Verlenging kampeer-seizoen in Frankrijk ? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
30.05.2020 16:11
Zou het in de lijn der verwachting kunnen liggen, dat campings die normaal gesproken medio september al sluiten, dit jaar langer open blijven ??
Wij hebben eind juni vakantie, maar durven het niet aan om dan al naar Frankrijk te gaan.
Eerst maar eens afwachten wat "Corona" gaat doen (mogelijke toename ?) nu Frankrijk haar grenzen weer opent.
Uit ervaring weten we, dat het vaak lastig is om voor 2e helft september nog een leuke camping te vinden, maar overwegen
om onze juni/juli-vakantie naar medio september te verplaatsen.
Tevens tips gevraagd voor kleine SCHONE camping met sta-plaatsen aan een riviertje voor 60+ers
Regio: Gard Cevennen Ardeche of ander vergelijkbaar gebied
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
30.05.2020 17:24
oa Beau Rivage in Cardet tot 11-10 € 16,- met acsi-cc
kijk trouwens op de acsi-cc site ,kan je zelf de periode aangeven bij de zoek instellingen
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
30.05.2020 17:25
Ik weet het niet, net als ieder ander. Maar als ik het zo lees lijkt het de komende periode allemaal weer redelijk onder controle te komen. Wel lees ik al over de angst op een tweede golf, met name in het najaar als we allemaal weer meer binnen zitten en t.g.v. weer meer terug naar normaal etc. Niemand kan het voorspellen, maar ik zou (als ik jullie was) nu juist wel gaan als het sein wordt gegeven dat het weer kan (code geel ipv oranje). Dit zou zo maar de komende 2 weken het geval kunnen zijn.
En dan (als ik jullie was, maar dat ben ik natuurlijk niet) iets zoeken op maximaal 7 - 8 uur rijden van huis. En het dan dus dichterbij zoeken dan de Ardeche, maar eerder bijvoorbeeld Normandie (omg Dieppe, omg Deauville-Trouville), Vogezen etc. En dan op een rustige ruime camping. Als je nog geen eigen sanitair hebt (vanwege caravan) evt dat wel regelen (plek met eigen sanitair?). Kortere afstand met name om ervoor te zorgen dat je snel weer thuis kan zijn als je die behoefte voelt (om wat voor reden dan ook). Met name vanuit de Vogezen kun je ervoor kiezen via verschillende routes/ landen weer naar huis te gaan. Maar iedereen moet het zelf afwegen natuurlijk.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
30.05.2020 19:38
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
30.05.2020 20:16
Diverse campings hebben al aangekondigd langer open te blijven, maar zeker niet alle campings. In de gebieden rond de Middellandse zee kan het eind september en in oktober dagen achter elkaar stortregenen, waardoor rivieren kunnen overstromen. Ook laaggelegen delen aan zee kunnen overstromen, zoal bij Sérignan Plage, Om die reden gaan veel campings daar al dicht op 15 september. De dagen worden dan ook al erg kort en zeker in de bergen kan het 's nachts flink afkoelen. Dus hoger gelegen campings sluiten meestal ook vroeg.
Camp du Domaine aan de Rivièra blijft tot 31 oktober open.
Camping-frankrijk.nlCamp du Domaine in Bormes Les MimosasAlles wat u wilt weten over deze camping in Var
, Datum:
31.05.2020 12:37
, Datum:
31.05.2020 18:54
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
01.06.2020 18:41
Tot dusver - iedereen al heel hartelijk dank voor alle reacties.
Normandië hebben nu inmiddels al zo vaak bezocht, dat we nu even wat anders willen.
We hebben zelf een caravan, maar overwegen zeker om dit jaar maar iets te huren
Tips voor kleine rustige campings met een riviertje blijven welkom.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
02.06.2020 19:16
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
02.06.2020 19:37
, Datum:
02.06.2020 19:55
Geplaatst door: Mar3tent
, Datum:
02.06.2020 21:37
Lang geleden waren we op camping in Fréjus van 25 september tot 5 oktober. Het was nog behoorlijk druk in die periode. In SAINT tropez kon ik toen geen parkeerplek vinden en je stond ook regelmatig daar in file. Er was gewoon nog genoeg reuring. We zijn toen naar lac st croix gereden. Rondgekeken op camping la source. Die stond vol. Wel allemaal wandelaars leek t, en op leeftijd😁. Wat niet wil zeggen dat t overal druk is. In Anduze liepen campings half augustus best leeg hebben we ook meegemaakt. Maar mooie nazomer In zuid Frankrijk kan ook.
Geplaatst door: Ruud
, Datum:
07.06.2020 08:58
, Datum:
07.06.2020 11:05