dubbele boekingen (Frankrijk/Nederland) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: tentje
, Datum:
07.06.2020 17:56
Ik hoor in mijn omgeving dat er veel mensen zijn met dubbele vakantie boekingen. Een boeking in het buitenland en een boeking hier in Nederland. Voor het geval dat....
Ik snap dat wel, ik zelf zit ook in een spagaat. Wat gaan we doen met onze boeking in Frankrijk....of is het toch maar beter om dicht bij huis te blijven? Ik vind het een lastige keuze. Waar doe je goed aan.... Ik had verwacht dat er na de versoepelingen een ruim aanbod zou komen aan ter overname aangeboden kampeerplaatsen. Ik hou Marktplaats daarom heel goed in de gaten (ik zoek een kampeerplek met prive sanitair) Ik ben er maar een paar tegen gekomen. Het valt dus een beetje tegen. Ik vraag me af......zitten jullie net zo in dubio als ik? Zijn er meer mensen die zo enorm twijfelen? En wat doen jullie met die dubbele boeking? Wachten jullie tot het laatste moment en kijken jullie wat jullie dan gaan doen?
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
07.06.2020 19:16
Ik ken die mensen niet. Vind het ook een luxe " probleem."
Geplaatst door: J
, Datum:
07.06.2020 19:51
Apart, twee boekingen voor dezelfde periode.
Daar beginnen we niet aan en ik ken ook niemand die dat heeft gedaan.
De meeste mensen hebben niets geboekt en wachten af.
Voor de maanden juli en augustus zijn de populaire campings in Nederland vaak al in januari volgeboekt.
Zeker de luxe plaatsen.
Daarvoor is het nu een beetje te laat vrees ik.
Succes met kiezen.
Geplaatst door: Inge
, Datum:
07.06.2020 20:37
Ik herken wel wat je zegt.
Wij hadden in november onze vakantie in Frankrijk geboekt.
Eind mei hebben we een camping in NL geboekt in dezelfde periode, maar toen eigenlijk wel al wetende dat
we Frankrijk zouden gaan annuleren. Alleen moesten we nog even het drempeltje over.... Vandaag hebben we Frankrijk geannuleerd.
We zouden anders 9 juli naar Frankrijk gaan.
Geplaatst door: tentje
, Datum:
07.06.2020 21:00
Dat zeg je goed Inge, het is de drempel over gaan. Frankrijk kamperen is nu eenmaal zo anders dan kamperen in ons eigen mooie landje. Maar ik denk dat het me wel rust zou geven om de knoop binnenkort door te hakken. Ik kijk er naar uit om weer lekker voor mijn tent te zitten na een druk en hectisch jaar, even los komen van de zorgen thuis en uit te rusten van mijn werk in de vitale sector.....
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
07.06.2020 21:12
Ik denk niet dat campingeigenaren blij worden van dubbele boekingen. Als campingeigenaren dubbele boekingen hebben en een gast moeten afwijzen, dan is de wereld te klein.
Geplaatst door: cin
, Datum:
07.06.2020 21:16
Ik ken mensen die hadden frankrijk geannuleerd vanwege corona,ze waren de aanbetaling kwijt toen boekte ze in paniek wat op Texel omdat ze denk ik bang waren dat er straks geen plek meer zou zijn in NL. Toen duidelijk werd dat de toeristen naar frankrijk konden gaan hebben ze Texel weer geannuleerd en dezelfde camping teruggeboekt maar de aanbetaling waren ze wel kwijt.
Wij hebben 2 verschillende campings geboekt in frankrijk start 11 juli en wij hebben er niet 1x over nagedacht om te annuleren en in ons eigen land op vakantie te gaan.
Als wij niet mochten komen hadden we een voucher gekregen maar ik ga toch geen 1000 euro aan voorschot weggeven door in paniek dan maar te annuleren.
Je hoofd koel houden dat is het belangrijkst of je nu hier blijft of naar frankrijk gaat. Hier zal het net zo druk zijn als in frankrijk. Voor alles zal je moeten reserveren. Als je dat niet wilt kan je beter een jaar of 2 jaar overslaan.
Geplaatst door: Inge
, Datum:
07.06.2020 21:24
@tentje. Ik ga ook liever naar Frankrijk. Geeft voor ons een meer vakantiegevoel. Dus ik vond het lastig...Al zijn onze (jonge) kids erg blij met de kindercamping waar we nu naartoe gaan.
