Ik ben een man van 53 jaar en door omstandigheden sinds een 2 jaar alleen. Ik mis mijn kampeervakanties. De caravan is weg, maar een tent is snel gekocht natuurlijk.
Alleen....toch een beetje die drempel om alleen op vakantie te gaan. Wie heeft er ervaring met single-kamperen. Met single-kamperen bedoel ik dus ook als single , geen singlegroepssreis (da ligt me echt niet). Gewoon op je eentje....hoe gaat dat...wordt je bekeken als zonderling , of leg je juist makkelijker nieuw contact. Zijn er specifieke campings waar wel meer sigles komen?...enz...alle tips zijn welkom. Mijn gedacht gaat uit naar een kampeervakantie in een mooi wandelgebied....
Wij kamperen in Frankrijk altijd op kleine campings (max 30 plaatsen) met table d'hôte. Hier schuiven regelmatig alleenreizende aan. Geen verplichtingen, maar als je wilt heb je 's avonds gezelschap en niemand kijkt daar raar van op. Als je een camping met een NL eigenaar uitkiest, weet je zeker dat er Nederlanders aan tafel zitten (als je daar behoefte aan hebt).