Gaat er nog iemand naar Frankrijk? Of zou het toch mogen.. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: mir1
, Datum:
22.05.2020 09:32
@Marike,
Ik ben het hier mee eens. Begin mei dus op Texel gestaan en nu weer aan het werk (Zorg). Ik ben de laatste dagen met meer mensen in contact en in de buurt geweest dan tijdens de anderhalve week op Texel. Als iedereen in Nederland met vakantie gaat, zal het waarschijnlijk net zo druk worden als gisteren met Hemelvaartsdag en zullen er restricties gaan gelden. Hoop dat wij half augustus weg mogen. We zoeken dan wel een kleine camping in een rustige omgeving met niet te veel faciliteiten (alleen goed sanitair, broodservice eventueel als dorpje verder weg is en eventueel een klein zwembad), maar dat was ook al ons plan gedaan als er geen Coronacrisis was geweest. Kinderen gaan namelijk niet meer mee. En als er dan in die omgeving regels (mondkapje in de winkel oid) gelden, dan gaan wij er ons aan houden. Voor ons geldt als wij thuis blijven, dat wij dan ook de hele tijd "aan" staan door mantelzorg en het is ook nodig om "uit" te gaan.
Geplaatst door: Lomb
, Datum:
22.05.2020 11:54
Even afwachten wat de Franse regering begin juni besluit omtrent de versoepelingen van de lockdown en of wij als Nederlanders op Franse campings mogen kamperen en zo ja onder welke voorwaarden.
Wij hebben vooralsnog niets geannuleerd en wachten nog even rustig af. Als de Franse regering het groene licht geeft gaan wij zeker. De beperkingen die we hier hebben, hebben we daar dan ook maar dan met schitterend weer met stokbrood en een fantastische omgeving.
Geplaatst door: mir1
, Datum:
22.05.2020 12:13
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
22.05.2020 12:31
Ik ben het ermee eens dat kamperen in Nederland mij ook nooit zo trekt in het hoogseizoen. Vooral niet omdat ik dan móet reserveren om nog een leuke plek te vinden. In Frankrijk vind ik die ook op de bonnefooi.Daarom gaan wij nu naar Texel. Voor mij in Nederland eigenlijk de enige optie. Zelfs in het hoogseizoen is er op de stranden genoeg ruimte om privé te liggen. Het weer zal vast goed komen. Afgelopen jaren was het ook hier bloedheet. Wat minder mag ook en stellen we ons op in. Maar ik geloof zeker dat het geen 3 weken achter elkaar zal regenen! En ik hoop met jullie mee dat je naar Frankrijk kunt gaan!
Geplaatst door: wjvander
, Datum:
22.05.2020 15:01
Wij hopen rond 18/7 naar onze eigen mobilhome in Sorede zuid frankrijk te gaan op Camping micocouliers dus is het voor ons ook afwachten maar heb goede hoop.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
22.05.2020 15:12
Wij hebben vanaf 18 juli vakantie en hopen echt weer naar Frankrijk te kunnen. De laatste 2 jaren hebben we ruim een week op een kleine en rustige camping, met bijna geen faciliteiten gestaan. Alleen sanitair, klein speeltuintje en broodservice. Wel direct gelegen aan rivier de Tarn. Als wij naar de rivier gingen, waren we daar heel vaak alleen. Helemaal prima in deze tijd. We blijven daar nu misschien de hele vakantie ipv van camping naar camping te trekken. We gaan op de bonnefooi en deze camping heeft (normaliter) altijd plek. Het kan nu natuurlijk wel wat drukker zijn met Fransen. Campings als deze zijn er genoeg in Frankrijk. Nederland wordt mij te druk de komende zomer, helemaal tijdens de bouwvak, ben ik bang.
Geplaatst door: Inge
, Datum:
22.05.2020 21:48
Wij zouden ook naar Frankrijk, maar gaan dit helaas annuleren. Met toch wel een vervelend gevoel. Maar het is niet anders.
Wij hebben besloten te annuleren om de volgende redenen:
- er is nog altijd een reisbeperking van kracht. code oranje, waardoor niet noodzakelijke reizen niet mogen. Indien je iets krijgt is er geen verzekering die dekking biedt.
- We verwachten dat er een quarantaine volgt nadat je terug bent uit het buitenland. Mijn werkgever (zorg) vergoedt dan mijn dagen niet. En is ook niet blij dat ik niet inzetbaar ben.
- ik heb de beperkingen gelezen die gaan gelden op een Italiaanse camping (mondkapjes in alle openbare ruimten op de camping), mondkapjes supermarkten etc.
Ook al ben ik ook van mening dat sommige gebieden in Frankrijk waarschijnlijk rustiger zouden zijn dan hier in NL.
Op naar volgend jaar! Naar betere vakantie tijden.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
22.05.2020 22:05
@Inge, je eerste punt klopt niet. Alle (bijna) verzekeringen keren wél uit!! Natuurlijk is het de vraag of je dan wel moet gaan als het code oranje blijft, maar algemene voorwaarden van je verzekeringen blijven gewoon in tact!
