Nog steeds veel onduidelijkheid voor kampeerders die binnenkort naar Frankrijk willen gaan. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
09.06.2020 07:50
Oh en over angst....ik heb een man met reuma en medicatie en een dochter met coeliakie. Ik zou met hun echt niet in een Frans ziekenhuis terecht willen komen. Ik ga ook in Nederland niet op een camping staan. Dan maar een angsthaas :-)
Geplaatst door: Marike
, Datum:
09.06.2020 08:00
@ilja, als je echt niet wil dat je kind in een Frans ziekenhuis terecht komt kun je nooit meer naar Frankrijk. De kans dat je kind om een andere reden dan Corona in het ziekenhuis komt is bijna 100% groter.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
09.06.2020 08:57
@Carolien@1, de maatregelen daar zijn anders dan hier. Je moet daar op veel plekken mondkapjes gebruiken. Monument of musea: mondkap. Bij cafe afrekenen: mondkap. Hier is het alleen afstand en van tevoren reserveren. Ook een punt (naast de hoofdpunt van medisch) om dit jaar niet te gaan. Je moet daar teveel nadenken hoe en wat. Hier is het overzichtelijker.
In de krant (Gelderlander) stond vanochtend een interview met de Staatssecretaris van toerisme van Frankrijk, Hij stelt dat de toeristen vanaf 15 juni welkom zijn ook Nederlanders. In dat stuk stond over die mondkapjes op een terras als je wil afrekenen. En hij gaf ook aan dat stranden eenrichtingsverkeer worden. Ene kant erop en andere kant eraf met meer ruimte. Ik kan buiten de Limburger (betaald artikel) even niet een link vinden om hier te plaatsen.
, Datum:
09.06.2020 09:10
@Marike, dat ben ik niet (helemaal) met je eens. Natuurlijk kan je kind in een ziekenhuis terecht komen, maar met Corona weet je op voorhand zeker dat je niet bij je kind mag. De coeliakie en eten in Frankrijk gaan niet zo goed samen dus ik wil het risico niet lopen. Heb als kind zelf ook een aantal keer in een Frans ziekenhuis gelegen, maar wel met mijn ouders bij me.
Ach weet je, het is een gevoelskwestie, en we gaan nog steeds, maar niet naar een camping ;-)
, Datum:
09.06.2020 09:12
Althans ik ga er vanuit dat je er dan niet bij mag.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
09.06.2020 09:20
@martwout ik heb begrepen van Nederlandse camping eigenaren in Frankrijk, dat het sterk afhankelijk is van in welk gebied je woont/ bent. In de Correze en Gers is dat dus totaal niet aan de orde. De ardeche schijnt ook niet zo te zijn, maar juist wel in het centre en rondom Parijs. Ook winkeliers mogen na eigen goeddunk handelen inzake het mondkapje verhaal. Ik weet natuurlijk niet wat waarheid is, maar tja....
Geplaatst door: ® Wouter
, Datum:
09.06.2020 09:45
@Ilja ik weet niet hoe je erbij komt met 19 juli voor Les Rivages, maar ze zijn nu al open. En afgelopen vrijdag nog mail van ze gehad dat alles open is, maar dat ze nog wachten op het sanitaire protocol.
, Datum:
09.06.2020 09:51
@Wouter, ik weet niet hoe ik hier een screenshot kan delen, maar nadat ik zelf geannuleerd heb kreeg ik de voucher en stond er ook bij dat de camping dan nog niet geopend is, wij zouden 19 juli gaan. Misschien een standaardtekst ?
, Datum:
09.06.2020 09:55
@Wouter; tekst gekopieerd van Yelloh Village ;
Beste klanten,
In vervolg op de mailing die door Yelloh! Village verzonden werd op 27/03/2020, willen wij u hierbij wat meer details geven.
De gevolgen van de Covid-19-epidemie betekenen dat onze camping gesloten is op de datum waarop u uw verblijf had gepland. Bovendien is een regeringsverordening (nr. 2020-315 van 25 maart 2020) gepubliceerd die de financiële voorwaarden van de opzegging van uw contracten vaststelt.
Overeenkomstig deze verordening vindt u hierbij een tegoedbon ter hoogte van het betaalde bedrag om uw verblijf op onze camping uit te stellen. Deze tegoedbon is 18 maanden geldig vanaf de uitgiftedatum. U hoeft uw verblijfsdata dan ook niet nu te kiezen en u kunt het bedrag in meerdere malen gebruiken als u bijvoorbeeld meerdere weekends komt.
