Nog steeds veel onduidelijkheid voor kampeerders die binnenkort naar Frankrijk willen gaan. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Edwin
, Datum:
09.06.2020 18:50
Als ik het hier zo lees allemaal, wat ik al weken doe, gaat het nog maar over 1 ding hier op het forum. Andere jaren ging het over de routes die we reden, welke campings dat we aandeden, wat we meenamen, enz.
Misschien dat we het daar weer eens meer over moeten gaan hebben, en niet alleen maar over dat Corona virus. Misschien een nieuw topic beginnen, wie gaan er wel en deel daar je meningen en andere dingen die even niks met Corona te maken hebben.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
09.06.2020 19:05
Ik wilde deze delen van Camping Le Ventadour voor de mensen die toch nog gaan, het zegt wel iets over de situatie dit moment.
Beste (toekomstige)gasten 2020,
Graag en opgelucht kunnen wij nu uw verblijf bevestigen , en verwachten van U ons snel in te lichten indien U om gezondheidsredenen niet zou kunnen reizen.
Wij hebben vanaf 2 Juni de camping geopend en ook onze mooie stacaravans en onze eerste gasten hebben genoten van deze vrijheid.
Uiteraard wordt er meer aandacht besteed aan schoonmaak en desinfekteren van sanitaires en/of stacaravans. Deze protocol wordt vermoedelijk iets lichter vanaf 22 Juni.
In elk geval is het leven weer begonnen in Frankrijk, de markten worden weer gezelliger en dit weekeinde ook weer terrasjes zonder of met heel weinig maskers. Iedereen probeert voorzichtig hiermee om te gaan en een beetje afstand te houden tov anderen. Enkele ouderen of gevoelige personen hebben natuurlijk wel een masker op.
In winkels kan een masker worden geëist, maar dat wordt ook al wat minder. Regelmatig handen wassen en onderlinge afstand houden blijven het belangrijkste. Wij hebben de indruk dat de "veiligheidsregeltjes" ongeveer overeenkomen met Nederland/ België, maar dat men hier ietsje gemoedelijker (minder stressig) mee om gaat maar ook dat is uiteraard streekafhankelijk.
Onze camping is ruim en ligt prachtig in de natuur. Onze zwemgelegenheid met strand eveneens heel groot met twee natuurlijke pools met altijd schoon en lichtstromend water, waar U van s'morgens vroeg tot laat s'avonds terecht kan.
Heerlijke pizza's kunnen worden afgehaald of op ons terras worden genuttigd. Het gaat om een fijne, rustige en gezellige familiecamping en geen hutje mutje-toestand. In de omgeving veel tochten mogelijk naar natuurlijke bezienswaardigheden (BUITEN) zoals vulkanen, meren, waterval.
De lichtbevolkte Ardeche heeft relatief weinig geleden, behalve in enkele bejaarden-/zorg instellingen.
Wij blijven zeer positief voor deze zomer en hebben nu ook weer aanloop aan reserveringen uit Frankrijk, maar ook Nederland en België.
Wij hopen U deze zomer te mogen ontvangen.
Barbara & Jean-Pierre
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
09.06.2020 20:02
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
09.06.2020 20:03
@Carolien, dat omschrijf je goed. Het is een gevoelskwestie. Lastig hè! Laat iedereen doen waar ze zich goed bij voelen. Zo wel, prima, zo niet ook oké. Wil je geen woorden in de mond leggen maar zo pik ik het er uit. Ik zo voelt het hier ook.
Lastig om de discussie aan te gaan. Want wat is de discussie?!
@Dennis, ik ben geen actieve poster maar kom hier al jaren voor recensies, ervaringen en advies. Je kunt een nieuwe discussie opstarten, en ik vind zeker dat je elkaar niet moet afvallen, maar ik wens je succes met een nieuw topic met Frankrijkgangers zonder Corona. Want he dat is nou eenmaal de realiteit. Ook voor de mensen die kiezen te gaan. Dan nog is de vraag wat zijn de restricties etc, en daar wordt over gesproken...
