Campings gesloten tot half juli?? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
26.04.2020 08:47
Eens met Digi-Oma. Sinds de lockdown werk ik thuis en ga ik iedere dag rond 17 uur een uurtje fietsen. Gewoon vanuit de stad Utrecht. Zo met het zonnetje erbij zijn er verschillende routes te bedenken waar je weliswaar uiteraard wat mensen tegen komt, maar echt niet overdreven veel. Het lukt mij overal de 1,5 m afstand aan te houden. Een enkele uitzondering daargelaten, maar dat komt dan door andere mensen die niet tijdig achter elkaar gaan fietsen als ze met z´n tweeen zijn (heel jammer). Iets waar ik niet van in paniek raak, want als je geen enkel risico wil lopen moet je thuis blijven. Alleen geloof ik er heilig in dat frisse lucht en beweging uiteindelijk minder risico opleveren dan op de bank blijven zitten. Maar, nu terug naar de directe omgeving (fietsafstand) van Utrecht-nooroost. We hebben hier op minder dan 5 km bossen, meren, molens etc. Zeker nu overal mooi. Er zijn maar een paar "beruchte" plekken waar je nu weg moet blijven, maar valt allemaal erg mee. Ik heb zo veel moois gezien hier: overal vogels in de weilanden, molens, pittoreske kleine dorpjes. Laat staan dat ik het iets verderop zou zoeken. Nee, vakantie in Nederland is prima mogelijk. Alleen mis je natuurlijk wel het buitenlandse gevoel en het andere landschap. Dat zeker. En natuurlijk is er over het geheel genomen in Frankrijk vaak iets meer ruimte. Alleen gaan heel veel mensen alsnog "hutje-mutje" op grote campings zitten (niet allemaal natuurlijk), dus zoveel verschil met "hutje-mutje" Nederland is er niet.
Overigens toen wij 3 jaar geleden ons nieuwbouwhuis kregen opgeleverd hebben we ook 3 weken vakantie in eigen land doorgebracht. Uitstapjes vanuit eigen huis. Toen diverse keren naar het strand gereden. Altijd prima te doen. Altijd door-de-weeks en voor 10 uur aankomen. Plek zat. Ik vind het alleen moeilijk in te schatten wat het betekent als Nederlanders massaal in eigen land blijven, maar Duitsers bijvoorbeeld massaal weg (moeten?) blijven. Benieuwd of dat elkaar een beetje opheft.
We zullen zien. Maar eigen land is ook mooi en niet alleen aan de kust of Z-Limburg. Nog genoeg andere mooie plekken.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
26.04.2020 08:58
Nederland is ook mooi...
Maar ik vind het niet echt vakantie.
Vakantie voor mij is weg uit alledag.
Als je in Nederland blijft,heb je nog steeds dezelfde cultuur om je heen.
Dezelfde gewoontes,en winkels.
Je kan bij wijze van spreken thuis gaan poepen.
2 weken Friesland geboekt...we zijn vorig weekend even gaan kijken of het wat was.
Dat kan als je hier blijft.
De reis naar Frankrijk is al leuk...overnachtingen uitzoeken.
Broodje eten op een parkeerplaats,het is anders.
Nu ga ik s' morgens eerst een paar uurtjes werken voor we vertrekken.
Het echte vakantiegevoel heb ik niet meer.
Je kan elke dag naar de plek waar je nu op vakantie gaat,Nederland is niet zo groot.
Ik hoop dat het weer meewerkt,want anders ben ik nog bang dat we na een week weer thuis zijn??.
Mischien klinkt het verwend...
Geplaatst door: Marijke (andere)
, Datum:
26.04.2020 09:19
Lia, zeg dat maar niet tegen een Belg dat hij thuis kan gaan poepen. :)
, Datum:
26.04.2020 09:21
Whaaaaa...je hebt helemaal gelijk
Verkeerde woordkeuze.
Geplaatst door: Koen
, Datum:
26.04.2020 09:51
Wat we de laatste dagen zien op het forum is dat iedereen met hand en tand zijn eigen keuze aan het verantwoorden is. Om het naar anderen uit te leggen, maar ook om die keuze naar zichzelf te verantwoorden. Grappig. Ik moet er niet aan denken om na een jaar keihard werken en druk gezinsleven niet op vakantie te kunnen en mijn boodschappen nog steeds bij de Appie te moeten doen. Ik moet echt even afschakelen in een volledig andere omgeving, ik moet bergen zien en wat gekke activiteiten ondernemen. Gelukkig kan ik ook genieten van de bossen en natuur in mijn eigen omgeving, maar de zomervakantie is wel een dingetje. Laten we hopen dat het kan en verantwoord is anders gaan we uitdagingen zoeken in NL, wadlopen de Friese meren ontdekken de hei op in Drenthe.