Geplaatst door: Marjel
, Datum:
22.05.2020 23:37
Hoop ook richting de Vaucluse te gaan, kleine camping met ruime plaatsen.
Of ik nu in Nederland of Frankrijk 1,5 mtr afstand moet houden... In ons kleine Nederland zitten we met z’n allen op elkaar gepropt, dat herken ik niet in de Vaucluse. Ben wel aan een paar weken vakantie toe
Geplaatst door: ® andre1
, Datum:
23.05.2020 07:26
Geannuleerd. Eerste en tweede week zouden we naar de ardesche gaan, camping arleblanc. We krijgen een voucher vd aanbetaling en restbedrag was nog niet betaald. Keurig opgelost dus. Nou gaan we hier volgend jaar heen als het kan.
Wel jammer maar ik zie ons niet zitten met mondkapjes op. Bovendien is onze gezondheid ook wat waard
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
23.05.2020 08:02
Ik heb net even bekeken hoe de cijfers zijn van Corona van inwoners van de provincie Overijssel waar wij wonen versus het departement waar we naar toe gaan, nou ik schrik me rot, ik ga liever richting Frankrijk!
In vind het persoonlijk niet zo spannend om met een mondkapje boodschappen te moeten doen, hebben we weer verhalen voor later als we eraan terug denken. Zoals ik het nu lees in het Frans in de media en hoor van onze Franse kennissen worden mondkapjes aangeraden in sanitair gebouwen maar niet verplicht gesteld (lijkt me ook logisch denk ik dan ivm tanden poetsen etc)
Kortom ik ga weer vanuit dat we gewoon kunnen gaan eind juli! En anders aan de bratwurst bij onze buren naar het zuiden ;)
Geplaatst door: Marike
, Datum:
23.05.2020 08:11
Eerlijk gezegd snap ik reacties als ‘ik zie ons niet zitten met mondkapjes op’ niet. Wie zegt dat je mondkapjes op moet? Daar is nog werkelijk niets van bekend en daarnaast duurt het nog voor de meeste (dik) 2 maanden voordat ze gaan en in die tijd kan er zoveel veranderen. Dat zie je alleen al bij ons in de afgelopen 2 maanden. Gewoon rustig afwachten en grote kans dat je gewoon kunt gaan en natuurlijk zullen er wat beperkingen zijn, maar dat is in NL niet anders en daar kun je je ook op aanpassen en zelfs soms als een voordeel zien (bijv. extra hygiëne, meer ruimte om je heen op het strand). Sterker nog, ik denk dat er volgend jaar ook nog wel beperkingen zullen zijn als er nog geen vaccin is.
, Datum:
23.05.2020 08:42
Geplaatst door: ® Sailor Wim 1
, Datum:
23.05.2020 08:59
Wij zijn oppas vrij geweest in April en straks in half Juni tot half Juli.
Dan weer vanaf de 2de week Augustus tot half September.
Enfin wij leven thuis en op het balkon. Doen 1x in de week boodschappen en veel bij de boer of kweker. Als wij weer naar Frankrijk mogen in Augustus nemen we een exstra koelkastje mee om, ook daar op een kleine camping onder de luifel te leven. Wij willen zo "onze" plaatselijke boulangerie etc. steunen, en natuurlijk nemen wij persoonlijke bescherming mee. Op het balkon staat Thijm en Rozemarijn, maar vervangt dat de geur van de wilde, echt niet. Voetjes in de beek, boekje in de hand en de aroma's in de neus. Wij wacht af.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
23.05.2020 09:25
Ik hoop echt dat iedereen die wil ook kan gaan..
Maar de eerste vakanties beginnen toch echt al over 6 weken....
Geplaatst door: Hendrikus
, Datum:
23.05.2020 10:11
Wij blijven voor het eerst sinds 35 jaar in Nederland. We hebben een huisje geboekt in de duinen op Ameland, iets anders dan Corsica. Ondanks dat we nog in het voorseizoen zitten kunnen we voor het bedrag dat we nu besteden wel 4 weken in Frankrijk kamperen. We hebben 15 juni al vakantie en hebben er weinig vertrouwen in dat we zonder obstakels naar Corsica zouden kunnen reizen. We hebben niets gereserveerd en doen volgend jaar een nieuwe poging. Dit jaar dus geen stokbrood elke ochtend maar gewoon een plakje grof volkoren.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
23.05.2020 10:21
Mondkapje in de douche lijkt mij wat onhandig, maar een mondkapje op de wc lijkt mij in sommige gevallen wel nuttig. 😄
Geplaatst door: Wima
, Datum:
23.05.2020 10:24
@claudia23 komt er tzt ook nog een eindstand? Wel even laten weten hoor! 😉
, Datum:
23.05.2020 10:32
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
23.05.2020 13:36
@claudia23, Je hebt het over een vergelijking tussen Overijssel en een Frans canton. Op welke website zag je dat?