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
09.06.2020 20:06
@wouter, thanks! Ga je als alles goed verloopt laten weten hoe het is gegaan ?!
Geplaatst door: Marike
, Datum:
09.06.2020 21:19
@Mascha, ik word blij van dit soort berichten. Wij gaan o.a. naar de Ardèche en dit zijn positieve en leuke berichten.
Geplaatst door: piotr
, Datum:
10.06.2020 08:36
@mascha geheel in lijn met de vele foutieve informatie verstrekt door campings: een mondkapje draag je om een ander te beschermen, het biedt voor jezelf geen bescherming.
Geplaatst door: ® cin
, Datum:
10.06.2020 09:39
, Datum:
10.06.2020 10:45
@cin de camping schrijft dat "alleen enkele kwetsbare personen" een mondkapje dragen. Dat is dus onjuist, personen rondom kwetsbare personen moeten OOK een mondkapje dragen. En zo blijft het in Frankrijk een kwestie van "iedereen roept maar wat".
Geplaatst door: ® Marian5
, Datum:
10.06.2020 15:13
@piotr, laat iedereen toch gewoon doen wat hij wil. Je hoeft niet op alles te reageren. Ik heb inmiddels begrepen dat jij niet wil gaan, dus wat zoek je dan nog in dit topic? Is voor jou dan toch niet meer aan de orde. En met mij vele anderen hebben hun eigen plan en idee, neem toch aan dat iedereen probeert gezond te blijven. Volgens mij zit niemand op dit normaal positieve forum te wachten op eindeloos commentaar en onderwijs over alles wat ter sprake komt!
Geplaatst door: Jurgen
, Datum:
10.06.2020 16:11
@Marian5: wat is dit voor onzin? Mogen enkel mensen die hetzelfde denken als jij hun mening delen op dit forum? Voor alle duidelijkheid: ik behoor tot de groep die beslist heeft om toch te gaan, maar ik heb er alle begrip voor dat Piotr dat anders ziet. Ik heb mijn argumenten en hij de zijne, en zo heeft iedereen zijn eigen visie, met enkele extreme gevallen, zowel in positieve als negatieve zin. De waarheid zal waarschijnlijk ergens in het midden liggen. Maar ik vind wel dat iedereen voor zijn mening mag uitkomen, en niet enkel diegenen die alleen maar de goednieuwsshow mee verkondigen.
Geplaatst door: ® Wouter
, Datum:
10.06.2020 19:09
@jurgen Iedereen mag een mening hebben, maar die hoeft niet te pas en te onpas verkondigd te worden. Dit topic gaat over onduidelijkheid voor kampeerders. Piotr is niet de doelgroep voor deze topic, want hij gaat niet. En wanneer iemand een brief van een Franse camping plaatst, is dat dus info bedoelt voor deze topic. Inhoudelijk geeft de camping een aantal waarnemingen hoe fransen omgaan met regels. Men ziet alleen ouderen met een mondkapje. Dat ZIET men. Dat piotr dan meteen meldt dat dit onjuist is ( dus wat een campingeigenaar ziet is onjuist, jaja), is simpelweg overbodig, want hij heeft het niet over hoe fransen zich gedragen, maar hoe ze zich zouden MOETEN gedragen. Dus blijf gewoon weg uit dit topic wanneer je niet gaat dit jaar. Van mijn part open je een discussie topic, maar dan kun je je ook uitleven op Nujij of Facebook. Dit is puur een informatie site waar mensen elkaar helpen met informatie over kamperen (in Frankrijk)
Geplaatst door: Wima
, Datum:
10.06.2020 19:23
Niet helemaal mee eens... van mij mag iedereen gaan en ik hoop oprecht dat iedereen een fijne vakantie heeft, waar dan ook.
