Nog steeds veel onduidelijkheid voor kampeerders die binnenkort naar Frankrijk willen gaan. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
06.06.2020 21:03
Geplaatst door: Marike
, Datum:
06.06.2020 21:37
Ik vind de maatregelen logisch en totaal niet erg. Valt toch allemaal wel mee als ik het zo lees en wij kiezen er nu juist bewust voor om naar Frankrijk te gaan. Even lekker weg van alles en lekker genieten in een andere omgeving. De kinderen kunnen gewoon Lekker spelen met anderen kinderen en wij moeten 1 meter afstand houden met anderen volwassenen (deden wij altijd al;)). En let wel mensen, in Nederland heb je ook allerlei maatregelen waar je aan moet houden (zowel op vakantie als thuis) en die maatregelen zijn vaak nog strenger dan in Frankrijk.
Ik vind het er gunstig uitzien. Je zult alleen net zoals in Nederland wat meer rekening met elkaar moeten houden. Alleen voor veel mensen is rekening met elkaar houden erg moeilijk als ik dat vandaag zie in de stad en de supermarkt, maar voor ons niet en probeer vooral andermans mening te accepteren. De 1 vind de maatregelen overdreven en de andere loopt het liefst overal met mondkapjes op, respecteer dat, ieder heeft een ander gevoel erbij.
Geplaatst door: Susanna
, Datum:
06.06.2020 22:01
Marike, net gelezen dat ook voor kinderen jonger dan 12 jaar de 1 meter afstand in acht genomen moet worden. Dit las ik in de voorschriften van een RCN-camping in Frankrijk, maar dat zal waarschijnlijk voor alle campings daar gelden. In Frankrijk zijn strengere regels dan hier.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
06.06.2020 23:56
@susanna, voorschriften net ook gelezen. In NL parken staat er ook dat alle gasten 1,5meter afstand moeten houden. Dus naar mijn mening minder streng dan in Frankrijk;).
Overigens mogen kinderen gewoon met elkaar spelen in Frankrijk. Wij hebben kennissen uit Frankrijk die ik door de Corona wat meer spreek/ app. Wellicht is dat ook de reden dat wij positiever zijn ingesteld dan anderen hier op het forum, omdat wij het echte nieuws horen. Hier maken sommige elkaar onnodig bang.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
07.06.2020 02:12
Ik denk dat Rutte duidelijk is geweest.
Een paar weken terug was het advies om in Nederland de vakantie door te brengen.
Nu de grenzen weer open lijken te gaan heeft hij duidelijk te kennen gegeven dat er van hulp bij repatriëring vanuit de Nederlandse Overheid geen sprake zal zijn.
Daaruit kun je concluderen dat hier al over overlegd is tussen de landen over het beleid bij een hernieuwde lockdown.
De benadering van een hernieuwde lockdown zal zich overigens onderscheiden van de bekende nationale lockdowns die we meegemaakt hebben,er zal meer plaatselijk ingegrepen worden in een klein of groter gebied bij opleving van het virus in een gebied.
Dus; je gaat ondanks alle restricties en beperkingen toch naar het buitenland(in dit geval Frankrijk) op vakantie,ik zelf vindt deze beperkingen al genoeg om van een vakantie in Frankrijk af te zien, maar goed ,ieder zijn meug.
Vervolgens breekt er in het gebied waar je verblijft een nieuwe uitbraak plaats en er volgt direct een complete lockdown op.
Je kunt geen kant meer op ,bent opgesloten op de camping waar je je bevindt en van naar huis geen is geen sprake, want het gebied is hermetisch afgesloten van de buitenwereld.
Vervolgens maken de locals (die ook al eerder wekenlang opgesloten hebben gezeten) elkaar lekker gek op de sociale media wie er nu toch wel schuld zou kunnen hebben aan de hernieuwde uitbraak, dus geven ze de vakantiegangers de schuld.
En daar zit je dan met je gezin op de camping, wat drie weken was wordt een seizoens plaats van drie maanden, spitsroeden lopen als je boodschappen mag doen op een bepaald uur met een locale bevolking bij wie je niet welkom bent.
Een zwart scenario, maar niet ondenkbaar.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
07.06.2020 07:53
Jack,
Wat als, misschien dat, stel je voor wanneer...Nee sorry daar doe ik niet aan mee. En inderdaad "ieder zijn eigen meug" maar zo leven, in wat ik vind angst, gaat mij te ver.
Niet onaardig bedoeld hoor, maar ik sta een stuk relaxter is het leven :D
Geplaatst door: Lia
, Datum:
07.06.2020 08:45
Het land wordt heus niet ala minuut afgesloten,net als in maart krijg je tijd om weg te gaan.
Je houd het nieuws in de gaten,en reageert daarop.
Probeer anders een huis te huren,maar dat zal wel ontzettend duur zijn.
Ik weet wel 1 ding zeker...voor ons nooit geen vakantie in Nederland meer.
