E-reader (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Mir1
, Datum:
26.04.2020 17:31
Door de Corona crisis is de bieb gesloten. Dus “echte” boeken lenen gaat even niet. Nu heb ik wel de app voor e-Books van de bibliotheek op mijn iPad gezet, maar met dit apparaat kan ik niet in de zon lezen. Dus als verstokte “echte” boeken lezer overweeg ik nu toch maar een e-reader. Mijn man meteen enthousiast. Zijn reactie: dat is een goed idee, hoeft die enorme stapel boeken ook niet meer mee in de caravan.
Elke e-reader hebben jullie? Welk formaat apparaat, welk formaat scherm? Hiermee is toch wel in de zon te lezen?
Heb al op verschillende fora gezocht, ook dit forum maar ben benieuwd naar recente meningen.
Alvast dank.
Geplaatst door: Philip
, Datum:
26.04.2020 17:38
Ik gebruik al een aantal jaren een Autovision AV63L. In de volle zon goed en duidelijk te lezen, en door het ingebouwde licht ( naan en uit te zetten, en diverse lichtsterktes) ook 's-avonds duidelijk te lezen. Ik dacht dat deze nu niet meer te verkrijgen is, en inmiddels is opgevolgd door de AV64L.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
26.04.2020 17:39
Geplaatst door: scg
, Datum:
26.04.2020 17:48
Ik heb een Kobo Glo (al wat ouder type). Zeer tevreden mee, werkt perfect. Je kunt gewoon op het strand in de zon lezen. Via wifi kun je meteen boeken kopen. Ongetwijfeld zullen de nieuwste modellen nog beter zijn. Niet goedkoop, maar dan heb je ook wat.
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
26.04.2020 18:05
, Datum:
26.04.2020 18:26
@Tineke, dit had ik al gevonden en gelezen. Is een onderwerp van 2 jaar geleden. Ontwikkelingen gaan snel, want veel van deze e-readers zijn niet meer verkrijgbaar
Geplaatst door: ® Cor1956
, Datum:
26.04.2020 18:44
Zoek er een van pocketbook.
Bij mediamarkt voor 149.00
Perfect apparaat
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
26.04.2020 20:04
Ik ben al bijna 10 jaar mega blij met m’n e-reader; altijd voldoende boeken bij je om te lezen! De laatste paar jaar heb ik een Kobo met ingebouwd licht waar ik heel tevreden over ben. Dit model is niet meer te koop, maar zie https://rsnijders.info/vakblog/inhoudsopgave/ebooks-en-ereaders/#Ereaders voor reviews van de Kobo’s die nu te koop zijn (de bovenste 3 van de reviews: Libra, Forma en Clara). Zelf vind ik een groter scherm heel prettig, maar dat is heel persoonlijk. Het verschil in grootte kun je het beste in de winkel bekijken waar je ze alle 3 naast elkaar kunt zien (bijvoorbeeld bij de Mediamarkt). Met een e-reader kun je - in tegenstelling tot een laptop of telefoon - heel goed lezen in de zon. En door het ingebouwde licht ook in als het schemert of in het donker! Bij de Kobo kun je het licht en de kleur van het licht aanpassen naar wat je zelf prettig vindt, net als het lettertype (er staan er standaard een aantal op de e-reader maar je kunt zelf ook lettertypes toevoegen, zie hiervoor - en ook voor andere tips - ook de website van Raymond Snijders) en lettergrootte. Je gaat er echt geen spijt van krijgen als je een e-reader koopt!
Geplaatst door: Neel14@hotmail.com
, Datum:
26.04.2020 20:13
De VARA heeft overigens weer een aanbieding voor een abonnement op de gids voor 1 jaar met als cadeau de Kobo Clara voor €89,95. Dat scheelt je bijna €30,00 want de Clara is los €129,00. En je krijgt er nog een tv gids bij 😃
Ik weet niet of ik die link hier mag plaatsen omdat het een commercieel iets is, maar als je zoekt op VARA e-reader Kobo vindt je het meteen.
Geplaatst door: Anne
, Datum:
26.04.2020 23:42
Ik lees graag met een Kobo. En haal de boeken van Koboplus via bol.com. kost 10 euro per maand, onbeperkt lezen op meerdere readers. Het hele gezin leest op deze manier.
Geplaatst door: Mar3tent
, Datum:
27.04.2020 08:52
Hier ook zeer tevreden met de kobo ereader. Heb er ook kobo abbo van bol.com bij.
De kobo past in mijn handtas, altijd boek bij dus.
Terugbladeren vind ik soms lastig -als het echt 5 hoofdstukken eerder is dan doe ik dat niet-
Geplaatst door: Anne
, Datum:
27.04.2020 09:59
Tijdelijk gebruikte ik een Kobo Glo. Daar kon ik wel per hoofdstuk terug/vooruit en zoeken naar bladzijdes zonder per stuk aan te moeten klikken.
Ik had een Aura H2O, die op het strand in Frankrijk "verloren" is geraakt. Gelukkig hadden we de "oudjes"mee als reserve. Dat is gelijk het grote nadeel van een e-reader. Weg of stuk dan is het gedaan met de leespret.
Geplaatst door: jacqueline
, Datum:
27.04.2020 18:02
Ik heb ook een kobo met licht en water en stofdicht. Bevalt super. Ook een koboplus abonnement want de boeken van de bieb kun je na 20 dagen niet meer openen. En we gaan altijd 4 weken. Ik kan dezelfde boeken ook op mijn samsung lezen in geval van nood. Dat leest inderdaad miet fijn.
Geplaatst door: connie
, Datum:
27.04.2020 19:33
ik zeg,ideaal... ik heb een kobo en met de maat 15x10.Prima te lezen in de volle zon.Lees ook veel meer als vroeger,vanmiddag nog even in de tuin.
, Datum:
27.04.2020 19:36
Iedereen hartelijk dank voor de reacties. Het is een Kobo Libra H2O. Vanmiddag al een paar boeken van de bieb gedownload En heerlijk in de zon gelezen. Ging prima. Op naar de zomer, hopelijk in Frankrijk 😊
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
28.04.2020 21:56
Veel plezier met je e-reader Mir1! Dat gaat vast wel lukken, zowel in Frankrijk (hopelijk deze zomer nog inderdaad alhoewel het er niet echt naar uit ziet, en anders volgend jaar) als in Nederland :-)
Een abonnement op Bookchoice is misschien ook nog interessant, het eerste jaar betaalde ik €24,00 voor 8 boeken per maand (e-pubs en luisterboeken). Geen vrije keus in boeken, maar er zit van alles wat tussen en de boeken worden je eigendom, zijn dus niet maar voor een paar weken beschikbaar.
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
10.05.2020 17:36
Veel goede tips gezien. Hier twee readers het n gebruik. De Tolino 4 leest voor mij erg fijn, rustig voor mijn ogen. De Kobo Clara HD zie je de korte inhoud van boeken goed op. 6 inch vind ik persoonlijk een fijn formaat wat je makkelijk in je tas steekt. Sommige readers moet je een account voor aan maken en andere weer niet. Zolang de WiFi uitstaat heb je privacy. Veel leesplezier! Ik lees nu 9 jaar digitaal. Hygiënisch en comfortabel.