijn oren.
Nadat ik 13 maart in een compleet leeggeplunderde supermarkt voor 4 dagen boodschappen wilde doen en met spullen voor maar 2 dagen thuis kwam gaan er nu kampeerplaatsen gehamsterd worden? Dubbel boeken om maar een plekje te hebben?
Best asociaal eigenlijk. Dat ik geen plekje meer heb, ach dat hadden we al een beetje ingecalculeerd.
Maar die uitbaters van campings (Die al een zwaar jaar hebben) geef je valse hoop. De en denkt niks te boeken ik ga niet de ander zegt en kampeerplaats af en die is dan leeg, geen inkomsten voor de eigenaar.
Echt mijn mond valt open. We moeten deze crisis samen door maar ikke ikke ikke....... geldt kennelijk ook op vakantiegebied.
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
08.06.2020 19:36
Eens met Marion. Wij zijn echte low budget kampeerders. Waarschijnlijk omdat ik te groen ben om veel geld uit te geven. Dus dubbel boeken zou nooit in me opkomen. Zo zonde van het geld! Wij boeken überhaupt niet.
Geplaatst door: ® anita vergauwen
, Datum:
08.06.2020 21:23
Dubbel boeken dat doe je niet,veel mensen zoeken inderdaad nog een plaatsje bv. aan zee in eigen land ,en kunnen dan niet boeken omdat andere het in beraad houden mochten ze toch niet naar buitenland kunnen.Geen manier van doen vind ik.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
08.06.2020 21:30
Dubbele boeking? Nee, maar snap wel de onzekerheid die de huidige situatie oplevert. Wij hebben een aantal weken geleden de knoop doorgehakt om onze geplande vakantie te annuleren. Ok, het was een ander type vakantie dan met de auto naar Frankrijk. Vliegen naar Portugal. Konden vliegreis naar volgend jaar overzetten (iets moeten bij betalen), autohuur via Sunny op 18 euro na kostenloos annuleren en 2 van de 3 accommodaties kostenloos annuleren. Al met al heeft dit ons ongeveer 250 euro gekost aan administratie/annuleringskosten. We wilden toen gewoon niet de keuze te maken te gaan vliegen en daar staan we nog steeds achterr en het kon redelijk geruisloos worden gewijzigd allemaal (wat mij in eerste instantie verbaasde overigens).
Toen alles weer wat beter leek te gaan de afgelopen weken heb ik 10 dagen (2 locaties) in Duitsland geboekt. Reden: met de auto, slechts 1 veilige grens over en bestemming op 500-600 km van huis naar een land dat het beter heeft gedaan op gezondheidsgebied dan NL. Maar deze boekingen hebben we alleen gedaan omdat je bij beide gratis kunt annuleren tot 6 juli (is ongeveer 2 weken voor vertrek). Zouden er niet meer boekingen zijn gedaan onder die voorwaarden (ook 'dubbele')? Ik weet niet hoe de campings op deze situaties inspeelden, maar ik las vaker dat je gratis kon annuleren voor datum X.
Geplaatst door: miep
, Datum:
08.06.2020 22:28
ik moet zeggen wij boeken nooit iets .gaan altijd op de bonnefooi ook in het hoogseizoen
Geplaatst door: Daida
, Datum:
09.06.2020 06:29
Gaan mensen na wc rollen nu ook al campings hamsteren? ??
Geplaatst door: Carla
, Datum:
16.06.2020 16:26
Dit dubbel boeken vind ik zo oneerlijk tegenover de campingbeheerders. Voorseizoen compleet in puin gevallen en nu dit. Je zal maar in hun schoenen staan. Denken deze dubbelboekers daar wel eens aan? Dat daardoor de aanbetalingen en annuleringskosten ook steeds hoger gaan worden?
Wij zouden vanaf half mei tot half juni op vakantie zijn gegaan naar Frankrijk. Maar wij boeken niets, we gaan altijd op de bonnefooi. Dus konden we de vakantie uitstellen naar september. En ook dan boeken we niets. Maar ook hoog zomer kun je op vakantie gaan met je tent of caravan zonder te boeken. Maar een dubbele boeking? Schandalig!
Geplaatst door: Marike
, Datum:
16.06.2020 17:34
Wij hebben zelf geen dubbele boeking gedaan, omdat wij er eigenlijk altijd vanuit zijn gegaan dat wij gewoon naar Frankrijk konden en dat blijkt nu ook. Ik ken wel mensen in mijn omgeving die dat gedaan hebben en zij hebben inmiddels de camping in NL geannuleerd en gaan naar Frankrijk. Daarnaast gaan nu zowel mijn ouders als schoonouders in het hoogseizoen naar Frankrijk. Mijn ouders hadden voor de Corona al geboekt en mijn schoonouders twijfelen om te boeken of op de bonnefooi te gaan. Beiden kiezen ze ervoor om richting het mooie weer (Drome en Cote d’Azur) te gaan.
Vrienden van mijn ouders wilden in eerste instantie een jaartje overslaan (zouden eigenlijk hele maand juni gaan alleen dat ging nu niet), maar hebben na de positieve berichtgeving er toch voor gekozen om aankomende zondag voor 3-4 weken naar Zuid-Frankrijk te vertrekken. Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
16.06.2020 18:21
Ik stoor me wel een beetje aan diegenen die zeggen: wij boeken nooit!! Alsof je dan een "betere" vakantieganger bent....🤔
Wij boeken altijd, en vroeg, omdat we geen eigen kampeermiddel tot onze beschikking hebben...
Lijkt me toch niks mis mee, uitgaande van de campingbeheerder, integendeel... die weet wat hij kan verwachten.
Maar niet dubbel, dat niet!
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
16.06.2020 19:30
@ Wima, ik boek ook nooit maar vind mezelf geen betere vakantieganger hoor! Ik houd er gewoon niet van om me vast te leggen. Mijn dagelijks leven is al geregeld genoeg met werk enzo.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
18.06.2020 20:09
Inderdaad grappig, die 'discussie' over boeken. Wij boeken soms in december al voor de zomervakantie. Dan zie ik gewoon de ideale accommodatie in het ideale gebied en dan boeken we dat (zitten wel altijd op meerdere locaties in 1 vakantie). Eigenlijk nog nooit spijt van gehad. Dat is wel sinds we huizen huren. Met kamperen nooit gereserveerd, maar dan gingen we in juni. Toch een ander verhaal dan aan het hoogeizoen gebonden zijn en minder behoefte hebben aan 'rondtrekken' en juist meer behoefte hebben aan luxe en privacy. Het een is niet beter dan het ander.
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
18.06.2020 23:13
@Wilma, met op de bonnefooi reizen ben je zeker geen betere kampeerder, maar persoonlijk vind ik dat gewoon prettiger. Voor het eerst sinds jaren hebben we een plekje vastgelegd in Limburg, toen NL stevig op slot zat. Inmiddels kriebelt het, we zouden zo graag verder reizen en het ook wel aandurven. Maar we zitten vast aan een boeking. Hadden we maar....Ik vind het persoonlijk onfatsoenlijk om weer te annuleren uit luxe, maar ben wederom overtuigd van het vrije reizen, niets vastleggen. Inmiddels reizen we met zijn tweetjes, dus dat is makkelijker dan met een gezin, al deden we dat toen ook. Toen we in de jonge kinderen zaten, moesten we in november de camping al vastleggen. Ik vond dat vreselijk, het dromen over alle mogelijk plekjes veranderde in een vaststaand gegeven, hoe fijn dat ook vaak uitviel. Het vrije rondtrekken is dus geen kwestie van beter, maar anders, het past meer bij ons.