Gaat er nog iemand naar Frankrijk? Of zou het toch mogen.. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: A
, Datum:
20.05.2020 18:54
Hoi Wij hebben onze vakantie al geannuleerd. Maar ergens in mijn hart zit nog een kleine hoop dat het toch door zou mogen gaan. Hoewel ik dat zeer betwijfel... En ook natuurlijk wat goed is. Meer omdat we natuurlijk hard gewerkt hebben en wel aan vakantie toe zijn.
En dan kun je thuis blijven. Iemand nog goeie tips. Met 4 tieners ? Valt niet mee om ze dan te vermaken. Of ze zijn de hele dag weg en dan zie je niemand. Kun je thuis nog staan te koken. Mam ik heb honger wat eten we...
Ik hoor het graag hoe jullie deze vakantie je gaan vermaken.
Geplaatst door: Marion E.
, Datum:
20.05.2020 19:23
Laat de kinderen twee aan twee koken, dan kun jij vragen: "Wat eten we?" ;-)
Maar ik heb met jullie te doen, de hele vakantie van alles verzinnen met toch nog veel beperkingen, zal niet meevallen. Hopelijk schijnt de zon, want met regenweer wordt het nog lastiger.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
20.05.2020 19:31
Ik wil niet thuis blijven. Ik wil gráág naar Frankrijk maar wij hebben besloten in Nederland te blijven. Wij reserveren nooit dus dat was geen probleem. Thuis blijf je bezig met de dingen die jij noemt en de post, het huishouden etc. Wij hebben nu 3 weken op een kleine camping op Texel gereserveerd. Daar mag je wél op het strand liggen en hoef je geen mondkapje op in de supermarkt. Ik heb er veel zin in!
Volgend jaar weer Frankrijk.
Geplaatst door: conny
, Datum:
20.05.2020 19:56
De pubers zullen er ook tegenop zien. Laat ze maar komen met ideeën !
Vakantie in Nederland (iedereen zit met hetzelfde (luxe ….)probleem) lijkt me leuker dan thuis blijven. Laat je verrassen !
In ieder geval : praat erover en blijf positief.
Veel plezier met z'n allen
Geplaatst door: koen
, Datum:
20.05.2020 20:08
Geplaatst door: Essie
, Datum:
20.05.2020 20:43
Wij hopen nog naar Frankrijk te gaan en we hebben een back up voor een vakantie in Nederland. Dus we gaan sowieso en dat voelt goed
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
20.05.2020 21:05
Noem me een positievo, maar ik denk nog steeds dat we richting frankrijk kunnen eind juli.
Geen backup geen alternatief,..Onlangs juist nog de rest van het totaal bedrag overgemaakt. Mocht alles toch niet doorgaan dan vinden we in Duitsland vast nog wel wat en hebben we volgend jaar alle vakanties al betaald ;-)
Geplaatst door: Essie
, Datum:
20.05.2020 22:00
@claudia23 ik ben ook positief hoor dat we eind juli naar Frankrijk kunnen. 👍👍🏕🏖
Geplaatst door: Marike
, Datum:
20.05.2020 22:08
Ook wij zijn positief! We gaan er vanuit dat we gewoon naar Zuid-Frankrijk gaan en hebben er ontzettend veel zin in. Duurt ook nog 2 maanden voordat we gaan dus ik heb er vertrouwen in.
Geplaatst door: ® Esther18
, Datum:
20.05.2020 23:54
Ook hier geen backup plan. We zien wel hoe de kaarten er bij liggen eind juli. We reserveren nooit en kijken gewoon waar het een beetje mooi weer is en rijden met de boel. We zoeken nooit de drukte op dus nu ook niet, alhoewel de franse campings mogelijk de drukkere worden dit jaar. Ach we zien het wel. Er komt vast iets langs :-)
Geplaatst door: mir1
, Datum:
21.05.2020 12:30
Als het mag, dan gaan we half augustus naar Frankrijk of Italië. Niets gereserveerd, omdat we dit jaar voor het eerst echt zonder kinderen gaan (er komt dus ook niemand na). Hier ook geen alternatief gezocht. Begin mei anderhalve week op Texel gestaan met privesanitair, slechts 3 dagen van te voren geboekt. Dus in augustus vinden we ook wel ergens een plekje, waar dan ook. Maar het liefst in Frankrijk. Komt vast goed....