Ik werk ook in de zorg, onze werkgever heeft ons ook geadviseerd om niet naar het buitenland te gaan deze zomer. ze kunnen het natuurlijk niet verplichten....
Er zijn overal maatregelen waar we ons aan moeten houden zowel in NL als in het buitenland. Voor ons voelt, om diverse redenen, NL dit jaar beter.
Geplaatst door: Monique
, Datum:
07.06.2020 22:33
Ja het is een moeilijke keuze. Wij hebben in mei besloten om eerst de campings in Frankrijk te vragen of we een voucher bij annuleren zouden krijgen. Bij beiden kregen wij gelukkig deze voucher per mail en kunnen deze volgend jaar hopelijk gebruiken! Maar tegelijk zijn we in Nederland gaan kijken waar er plek was om heen te gaan en deze gevonden! Een zomer in Nederland, wel anders dan Frankrijk maar geeft ons een goed gevoel.
Geplaatst door: Anne
, Datum:
08.06.2020 08:27
Dat iemand in dubio zit snap ik. Maar wat ik echt niet kan begrijpen is dat je 2 reserveringen maakt. Deze crisis raakt ons allemaal, maar zeker de eigenaren/personeel van een bedrijf die hoopt op klanten. Je kan het mijn inziens niet maken om op het laatste moment toch af te zeggen. Wel als er een negatief reisadvies is maar niet omdat je het zelf niet aandurft of besluit bij goede weersverwachtingen toch dichterbij te blijven. Campings hopen door de reserveringen op inkomen. En er zijn voldoende gezinnen op zoek naar een plek maar kunnen niks vinden omdat het "vol" is.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
08.06.2020 09:22
Geplaatst door: MK
, Datum:
08.06.2020 09:56
Hallo Tineke,
Ik krijg een ertoe bij de links.
Geplaatst door: Sterre
, Datum:
08.06.2020 10:04
Hallo,
wij hadden ook een dubbele boeking. In november al een camping in Frankrijk geboekt. Omdat we toch even uit de sleur willen hebben we eind april een camping in Drenthe geboekt, met privé-sanitair. Het zag er toen ook echt nog niet naar uit dat Frankrijk open zou gaan. Beide campings aanbetaald, 250 euro. Met het idee: we kijken het nog even aan en dan zien we uiteindelijk nog wel waar we voor kiezen. Jammer van de 250 euro, een hoop geld, maar voor ons te overzien. Van het weekend hebben we besloten om Frankrijk te annuleren. Hopelijk krijgen we een voucher voor volgend jaar en anders gun ik de camping de aanbetaling. Het risico is om besmet te raken is natuurlijk net zo groot als in Nederland. Maar we vonden het toch allemaal te onzeker. We zijn echte Frankrijkliefhebbers, dus we hopen dat we volgend jaar kunnen gaan!
, Datum:
08.06.2020 10:10
MK, wat bedoel je daarmee?
Een foutmelding (error)....?
, Datum:
08.06.2020 10:53
Geplaatst door: Sterre
, Datum:
08.06.2020 10:59
We gaan naar LandClub Ruinen. Ik zal na de vakantie een mening plaatsen!
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
08.06.2020 11:35
@cin, de vraag is of het in Nederland net zo druk is als in Frankrijk. De verwachting voor Nederland is 24.5 miljoen mínder toeristen! Ongetwijfeld zullen er ook in Frankrijk minder toeristen zijn.
Geplaatst door: MK
, Datum:
08.06.2020 11:40
Hallo Tineke,
Inderdaad ik krijg een error (foutmelding) Ik bekijk de site op mijn iPad.
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
08.06.2020 11:54
wat een idee om twee camping te boeken, ik krijg het niet eens verzonnen. daarnaast vind ik het persoonlijk niet erg correct tegenover een van de twee campings. Zoveel ondernemer hebben het zwaar nu. Na de verplichte sluiting weer een reeks (?) annuleringen lijkt mij niet netjes als het voorkomen had kunnen worden.
Geplaatst door: Jaapj2
, Datum:
08.06.2020 11:59
Twee campings willens en wetens aan het lijntje houden kun je m.i. niet maken naar de campinghouder hetzij in Nederland, hetzij in een buitenland. Mocht je er vanaf zien een jaar niet naar Frankrijk te gaan maak dan die keuze, dan weet de franse campinghouder waar hij aan toe is. Op het laatste moment annuleren, terwijl je het eigenlijk wel wist, is niet netjes.