Nog steeds veel onduidelijkheid voor kampeerders die binnenkort naar Frankrijk willen gaan. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: sny
, Datum:
09.06.2020 13:18
@Wouter, ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar die regels.
Geplaatst door: ® Marian5
, Datum:
09.06.2020 13:32
Wij boeken niet, wachten rustig af. Ben enkel benieuwd ivm verspreiding wat het sanitair, en dan met name de douches gaan doen. Veel douchende mensen, veel stoom, en daarover wisselende verhalen over het virus daarin. Verder zullen dingen niet erg afwijken denk ik met hier. Als ik me hier aan regels kan aanpassen kunnen we dat daar ook. En met onze kinderen 2x ziekenhuis nodig gehad en mijn man ook een keer, nou niks dan lof. Wij gaan niet meer met kinderen, maar snap die afweging wel.
Geplaatst door: piotr
, Datum:
09.06.2020 13:44
@claudia23 "het loopt wel los", serieus ? Het loopt pas weer los als er een vaccin is. Door de vakantie-drammers zien we in september een tweede golf en zijn we terug bij af.
@Cin "als als", dat snap ik maar dit is een reeel risico, je ziet het overal gebeuren dat mensen zich niet aan de afspraken houden: volle stranden, een feest met honderden mensen etc. Alles wordt zoveel ingewikkelder als mensen weer gaan reizen. Contact-onderzoek is essentieel in het beheersbaar houden van de besmettingen, dat is straks vrijwel ongemogelijk.
Positief: uit onderzoek blijkt dat de overgrote meerderheid wel verstandig is en in eigen land blijft.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
09.06.2020 14:06
@ Piotr, vakantie-drammers? In uw leven overheerst angst, dat noem ik geen fijn leven. Dus hey ->veel plezier deze vakantie en blijf vooral thuis Ohja dan wel met de deuren en ramen dicht want dan zal u niets overkomen!
Met vriendelijke groet een vakantiedrammer.
Geplaatst door: Cin
, Datum:
09.06.2020 14:08
Positief is 6 nieuwe ziekenhuis opnames op 17 miljoen mensen ! Kom op zeg waar hebben we het over! Uit alles blijkt dat in Europa het virus aan het uitdoven is. Zal het weer de kop opsteken ja misschien maar ook dat is niet zeker zoals niks in het leven. Wij gaan met een gerust hart op vakantie en de Fransen willen ook dat we komen. Dat zegt toch ook wel wat.
Geplaatst door: ® Bertus1
, Datum:
09.06.2020 14:57
Ik zou graag wederom weer een oproep willen doen op dit forum om elkaar met respect te behandelen.
Mensen die graag op vakantie willen worden uitgemaakt voor weet ik veel en nog meer. (Vakantie-drammers????)
Ook mensen die thuis willen blijven krijgen termen naar hun hoofd geslingerd. (Angsthazen????)
Deze tijd is al erg genoeg mensen! laten we het niet nog erger maken door elkaar continue in de haren te vliegen en verwensingen toe te smijten.
Heb respect voor ieders keuze en gedachte, laat elkaar in zijn of haar eigen waarde en ga vooral niet voor een ander denken.
Het zou mooi zijn als dit forum vooral gebruikt wordt om elkaar te informeren over ontwikkelingen die te maken hebben met het kamperen in Frankrijk.
Vooral dat laatste kan iedereen hier helpen een weloverwogen beslissing te maken wat te doen komende maanden.
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
09.06.2020 15:41
@piotr...onzin na de drukke Hemelvaart en Pinksteren is er ook geen opleving geweest... En mensen die denken dat landen weer in lockdown gaan... Dat gebeurt niet landen hebben al aangegeven dat dat niet gaat gebeuren.. Dus je kan altyd weg
, Datum:
09.06.2020 15:41
Nee Cin, het dooft niet uit. Het aantal besmettingen loopt terug door alle strenge maatregelen. Het is pas onder controle als er een vaccin. Ik begrijp niet waarom je dat niet wilt snappen.
, Datum:
09.06.2020 15:45
@martijn: dat gebeurt wel, Frankrijk heeft talloze stranden weer afgesloten nadat ze kort open waren. Nu het er op lijkt dat vooral de "het zal wel loslopen" mensen afreizen naar Frankrijk kun je er op wachten dat de regels massaal overtreden gaan worden en er dus weer versoepelingen teruggedraaid worden. En overheid kan helemaal niet garanderen dat zoiets niet gebeurt.
Geplaatst door: J
, Datum:
09.06.2020 15:54
Het virus is en blijft aanwezig, afhankelijk van het gedrag van mensen zal het al dan niet weer heviger terugkomen.
De WHO heeft inmiddels gewaarschuwd dat het openen van grenzen en buitenlandse vakanties ertoe zullen leiden dat het virus vrijwel zeker opnieuw verspreid gaat worden.
Dat zit niemand op te wachten lijkt me. Blij dat het inmiddels iets rustiger is voor iedereen.
Geplaatst door: Cin
, Datum:
09.06.2020 16:12
Pjotr we zullen zien of je gelijk hebt. Ik geloof ook wel dat het losloopt. Neem inderdaad een voorbeeld aan Pinksteren en Hemelvaart. Geen nieuwe verwachte opleving. Neem de demonstratie in Amsterdam geen 5000 mensen op een hoopje maar waarschijnlijk waren het er 2 x zoveel. Over enkele dagen weken zullen wij zien of dat voor een opleving heeft gezorgd van het virus en als dat niet zo is? Wat is dan je conclusie?
