Gaat er nog iemand naar Frankrijk? Of zou het toch mogen.. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Bertus1
, Datum:
29.05.2020 14:45
Wij vertrekken 28 juli naar Labenne, aan de Atlantische Oceaan...heel erg veel zin in!! Uiteraard met overnachtingscamping erbij.
17 augustus gaan we weer richting huiswaarts.
Geplaatst door: Fientsje
, Datum:
29.05.2020 15:39
We hadden zo uitgekeken naar de Ardeche..
12 juli zouden we vertrekken.
Hebben besloten om niet te gaan.. ondanks dat ik heeel graag zou gaan voelt het niet goed.
Nu op zoek naar een plekje in Nederland.
Dat is even omschakelen ;-)
De aanbetaling zullen we wel kwijt zijn. Het restbedrag hadden we nog niet betaald.
Geplaatst door: Lomb
, Datum:
29.05.2020 15:59
Ook wij staan te trappelen om naar Frankrijk te gaan maar of dat kan is nog steeds niet 100% zeker natuurlijk.
Ten eerste moet corona onder controle blijven, anders gaat het feest niet door.
Ten tweede moet er een soort Europese regie komen voor grensoverschrijdend toerisme om het voor Frankrijk acceptabel te maken.
Ten derde moet Nederland Frankrijk als veilige bestemming gaan kenmerken. Vooralsnog is Frankrijk nog oranje (alleen noodzakelijke reizen).
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
29.05.2020 19:53
Wij zouden naar Millau gaan, half juli al, samen met schoonzusje en haar gezin. Prachtige omgeving, mooie camping, voor ons doen ook een duurdere dan we gewoon zijn.
Mijn schoonzusje heeft eerst geannuleerd en wij, met pijn in ons hart ook.
Ik heb geannuleerd puur op basis van gevoel, het voelt voor ons niet goed om te gaan. En daar kan ik een heleboel redenen voor aandragen en argumenten voor benoemen, maar je moet toch je gevoel volgen hierin.
Onze aanbetaling krijgen we middels een voucher terug dus volgend jaar gaan we zeker naar deze camping!
Ik heb gekeken naar iets betaalbaars in Nederland maar dat is onbegonnen werk.
Wij hebben wel een plan B. Schoonouders wonen in Frankrijk en hebben meerdere huisjes op het terrein. Moet hun gebied natuurlijk eerst nog van rood naar groen gaan en moeten we ook België weer in (door)mogen.
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
29.05.2020 20:02
Oh volgens mij is alleen het gebied rondom Parijs nog rood.
Geplaatst door: Toon
, Datum:
29.05.2020 20:05
Mijn schoonzoon had een camping in Frankrijk gereserveerd, en aanbetaald. Kreeg deze week bericht dat de camping het gehele seizoen gesloten blijft, omdat de strenge regels zodanig van aard zijn dat hij daarmee geen 4 sterren camping meer is. Ging met name rond het gebruik van zwembad en sanitair. Ik weet niet meer welke camping dit betrof.
Zelf even op de site van Flower campings gekeken.
https://nl.flowercampings.com/pagina/coronavirus-update
Het is kennelijk nog niet duidelijk welke maatregelen er genomen worden. Maar ik kan me voorstellen dat als je met een gezin naar een camping gaat omdat daar een heel groot waterparadijs op ligt, en dit vervolgens niet of nauwelijks gebruikt mag worden, de interesse snel minder wordt
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
29.05.2020 20:59
Yelloh Village Soleil Vivarais 5 sterren camping, net bericht van gehad die gooien alles los. Spa en binnenbad pad per 1 juli. Verder geen restricties inzake aantal mensen in de oplucht zwembaden. Ze zijn nog de specifieke regels aan het afwachten inzake sanitair. Dat mag wel open echter de vraag is of mondkapje verplicht word of word aangeraden. Verder mondkapje verplicht in supermarkt en receptie en in het binnen restaurant. Kortom wij gaan gewoon!
Geplaatst door: Wima
, Datum:
30.05.2020 08:42
@Claudia23 op hun site staat dat ze dat hopen.... tja, ik hoop het met ze mee, maar ik denk dat ook daar restricties zullen zijn. Lijkt me ook veiliger....