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
21.05.2020 13:47
Geplaatst door: mir1
, Datum:
21.05.2020 13:53
@Tineke,
We zijn geweest op camping 'de Koorn-aar' bij Den Burgh https://www.nederland-camping.nl/camping/Den_Burg_Texel/De_Koornaar/
Ik heb geprobeerd een mening te plaatsen, maar ik kon in elke rubriek telkens maar 100 tekens gebruiken. Dit gaf de site tenminste als foutmelding, waardoor mijn mening niet geplaatst kon worden. En 100 tekens is voor mij te weinig om een goede, uitgebreide mening te geven.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
21.05.2020 14:29
Geplaatst door: Fam bomei
, Datum:
21.05.2020 14:52
Wij twijfelen maar ik denk dat wij niet gaan, onze overweging is ook stel dat je ziek wordt vallen allerlei bijkomende zaken nog wel onder je verzekering, stel er is op je camping iemand met Covid zit jij dan ook in quarantaine. Kost je dit vrije dagen mocht je langer moeten blijven?
Mag je wel zwemmen allerlei vragen. Tot nu mag je ook nergens heen de reisadviezen zijn nog niet aangepast.
Kortom er zijn teveel onzekere factoren en verder denkende aan afgelopen februari dat wintersport veel verspreiding van het virus heeft veroorzaakt denk dat het verstandig is om gewoon thuis te blijven.
Geplaatst door: Mir1
, Datum:
21.05.2020 17:16
@Johan,
Het is nu wel gelukt de mening te plaatsen. Volgens mij op dezelfde manier gedaan. Wat er in eerste instantie verkeerd is gegaan, geen idee.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
21.05.2020 18:49
Bedankt, Mir!
De mening staat inmiddels online.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
21.05.2020 18:53
@Koen, ik hoop dat al die activiteiten doorgaan op 3 cantons. Voor menina stond in ieder geval dat outdoor/excursies ed alleen voor eigen gezin zouden zijn, niet met andere families. Daarnaast kwam vanuit menina ook de vraag "hoe we onze pubers zouden vermaken bij de kampeerplaats, want ze mochten niet samengroepen..."
Dus camping open is 1 ding. Alle voorzieningen waarop je hoopt is een tweede...
Maar ik hoop het voor je, want je hebt deze camping natuurlijk wel geboekt vanwege de activiteiten en het idee dat er ook veel andere jongeren zouden zijn.
Geplaatst door: Casilima
, Datum:
21.05.2020 22:26
Wij hebben al gereserveerd op plan d'eau in de ardeche en hopen ook dat het door kan gaan. Als we naar de rivier kunnen en naar het zwembad (desnoods om de beurt) gaan wij gewoon. Ook met 2 tieners van 16 en 19. Thuis kan je ook niet veel meer.... We hebben iig mooi weer, iets om te zwemmen, mooie omgeving en hopelijk iets aan gezelligheid. Wij gaan er nog voor!!
Geplaatst door: Marike
, Datum:
21.05.2020 22:59
Ik denk dat je veel beter in Frankrijk kunt zitten dan in het overvolle Nederland. Ik hoop dus ook van harte dat we gewoon kunnen gaan. En voor degene die in juli of augustus gaan, het duurt nog wel (dik) 2 maanden dus ik heb er echt vertrouwen in dat we gewoon kunnen gaan! Wij zijn begonnen met de voorpret en hebben er heel veel zin in.