Wandelen waar ? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® vanhaut
, Datum:
07.06.2020 12:49
Ik wil in de zomervakantie met mijn zoon (20) naar Frankrijk. Mits het kán etc.
Ik zoek een gebied waar voldoende wandelmogelijkheden zijn maar niet té moeilijk. En waar in de omgeving leuke dorpjes zijn en mogelijk iets qua kano varen oid voor mijn 20 jarige zoon.
Ik had wat gevonden in Normandië maar was niet exact wat ik zoek
Het zou fijn zijn als het in één dag aan te rijden is en het weer (alles is relatief) normaliter lekker is.
Vogezen leek me ook optie en eventueel Drôme.
Wie heeft er leuke wandeltips ?
Camping tips mogen altijd :). Aangezien ik met volwassen zoon reis is het niet van belang of er iets te doen is op de camping ;). Ik hoef geen verhuur. Neem tent mee :)
Alvast bedankt !
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
07.06.2020 12:53
Vogezen is inderdaad een aanrader. Een geweldige camping is les Collieures. Erg rustig in het bos gelegen. Er is niets behalve warme douche en brood service. Je mag er een kampvuur maken. Op zo'n 15 kilometer ligt Gerardmer en daar in de omgeving is ook kano verhuur.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
07.06.2020 13:37
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
07.06.2020 14:14
, Datum:
07.06.2020 14:29
Geplaatst door: Henny
, Datum:
07.06.2020 16:52
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
07.06.2020 17:20
Ardeche of de Auvergne?
Beide zijn gebieden waar je prachtig kunt wandelen.
Geplaatst door: ® freekvo
, Datum:
08.06.2020 07:48
Het Lac Aiguebelette is een kano-meer bij uitstek (hier is een paar jaar geleden de WK roeien gehouden).
In de omgeving zijn hele leuke wandelingen te maken (bij de plaatselijke VVV zijn routebeschrijvingen te krijgen).
Aan het meer liggen meerdere campings direct aan het water (ideaal met eigen kano).
, Datum:
08.06.2020 07:49
Geplaatst door: Jac
, Datum:
08.06.2020 09:38
Lac Settons in De Morvan , Bourgogne, op 750 km vanaf NL dus in 1 dag te doen!
Groot meer met veel wandelroutes in directe omgeving. o.a om het hele meer, is een route van 15 km!
Een meer met veel watersport activiteiten en campings. Geen campings met superglijbanen, disco etc.
Rivier de Cure is dé wildwater rivier!
kampeerkaart.nl/article.aspx?content=campings-rond-lac-de-settons
, Datum:
08.06.2020 09:39
Geplaatst door: ® vanhaut
, Datum:
08.06.2020 17:18
Wat een berg tips zeg ! Ik ga aan de slag met google maps om te zien of ik iets moois van kan maken
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
08.06.2020 19:39
Lac d'Aiguebelette is prachtig! Als het meezit gaan we volgend jaar weer.
Geplaatst door: ® Bertus1
, Datum:
08.06.2020 19:52
Lotje85, dat is zeker een heel mooi gebied!
Vorig jaar daar in de buurt op vakantie geweest. tussendoor ook lekker op het standje van Lac d'Aiguebelette gelegen.
Temperatuur is daar beter om actief te zijn dan in de Ardeche. Het is wat minder heet.
Meerdere meren in de buurt. En natuurlijk Annecy.
, Datum:
09.06.2020 08:55
@tineke (webmaster) en anderen
Wij halen onze wandelingen rond het meer Lac d'Aiguebelette van deze site: https://www.pays-lac-aiguebelette.com/je-pratique/randonnees/pedestres/
(in het Frans of Engels)
De beschrijvingen (ook weer in het Frans en soms Engels) kun je online downloaden maar zijn ook verkrijgbaar bij het Maison du Lac (Office de Tourisme Pays du Lac d'Aiguebelette) aan de 'kop' van het meer bij de afslag van de A43. Uiteraard zijn er ook fiets- en andere routes verkrijgbaar maar daar hebben wij geen ervaring mee.
Geplaatst door: Miep
, Datum:
09.06.2020 12:38
Franse alpen kan je goed wandelen . les arcs of meribel. van makkelijk tot moeilijk. overnachten in het dal en met de auto steeds ergens anders wandelen. of in de buurt van Saint Puy .
Omgeving van Grenoble
Drôme is ook mooi. alleen in hoog seizoen kan het er erg heet zijn.
In de buurt van Castellane kan je ook kanoën
of de Gard is ook erg mooi en mogelijkheid om te kanoën op verschillende rivieren, maar kan ook heet zijn in de zomer. Geldt ook voor Castellane.
Sommige mensen rijden deze plaatsen in 1 dag.
Ook mooi om te wandelen is Corsica, niet vaste land. maar wij hebben daar mooie wandelingen gemaakt . alleen niet in 1 dag te rijden.
Kijk voor de route van GR 5. daar heb je hele mooie wandelingen tussen zitten. Ik weet niet of de hele route met ov te doen is . Maar weet dat mensen naar hun begin punt zijn gereden en dan zijn gaan lopen en weer met bus weer terug. zo verder. Er is een fb pagina over de Gr 5.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
10.06.2020 21:52
Je zoon wil graag kanoën. Als hij dat op stromend water wil doen is de Allier zeer geschikt.
Camping les Gorges de l’Allier in Langeac is dan een prima uitvalsbasis.
, Datum:
10.06.2020 22:35