Geplaatst door: ® Marian5
, Datum:
09.06.2020 16:22
@piotr u heeft het over vakantiedrammers......ik zit hier de laatste paginaas te lezen en ik zie hier een forumdrammer.
Misschien het topic wat zuiverder houden, en de keus om wel of niet te kamperen open laten voor iedereen. Degenen die niet willen gaan hoeven zich immers niet bezig te houden met de vraag of het kan vanaf 15 juni. En degenen die wel graag willen kunnen de ontwikkelingen hier volgen en lekker plannen maken.
Mijn halve pret is voorpret
Geplaatst door: ® Wouter
, Datum:
09.06.2020 16:37
@piotr Je weet nogal veel over de toekomst blijkbaar, maar inhoudelijk reageer je niet op de opmerking van Martijn over Hemelvaart, Pasen, Koningsdag. Zouden allemaal oplevingen veroorzaken, voorspeld door mensen zoals jij. Dat is je goed recht om zulk soort uitspraken te doen, maar wees dan zo eerlijk om ergens op terug te komen. Dus we spreken elkaar in september weer over het al dan niet uitkomen van al je voorspellingen. Wij hebben dan hopelijk een fijne vakantie achter de rug in Frankrijk, en jij thuis achter de geraniums. Jij gaat wachten op het vaccin, wat je dan wel een aantal geraniums zal gaan kosten, want dat duurt wel even. En dan nog zullen er legio mensen zijn die deze niet zullen accepteren, omdat ze het niet vertrouwen. Overigens moeten we dan ook nog hopen dat het virus niet gemuteerd is en alle vorderingen wat vaccin betreft, weer de prullenbak in kunnen. Of dat er een vaccin is, maar het virus is er niet. Want niemand kan er iets zinnigs over zeggen, onze eigen RIVM niet, een WHO niet. Denk alleen even aan het feit dat eind mei de piek op de IC zou zijn. Werd door alle instanties aangegeven. Maar het lijkt wel of kostte wat het kost, we allemaal in de angstbubbel moeten blijven zitten. Ik kan er met de pet niet bij, maar ik vind dat ieder zelf zijn afweging maar moet maken, Ook wanneer je denkt dat alles weer zal gaan opleven en je daarom thuis blijft zitten. Even goede vrienden.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
09.06.2020 16:44
Mooie kreet, vakantiedrammers.
Deze kletsen alles wat krom is recht en interpreteren informatie zoals het in hun kraam te pas komt.
Vooral gaan,maar mocht je in een totale lockdown terechtkomen niet gaan janken in het journaal dat je vastzit en als je terug bent eerst een halfjaar in isolatie, dus geen virusjes verspreiden, afgesproken?
Verder lijkt mij een flinke boete opzijn plaats als iemand het virus weer importeert.
Geplaatst door: Dennis
, Datum:
09.06.2020 17:13
Waarom zou je in godsnaam een boete moeten krijgen voor iets wat toegestaan is.
Mensen worden steeds gekker, laat iedereen lekker zelf beslissen wat hij gaat doen.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
09.06.2020 17:22
Dus Dennis vindt het toegestaan als iemand het virus weer met zich meeneemt, het wordt inderdaad steeds gekker.
En wat betreft toegestaan; je gaat op eigen verantwoording daar is men duidelijk over geweest.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
09.06.2020 17:23
@Martwout, ik denk dat je gelijk hebt en heb geen zin in al dat soort gedoe. Buiten dat voelt het ook gewoon niet OK om te gaan. Niet uit angst maar het voelt überhaupt wat genant dat we op vakantie gaan. Ook al is het in Nederland. Kan het niet goed uitleggen zo schrijvend. Een gevoel alsof we met z'n allen een stapje terug moeten doen ofzo. Begrijp me niet verkeerd. Ieder moet doen wat hij of zij goed vindt maar ik voel me een rijk mens dat ik sowieso kan gaan. De voorpret is er echter niet. En dat heeft niets te maken met dat het geen Frankrijk is dit jaar maar meer met een soort collectieve verdrietigheid. Ik stop maar...het is tenslotte een vakantie forum..😁
Geplaatst door: Dennis
, Datum:
09.06.2020 17:39
@jack als als als, daar kan je toch niks mee.
Reisadvies gaat op geel, en dan is het je eigen verantwoordelijk.
En daar kunnen heel veel mensen op dit forum van alles van vinden, maar daar is volgens mij dit forum niet voor gemaakt.
Het begint ook een beetje irritant te worden al die ongevraagde adviezen.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
09.06.2020 17:44
Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt.
Voor ons nooit geen Nederland meer als vakantieland.
Ik ben heel benieuwd hoe de zomer hier gaat worden op de volle campings.
Ik hoop dat het mooi weer is,want iedereen verdient een vakantie,waar dan ook.
Wij kunnen niet wachten op september,tel nu al de weken af.
Geplaatst door: Esther B
, Datum:
09.06.2020 17:44
Ik denk dat het het allerbelangrijkste is dat men zich aan de geldende regels houdt. Die regels zijn opgesteld door mensen die er meer verstand van hebben dan wij allemaal bij elkaar. Doe wat mag en laat wat niet mag, waar je ook bent. We zullen ons leven hoe dan ook aan moeten passen en iedereen doet dat op zijn eigen manier en als het goed is met inachtname van de geboden en verboden. Als dat gebeurt lijkt mij dat iedere een keuze een goede keuze is (met de kennis van nu).