Activiteiten deze zomer tijdens de kampeervakantie (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Car2
, Datum:
30.05.2020 20:37
Ik kan mij voorstellen dat kampeerders komende zomer veel gaan wandelen.
Maar wat gaan jullie nog meer doen in Frankrijk? Wat ga je absoluut niet doen?
Geplaatst door: Nieneke85
, Datum:
30.05.2020 21:11
Als het even kan, kanoen, parapenten, velorail, wandelen, visjes vangen met de kinderen en mooie stenen zoeken bij de rivier. Watergevechten aangezien zwembad beperkt zal zijn. Lekker veel relaxen en hopelijk genieten van de natuur en het weer :)
Geplaatst door: ® roelm
, Datum:
31.05.2020 07:32
Wandelen, naar een meertje vlak bij onze camping.
Table d'Hotes op de camping.
In een stoel gaan liggen en de rest van de dag niet meer op staan.
Een boek lezen. Kijken hoe de kinderen zich vermaken met de andere kinderen op de camping.
Geplaatst door: Podiki
, Datum:
31.05.2020 08:14
Veel fietsen, naar het strand gaan, wat bezienswaardigheden en musea (als het al kan) in de buurt gaan zien, veel luieren voor de caravan, etc. Niets anders dan anders denk ik.
Geplaatst door: Maxim
, Datum:
31.05.2020 23:31
Zo weinig mogenlijk
Beetje snorkelen, vissen en zonnen en in de avond uit eten ofzo
Verder heel veel relaxen het is vakantie.
Geplaatst door: M
, Datum:
01.06.2020 15:15
bootje huren, kanoen, suppen, dobberen in mn action opblaasboot, of in de zwemband, in riviertje klooien, wandelen, abseilen (ok vooruit de kinders, ik sla over) als het kan. Als het kan op strand keer blokarten oid. Misschien keer leuke stad in de buurt bezoeken, maar alleen als het niet te heet is / mondkapjes etc.
Wat ga ik niet doen wellicht: Marktjes bezoeken. Maar eerlijk gezegd houd ik daar nooit van ;-). Zeker niet met 3 kinderen op bloedhete dag over een markt lopen. Nooit de lol van ingezien. De laatste paar jaar gaan we ook nog ergens naar pretpark op het einde van de vakantie. Dat weet ik nu nog niet of ik dat doe.
Wat ik trouwens ook absoluut niet ga doen: nu restaurants reserveren in de omgeving van mijn campingplek. Heeft vriendin wel gedaan. In April reserveren voor als ze in juli op vakantie is en uit wil gaan eten... Misschien heeft t een Michelinster dan is het wellicht nog te begrijpen ;-). Maar ik denk dan als het zo moet dan kook ik wel.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
01.06.2020 16:09
Was al benieuwd of kampeerders markten links laten liggen. Restaurant bezoeken zou ik ter plekke overwegen, anders maar frietjes afhalen. Ik denk dat ik voorkeur zal geven aan lokale
mini winkeltjes ipv supermarkt.
Onze Franse vakantie is nu geannuleerd, maar we gaan einde augustus nog Duitsland of Oostenrijk bezoeken.
Waarschijnlijk activiteiten alleen maar natuur en borrel op terras van accomodatie
Geplaatst door: Lia
, Datum:
01.06.2020 18:21
Wij zijn niet zo actief tijdens de vakantie😂
Lekker een goed boek lezen.
Zo min mogelijk winkelen,vooral supermarkten.
Lekker zwemmen in onze eigen zwembad.
En na de warmte savonds,met de hond wandelen bij de sluizen in Carcassonne.
Of pas laat naar het strand,als iedereen weg is en lekker slenteren.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
03.06.2020 19:10
@ lia met me, myself and I zou ik het ook houden bij zwemmen en lezen. Echter 3 pubers, jongens das testeron. En ik zie ze ook graag keer zonder PS4 of die eeuwige mobiel vastgeplakt in de handpalm. dus dan moet je wat actievere dingen verzinnen...
Geplaatst door: Lia
, Datum:
03.06.2020 19:20
Dit. Soort vakantie is voor ons ook pas begonnen toen onze dochter niet meer mee ging.
Toen ergerde ik me ook dood aan die mobiel.
Jou tijd komt ook nog wel,even doorbijten🤭
Geplaatst door: koen
, Datum:
03.06.2020 23:54
Helaas willen onze pubers niet meer "gewoon" wandelen. Een paar dagen krijgen we het vaak nog wel voor elkaar, maar dan nog vaak met de nodige moppers. Iets meer adrenaline vinden ze wel leuk: dus wij gaan raften, canyoning, via ferrata e.d. Een bezoek aan de steden Girona en Figueres (met bezoek Dai museum). Gezien corona slaan we de steden misschien over. Kanoen op de Aveyron. Albi, Motauban, Perpignan. Een beetje mountainbiken. Misschien nog een dagje zee, of glijbanen park. En voor de stille uren 's morgens een stapeltje boeken. En ik hoop dat er nog een beetje reuring is op de campings, zodat de jongens wat aansluiting vinden. Lekker eten en een goed glas wijn.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
04.06.2020 15:58
@ Koen, in het Dali museum 2 jaar geleden kreeg er 1 spontaan "groei-pijnen" die heeft bijna 2 uur lang op een stoel gezeten met een nors gezicht ;-) We waren er toen in mei, en het was echt druk. Dus misschien superfijn als er nu alleen "corona-fahige" toegang is met kaartjes op tijdstip X. Vast stukken beter te doen. Ook zonder corona kaartjes vooraf kopen, de rij MET kaartje was in ieder geval stuk korter als de rij zonder kaartje. (we hadden in NL al gereserveerd)
Perpignan vond ik echt smerige stad. Echt zoveel hondenpoep daar op de stoep! Zou ik overslaan. Ik weet niet waar je zit maar Les Orgues d’Ille-sur-Têt, vonden we toen echt een bezoek waard. (in mei ook overal witte bloesem in de bomen). Daarna reden we door naar het Kasteel van Peyrepertuse. Ook een erg mooie ruïne. Misschien minder tof bij 30 graden want tis beetje klauteren omhoog. In diezelfde buuurt zaten ook nog de gorges d'galamus. Helaas geen tijd meer voor gehad.
Na het DAli museum zijn we overigens nog naar cap creuse gereden. Ook erg mooi, zeker mooi te wandelen, als ze niet aan te sporen zijn er zat ook nog restaurantje daar ergens op de punt waar het heerlijk rook. (bij ons doen ze heel erg veel voor voedsel ;-)). Er staat daar ook een huis van Dali maar daar kreeg ik ze met geen stok meer voor de auto uit.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
05.06.2020 22:12
@koen: als ze al die andere buitensportactiviteiten wel leuk vinden, dan zal het met het wandelen uiteindelijk ook wel goed komen. Onze dochter verbleef tussen de 11 en 15 jaar ook het liefst in de hangmat als wij gingen wandelen. Nu is ze 23 en hebben we plannen om in Luxemburg 4 dagen de Müllerthaltrail te lopen
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
05.06.2020 22:39
Wij gaan absoluut niet aan een zwembad liggen. Ook marktjes en stadjes zijn niet aan ons besteed. We zullen- net als andere jaren- vooral wandelen en fietsen (Dit jaar meer racefiets ipv mountainbike)