Zelf ga ik niet dit jaar, maar ben wel geïnteresseerd in hoe het zal zijn/is als je wel gaat. Dus ik lees gewoon mee in dit topic (en reageer zo nu en dan ook). 👍
Geplaatst door: koen
, Datum:
10.06.2020 20:08
Piotr zijn mening is niet het probleem. Die wordt denk ik door iedereen gerespecteerd. Het probleem is dat hij elke keer het belerende vingertje opsteekt. Als iemand enthousiast vertelt dat hij toch naar het Zuiden afreist, wordt deze persoon direct afgeschilderd als asociaal en veroorzaker van een nieuwe golf Corona gevallen. Die eer is mij ook al te beurt gevallen.
Bestaat Piotr wel?, of is dit iemand die er gewoon genoegen in schept elke dag iedereen tegen zich in het harnes te jagen, als een soort van vermaak.
Ik denk dat we het maar gewoon moeten negeren.
Geplaatst door: ® Bertus1
, Datum:
10.06.2020 20:13
Piotr zit hier alleen maar om te trollen.....alleen maar berichten plaatsen om reacties uit te lokken. Zonder enige inhoud waar dit topic over gaat.
Best gewoon negeren inderdaad.
Geplaatst door: Angie
, Datum:
10.06.2020 21:50
Vraagje, stel dat één van ons gezin ziek wordt in Frankrijk, mogen we dan nog wel met z'n allen in de auto naar huis?
Geplaatst door: Podiki
, Datum:
11.06.2020 09:04
@anne. Als ze je aan een coronatest hebben onderworpen, dan niet. Tenminste, zo is het in Spanje, waar ik woon. De regels hier lijken erg op de Franse. Als je op vakantie ziek wordt, dan beter meteen huiswaarts keren en zo weinig mogelijk stops maken of in de buurt van anderen komen. En thuis laten testen. Mondkapjes zijn trouwens inderdaad, zoals piotr vermeldde, om anderen te beschermen. Dus mondmaskers zo veel mogelijk op als je niet in de tent of caravan of camper bent. Het went echt en ik vind het helemaal niet storend. Hier loopt iedereen met een masker rond.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
11.06.2020 09:55
Geplaatst door: ® cin
, Datum:
11.06.2020 12:50
De Franse minister van Financiën
Bruno Le Maire dringt aan op versnelde hervatting van de economische activiteiten in het land. ,,Ik wil dat dit sneller gebeurt" zei de bewindsman donderdag tegen Franse media.
Volgens recente statistieken zijn in de eerste drie maanden van dit jaar een half miljoen banen verloren gegaan als gevolg van de strenge lockdown. Die werd half maart opgelegd en de regering begon pas 11 mei met een geleidelijke afbouw van die coronamaatregelen.
De tweede economie van de eurozone krimpt dit jaar met zeker 11 procent en mogelijk hebben aan het einde van het jaar zeker 800.000 mensen hun baan verloren als gevolg van de maatregelen om het coronavirus in te dammen. Het gaat om veel mensen met een tijdelijk contract dat niet is verlengd.
President Emmanuel Macron spreekt zondagavond opnieuw de natie toe, vooral over hoe zijn regering de dreiging van het virus heeft aangepakt en de economie heeft gesteund.
Ik dacht misschien vind iemand dit ook interessant om te lezen . Het is een artikel uit de pzc.
Er is toch wel enige druk om zeker de toeristen weer toe te laten in Frankrijk voor het herstel van de economie denk ik zomaar.
hopelijk gaan de bezienswaardigheden zoals kastelen bezoeken wat wij graag willen in Dordogne ook weer open.
Ben benieuwd of en hoe ze de maatregelen straks gaan versoepelen.
, Datum:
11.06.2020 14:46
@Koen, ik besta en ik ben geen troll. Mijn vrouw en ik werken beide in een ziekenhuis. We hebben genoeg ellende gezien.