Geplaatst door: Marike
, Datum:
30.05.2020 09:00
@Claudia, dat is echt een prachtige camping, super keuze! Wij hebben zelf ook op Soleil Vivarais gekampeerd. Groot voordeel wat er bij komt is dat je bij de rivier heel veel ruimte hebt en de hygiëne is top. Het is nette camping! Dus dat komt dit jaar goed uit:). Wij hebben lang getwijfeld of wij niet weer voor camping Soleil Vivarais zouden gaan.
Wij gaan zelf naar camping La Grand Terre in Ruoms. We zijn al vaak naar de Ardèche geweest, omdat het toch wel één van onze favoriete bestemmingen van Frankrijk is en kiezen vaak voor een andere camping. Gewoon omdat het kan en wij het leuk vinden om elke keer op een andere camping te staan en daarbij komt het voordeel dat je in de Ardèche (eigenlijk in heel veel delen van Frankrijk) heel veel mooie campings hebt dus keuze genoeg.
, Datum:
30.05.2020 11:38
Wilma, de restricties zijn mondkapjes verplicht in het restaurant (terras mag dus zonder) in camping super, bakker en receptie.
Zo hebben ze het aan mij verteld :)
, Datum:
30.05.2020 11:39
@marike klinkt goed! Wij zijn ook vaak in ardeche geweest alleen nog niet bij deze camping, wij zijn benieuwd!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
30.05.2020 12:16
, Datum:
30.05.2020 12:20
@Claudia23 en een meter afstand lijkt me...🤔
Geplaatst door: Daido
, Datum:
30.05.2020 12:50
Mondkapjes verplicht in een restaurant ????? Hoe ga je dan eten. Je knipt er een gat in?
Zal wel voor het personeel gelden
, Datum:
30.05.2020 13:07
Scherp @Daido 🤣
Persoonlijk zie ik ook meer heil in afstand dan in mondkapjes.... fijner ook lijkt me... zeker als het 40 graden is 😷😅
Geplaatst door: Cin
, Datum:
30.05.2020 13:14
Mondkapje in restaurant binnen klopt maar dat is alleen als je gaat rondlopen bv naar de toilet
Moet. Zo heeft macron het vertelt. Het personeel zoiezo mondkapjes.
Zou nu niet graag in de horeca willen werken in Frankrijk.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
30.05.2020 15:15
Europark heeft filmpje wat bij hen mag. Zo ook over gebruik mondkapje in het restaurant: op wanneer je naar binnengaat, tot je op je plaats zit. Daarna mag het af.
In het andere draadje las ik dat iemand nog wel ging kijken of die een mondkapje ging kopen, want misschien hoefde het over 2 maanden niet. We zijn er in NL best soepel mee maar in veel landen is het toch echt verplicht in supermarkt, museum, Kunt ze maar in je auto hebben liggen als de plannen toch zijn dat je naar Frankrijk of Italie op vakantie wilt. ... destijds kocht toch ook bijna iedereen z'n alcoholtester terwijl het echt nergens voor nodig was ;-).. dus gooi die eruit en mondkapje erin.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
30.05.2020 15:48
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
30.05.2020 17:31
Tja, voor ons is het heel simpel. Als we dit jaar nog naar het buitenland mogoen en je ergens een mondkapje op moet (omdat het verplicht is) en je moet er heen (zoals de supermarkt) dan doen we dat uiteraard. Alleen in een restaurant is het te veel gedoe. Maak het niet tot een ontspannen avondje uit. Zelfs als het alleen maar is om naar het toilet te mogen of bij binnenkomst. Sorry voor de hardwerkende horeca-uitbaters, maar dan maar een jaartje niet uit eten in de vakantie. Hooguit op een terras als dat zonder mondkapje mag (liefst natuurlijk op een terras, ook vanwege het weer). En dan maar niet naar de wc tussendoor (voor noodgevallen zullen we dan wel mondkapjes in de tas gooien).
Geplaatst door: Pieter V.
, Datum:
30.05.2020 19:15
Wij hebben 2 weken geboekt op Camping La Salendrinque in de Cevennen. We hebben een huisje met eigen sanitair. De berichten over Frankrijk worden steeds positiever. Ik begin steeds meer te geloven dat we daadwerkelijk gaan dit jaar (18 juli - 1 augustus)! Zou heel mooi zijn als het gaat lukken. Heb veel goede verhalen over de camping en omgeving gehoord. Meer mensen die deze kant op gaan?