Gaat er nog iemand naar Frankrijk? Of zou het toch mogen.. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
23.05.2020 13:52
Ik ben niet helemaal duidelijk geweest, ik heb Twente vergeleken met de Ardeche, wel appels met appels vergeleken natuurlijk :D
Je kunt via Google alle cijfers terug vinden van zowel Frankrijk als Nl per
gemeente.
Geplaatst door: Marion E.
, Datum:
23.05.2020 14:15
Als ik hier alles lees, is overduidelijk dat iedereen snakt naar vakantie in ons geliefde Frankrijk. Ik gun het iedereen zo, maar heb er een hard hoofd in. Zo jammer en een grote strop voor alle campings. Onder normale omstandigheden waren we nu al lekker door Frankrijk aan het reizen. Wij hebben eigenlijk vrij snel al besloten om voorlopig thuis te blijven en als we ons veilig genoeg voelen misschien later in het jaar nog in Nederland vakantie te vieren. Zo niet, dan leggen we ons daar maar bij neer. Ik heb in mijn leven ergere dingen mee gemaakt dan een gemiste vakantie. Misschien zou ik er anders tegenaan kijken als ik 25 jaar jonger was;-)
En bij code oranje keren de meeste reisverzekeringen echt niet uit, als je bij je vertrek weet dat er een negatief reisadvies gegeven is.
Geplaatst door: marian
, Datum:
23.05.2020 18:56
Ik blijf het afwachten. Rond eind juni vakantie, weekje zou al lekker zijn, luxemburg kan wel, maar wil zeker even weg. Uitrusten vooral, zonder huiselijke beslommeringen. Werk als verpleegkundige, ben doodop, en thuis loslaten lukt mij slecht. Nederland kamperen geen optie, vind ik gewoon niet leuk, enkel voor een weekendje. Dan blijven we thuis. Boeken doen we al jaren niet. Dus we zien het wel.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
24.05.2020 20:03
Wij kunnen niet gaan omdat Frankrijk op slot zit. Helaas wilde onze verhuurorganisatie niet omboeken of voucher doen. We zijn dat geld kwijt.
Het wordt dit jaar ook geen Frankrijk meer.
Kies liever voor een ander land, moet nog bedenken waar.
In ieder geval niet Italië, Spanje of Frankrijk.
Allemaal landen waar ik de taal niet machtig ben en ik moet er niet aan denken dat ik in ziekenhuis in de isolatie (vanwege besmetting) geplaatst zou worden. Geen bezoek, geen communicatie door taalproblemen.
Misschien Duitsland, plek zat op de IC's en ik beheers het Duits prima.
, Datum:
24.05.2020 20:11
Nederland is ook goed, heb lekkere tuin, mooie natuur om mij heen. Waarschijnlijk wordt het hier weer een topzomer.
Ga wel een 'alsof Frankrijk week' doen met stokbroodjes, Franse kaasjes en worst, veel sla, steak hache.
Zoek wel een krekelzoem - en kabelende riviergeluidjes op internet.
Nog meer (eet)suggesties Franse week hier?
Geplaatst door: ® Anita
, Datum:
24.05.2020 21:18
Hallo car2 , waarom kan u geen voucher krijgen ,want inderdaad je kan nu niet naar Frankrijk. Ze zijn dat toch verplicht omdat hun land op slot zit.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
24.05.2020 22:25
, Datum:
25.05.2020 19:52
Dank je Tineke, woensdag ga ik lavendel kopen, is in de aanbieding, 6 potten geeft mij wel Zuid Europees gevoel.
Lekker Frans menuutje op tafel.
Vervolgens doe ik een keer Italiaanse, Duitse en Oostenrijkse dag, zo kom ik Europa wel door.
Geplaatst door: ® Ona
, Datum:
26.05.2020 09:10
Car2, je vergeet het belangrijkste: De Franse wijn! =)
Zelf geen wijndrinker, maar die hoort er voor de rest van de familie toch altijd wel bij. Of een Pastis als aperitiefje.
Geplaatst door: wjvander
, Datum:
28.05.2020 20:20
wij zijn aan het pakken 18 juli on route la France Sorede
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
28.05.2020 22:37
Wij ook 18/7 on route ... 🙃🇫🇷
Geplaatst door: Marike
, Datum:
28.05.2020 22:47
Wij ook, we vertrekken op zondag 27-07!
Blijkbaar waren we er echt aan toe, want wij zijn ontzettend blij! Heerlijk naar het prachtige Frankrijk!
, Datum:
28.05.2020 22:51
Zo enthousiast; ik bedoel vertrek zondag 26 juli en aankomst 27 juli 🇫🇷
Geplaatst door: ® Esther B
, Datum:
29.05.2020 08:07
Ja! Ook zo blij! Had een plan B klaarliggen, maar een plan B is toch altijd minder leuk dan plan A ;-)
Nu afwachten hoe het verkeer zal zijn, als er grenscontroles bij België blijven, dan zullen het pikzwarte zaterdagen worden. Al zijn er waarschijnlijk ook meer mensen die in NL blijven dan anders.
Geplaatst door: Cin
, Datum:
29.05.2020 08:14
Ik zie dat iedereen best laat vertrekt. Voor ons begint de vakantie 10 juli tot 1 augustus en dat is al bijna. Het is even omschakelen voor ons . Had niet gedacht dat macron ons zou toelaten na de strenge lockdown die ze gehad hebben. Hopelijk krijgen we een vakantie zonder teveel maatregelen.
Geplaatst door: Essie
, Datum:
29.05.2020 11:55
@Marike, wij gaan ook exact de zelfde dag! Waar gaan jullie heen?
, Datum:
29.05.2020 12:34
Wie weet komen we elkaar onderweg tegen haha. Wij gaan naar de Ardèche en naar de Languedoc Roussillon aan zee.
Wij vertrekken 26 juli en doen de rit met een overnachting op een overnachtingscamping.
, Datum:
29.05.2020 12:38
Geplaatst door: ® Manon
, Datum:
29.05.2020 14:35
Marike,naar welke camping in de Ardeche gaan jullie?
Geplaatst door: Karen
, Datum:
29.05.2020 14:36
Ons plan is 4 juli te vertrekken naar de ardeche. We wachten nog op de maatregelen vd camping. Als die positief zijn dan gaan we naar Frankrijk