Wandelen over hangbruggen Lac Monteynard - Treffort (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Nelis
, Datum:
24.05.2020 15:49
Als het kan/mag/lukt willen we dit jaar vanaf camping La Chabannerie in Saint Martin de Celles de wandeltocht over de hangbruggen bij Lac Monteynard (starten vanuit Treffort) gaan lopen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik lees dat je met een boot vanuit Treffort naar de overkant moet... Moet je die boot reserveren?
Nog handige tips voor wandeling zelf?
Hoor het graag..
Geplaatst door: Philip
, Datum:
24.05.2020 15:59
Wij hebben twee jaar geleden bij de passerelles gestaan. Omdat wij de boot niet hadden gereserveerd was het niet mogelijk met de boot over te steken en de passerelles terug te lopen. Wel konden wij lopend naar de andere kant en dan de passerelles terug lopen. Wij vonden de afstand ( ca 10 km. over klimmend terrein) te lang (mijn vrouw is hartpatiënt en het was bloedheet weer).
Dus inderdaad, de boot moet je bespreken ( zie internetsite- http://www.lac-monteynard.com/fr/26-Passerelles_vers_l-aventure )
, Datum:
24.05.2020 16:03
Bedankt!
Ik moest even opzoeken wat “passerelles” betekent, maar nu snap ik wat je schrijft😁
Bedankt ook voor weblink voor de boot.
Geplaatst door: kea
, Datum:
24.05.2020 20:50
We hebben jaren geleden op een camping in Saint Martin de Cluze gestaan. Vandaar zijn we met de auto naar passerelles du drac gereden.
Borden gevolgd met passerelles en daar op een parking geparkeerd. Vandaar uit kon je voet naar de hangbrug. Aan de andere kant van de brug kon je voet naar de volgende hangbrug. Wij vonden dat ook te ver lopen. Maar die ene hangbrug was wel heel mooi.
, Datum:
25.05.2020 11:45
Bedankt.
Inmiddels is me duidelijk hoe de route loopt, waar de boot vertrekt en dat we de boot beter maar kunnen reserveren. Lijkt me een hele leuke wandeling om te doen!