Wekenlang mooi weer,en wij zitten al dagen in de storm en regen.
Geplaatst door: koen
, Datum:
07.06.2020 09:38
Jack, wat is het doel van jouw boodschap?
Geplaatst door: Heidi
, Datum:
07.06.2020 09:52
Wij hebben onze camping geannuleerd. We hebben een voucher gekregen. Hadden niet echt zin om te gaan met de maatregelen die er nog zijn. We gaan wel naar Frankrijk op reis als het mag. We gaan naar een huisje in de Aude. Het huisje is van de ouders van het lief van mijn dochter. Zij verhuren normaal niet, maar hadden al gezegd dat we eens moesten gaan. We wilden die niet direct omdat we liever op camping gaan, maar nu lijkt dit ons ideaal. In het huisje zitten we enkel samen met ons gezin, qua uitstappen zullen we geen drukke plaatsen bezoeken, boodschappen moet je hier ook halen.
Ieder neemt zijn eigen beslissing.
Geplaatst door: J
, Datum:
07.06.2020 10:24
@ Lia,
Het weer in Frankrijk, omgeving Lyon is net zo slecht momenteel.
Zon in Spanje
Geplaatst door: Frans.
, Datum:
07.06.2020 10:50
Ach wij gaan gewoon begin juli , we zien wel. Per week kan er weer zoveel veranderen en regels zijn er overal.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
07.06.2020 11:12
Beste Koen.
Er is geen sprake van een boodschap, maar het is wel iets wat je in je achterhoofd moet houden.
Ik hoop natuurlijk dat alles goed gaat en iedereen gezond en wel terug komt en een prettige vakantie heeft gehad.
Maar ik vind wel dat veel mensen er veel te licht over denken.
Geplaatst door: MKB
, Datum:
07.06.2020 11:23
Beste Jack,
Inderdaad Jack je moet het in je achterhoofd houden, maar ik heb niet het idee dat jij dat doet. Angst je leven laten beheersen is niet mijn ding. Wij gaan wanneer code geel voor Frankrijk ingaat, houden ons aan de maatregelen en houden het nieuws ik de gaten. De beperkingen op de camping nemen we voor lief, die zijn er immers ook hier in Nederland. Het is nu eenmaal niet anders. Iedereen een prettige vakantie.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
07.06.2020 12:23
De beperkingen zijn inderdaad net als in Nederland. Die 1 meter in Frankrijk zal weinig verschil maken t.o.v. die 1.5 meter bij ons. Wat wel een verschil is/kán zijn is dat er per departement/ gemeente besloten kan worden dat je niet op het strand mag liggen. Dat zal hier niet gebeuren tenzij er sprake is van een totale lockdown.
Geplaatst door: ® Bertus1
, Datum:
07.06.2020 14:25
@Carolien, dat van het strand is inderdaad een dingetje.
Op dit moment mag je niet stil staan,zitten of liggen op het strand in Frankrijk, dat mag alleen in de parken.
Wandelen en zo, dat mag dan wel.
Wij gaan naar de Atlantische kust, (onder Bordeaux nog) dus zou erg jammer zijn als we daar niet op het strand kunnen liggen.
Ik weet wel dat vanaf 22 juni een nieuwe versoepeling komt in Frankrijk, waarbij (is nu de planning) ook de restricties op de stranden opgeheven zullen worden.
We wachten gewoon af. We gaan pas eind juli op vakantie, dus dat kan wel een voordeel zijn voor ons.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
07.06.2020 14:32
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
08.06.2020 21:35
@Bertus1, terwijl als er ergens enorm veel ruimte is op de stranden dan is het wel Gironde-Landes (op sommige plekken net naast de strandopgang bij een plaatsje na misschien). Kan mij niet voorstellen dat ze dat dicht zouden houden omdat het er te druk zou worden. Maar je weet nooit wat voor regels er dan nog gelden natuurlijk.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
08.06.2020 22:16
@Bertus dat is zeker een ding. Wij wilden naar Normandië maar gaan nu naar Texel.😁 Eind juli zal het vast anders zijn!
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
09.06.2020 07:45
Wij hebben zelf de (Yelloh Village) camping geannuleerd. Voor de aanbetaling een voucher ontvangen. Bij die voucher stond ook een opmerking dat de camping in onze gewenste periode, vanaf 19 juli nog gesprek is. Wij zouden camping les Rivages bij Millau.
We willen wel naar Frankrijk, maar dan naar mijn schoonouders, waar we op hun terrein in een eigen huisje kunnen, dus afstand houden kan prima.
Het gebied waar zij zitten was tot kort code rood, maar dat heeft mede te maken met weinig ziekenhuizen in de buurt.
Ik hou wel het nieuws in de gaten houden, met het oog op wat Jack schreef.
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
09.06.2020 07:47
Nog gesprek moet uiteraard nog gesloten zijn !