U profiteert van de #YellohThanksYou* -aanbieding en krijgt 10% korting op uw volgende verblijf op onze camping als u in de volgende periodes reserveert:
Voorjaar 2020: van de openingsdatum van de camping tot 19 juni
September 2020: van 5 september tot de sluitingsdatum van de camping
Voorjaar 2021: van de openingsdatum van de camping tot 19 juni
September 2021: van 4 september tot de sluitingsdatum van de camping.
, Datum:
09.06.2020 09:58
Het zal wel een standaard dingetje zijn dan, als jullie mail hebben gehad gewoon welkom te zijn.
Voelde me al minder schuldig te annuleren door dit bericht.
Veel plezier alvast en wij gaan zeker volgend jaar (hopelijk ;-) )
Geplaatst door: piotr
, Datum:
09.06.2020 10:02
Wat ik steeds mis in de discussie is het veel reelere riscio op plotselinge sluiting van bijvoorbeeld zwembaden en stranden omdat mensen zich niet aan de regels houden. Dan zit je in Zuid-Frankrijk bij 35 graden en kun je niet het water in.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
09.06.2020 10:03
@Claudia23, dat van winkels is landelijk verplicht. Zie https://www.gouvernement.fr/info-coronavirus En dat van musea en monumenten las ik in ieder geval van bezienswaardigheden in de Bouches du Rhone (Arles). En dat is een groen gebied. Maar mijn kern is dat die regels bestaan in Frankrijk en van toepassing kunnen zijn. Dat moet je meewegen of je wel of niet gaat. Het is hier op dat punt simpeler (minder nadenken). Maar ik wil niet voor anderen beslissen. Neem die omstandigheden mee en als je dat prima vind om te gaan, ga dan.
, Datum:
09.06.2020 10:03
@ilja, ja dat zal dan wel een verouderde tekst zijn, want ze zijn nu al open. Of er iemand staat, is vraag 2 vanzelf ;-). Ik had hen een mail gestuurd en kreeg als antwoord dat alles open was, zwembad 4m2 p.p., restaurant open met 1 meter tussen de tafels (onzinnige regel, want volgens mij zit er altijd al een ruimte van 1 meter tussen de tafels, alleen van toepassing wanneer je met een grote groep bent).
Ik wacht zelf ook nog even wat meer info af, maar verwacht wel te gaan.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
09.06.2020 10:18
Soleil Vivarais (ook Yelloh Village) stuurt ons wekelijks mailtjes en geven in de laatste aan dat alles "normaal" geopend zonder is. Ze geven specifiek aan dat ze geen timeslots hanteren alleen dat minder bedjes neerzetten als wat anders. Daarnaast is het verzoek on met slechts 1 persoon tegelijk in de receptie te komen. Sanitair is ook gewoon open, verplicht handgel gebruiken bij aankomst en vertrek sanitair, dus tja als dat "alles" is. Wij gaan in ieder geval gewoon, het loopt allemaal wel los denk. Mochten beide zwemparadijsen dicht gaan dan ligt er nog een rivier naast de omgeving, ik zie het dan misschien wat minder zwaar in :D
Geplaatst door: koen
, Datum:
09.06.2020 10:25
, Datum:
09.06.2020 10:57
@Ilja, ik lees nog even je mail eens goed door, maar kan niet ontdekken waar jij nu uit concludeert dat de camping vanaf 19 juli nog gesloten zou zijn. Want dat schrijf je toch echt zelf in je bericht. Maar denk dat het een foutje is. Ik lees wel iets over 19 juni in de mail van Yelloh, al kan ik daar ook niet uit opmaken dat ze gesloten zijn. Ik zie zelfs dat je dus een korting krijgt wanneer je tot 19 juni komt
, Datum:
09.06.2020 11:04
@Wouter, uit het zinnetje waarin staat dat de camping gesloten is op de door ons geboekte datum. Maar ik zie nu pas inderdaad wat er in staat over voorjaar 2020. Ik ben er vanuit gegaan dat ze misschien later zouden openen vanwege corona.
Sorry voor het misverstand. Alleen maar fijn voor allen die wel zullen gaan. Hoop dat alles lekker vlotjes verloopt voor jullie qua zwembad etc.
Geplaatst door: Cin
, Datum:
09.06.2020 11:09
Piotr dan zoeken we toch een meer of een riviertje? Je ziet alleen maar beren op de weg. Als dat zo is zoek je naar een oplossing.
Geplaatst door: Cin
, Datum:
09.06.2020 11:11
Als dit gebeurt of als dat gebeurt? zo kan je toch niet leven? Je kan straks de weg oversteken en aangereden worden. Ja dat had je vast ook niet gedacht toen je vanochtend opstond.
, Datum:
09.06.2020 11:34
@Ilja Precies, dat wacht ik dus ook even af, wat de regels voor zwemmen en sanitair worden. Jij in ieder geval ook een fijne vakantie in Frankrijk.