Geplaatst door: ® Freek
, Datum:
26.04.2020 10:03
Blijf thuis! Veel van de prachtige natuurgebieden worden afgesloten als er veel mensen naar toe gaan. Gezellige terrasjes zijn dicht, alle campings in Zeeland en Zuid-Holland zijn dicht, veel andere campings zijn dicht en campings die open zijn hebben het gemeenschappelijk-sanitair gesloten. Nu is het weer al een tijdje erg mooi, maar vaak is het langdurig ballenweer. Mocht het een beetje warmer worden dan hebben we gelijk last van blauwalg.
Ook als de beperkingen een beetje opgeheven worden, wordt het nog steeds niet gezellig!
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
26.04.2020 11:30
Voor wie in Nederland wil kamperen, hebben wij ook een mooie website.
Hier staan alleen de campings op, waar je ook met je eigen kampeermiddel terecht kunt, dus geen vakantie-parken met alleen verhuuraccommodaties.
Veel campings hebben ook verhuuraccommodaties (tenten, mobilhomes en huisjes)
https://www.nederland-camping.nl/
Ik ben op dit moment alle campings (zo'n 3000 stuks) aan het doorlopen om te kijken of alle gegevens kloppen.
Op veel campings zijn de sanitair-gebouwen gesloten, maar er zijn ook een aantal campings met privé-sanitair, waar je wel terecht kunt.
In Zeeland en Zuid-Holland zijn alle campings op dit moment gesloten.
In plaats van campings in Frankrijk op de foto te zetten maakt Johan nu foto's in een mooi natuurgebied op loopafstand van ons huis.
Helaas is een deel van het recreatie-gebied nu afgesloten, omdat groepen jongeren daar samenscholen, wat niet de bedoeling is....
Hier kan je de foto's, die Johan gemaakt heeft, bekijken
https://photos.app.goo.gl/dfYoGudZEr3fFqMYA
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
26.04.2020 12:14
Dankje Tineke! Wat een werk maar wat fijn dat jullie dit doen!
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
26.04.2020 13:49
@Koen, misschien is t een mindset waarin we langzaam proberen naar toe te werken... ik zie ook veel liever de bergen maar probeer mijn geest voor te bereiden op vlak land en geen bergen ;-) Waar Freek dan nog even helpt, want idd vaak ook geen lekker weer hier, en als het wel warm blijft kun je nergens zwemmen want blauwalg... dat kwam nog niet in me op.. oh ha ha. We zien wel. Nog drie maanden toch?
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
26.04.2020 16:58
Volgens RTL.lu wordt er komende dinsdag weer meer bekend over de exitplannen in Frankrijk. Dat haal ik uit het volgende Luxemburgse stuk:
Deconfinement
En Dënschdeg annoncéiert de franséische Premier éischt Mesuren
Wéi e Samschdeg annoncéiert gouf, presentéiert de Premier Edouard Philippe en Dënschdeg der Regierung hire Plang, wéi een aus dem Confinement erausgoe wëll
Dee selwechten Dag soll de Plang och vum Parlament ugeholl ginn. Frankräich hat bis elo e ganz strikte Lockdown. Vum 11. Mee u sollen ënnert anerem a Frankräich d'Schoulen nees opgoen an déi wirtschaftlech Aktivitéit nees relancéiert ginn.
Et gëtt sech och eng Annonce erwaart a Punkto Traçage via Smartphone. Déi franséisch Regierung ass am Gaang un enger App mam Numm "StopCovid" ze schaffen, eng App, déi retracéiere ka mat wiem Coronapatienten a Kontakt waren.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
26.04.2020 17:01
@Lia, welke hoek van Friesland? Kan weleens een verrassing zijn als je in het Fries te woord wordt gestaan. Waan je toch even in een andere cultuur.
Koop echte Friese streekproducten. Ga je verdiepen in mogelijke uitjes. Ik vind het een prachtgebied. Provincie Drenthe is ook schitterend, maar is soms drukker
, Datum:
26.04.2020 18:39
@car2..wij zitten aan het Nannewiid.
Mijn man kan dan karpervissen vanaf ons teras.
En we hebben wat gevonden in Drenthe,ook aan het water
Dus daar gaan we ook een weekje naar toe.
Als de zon maar schijnt,dat vind ik dan weer belangrijk.
Mijn nachtmerrie is nu...ik moet vrijdag alles betalen.
Horen we zaterdag dat je wel naar Frankrijk kan.
Die kans is natuurlijk nihil.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
26.04.2020 20:02
Lekker genieten joh, Frankrijk volgend jaar maar weer.
Nannewiid is wel centraal, kun je alle kanten op. Ik wil zelf nog een keer naar de Blokhuispoort in Leeuwarden, voormalige gevangenis met winkeltjes restaurantjes. Maar weet niet wanneer de boel weer open is.
Ga (kleine) stadjes Sloten, Hindelopen, Bolsward, Sneek etc. bezoeken.
Prachtige bossen en natuur in Appelscha, Bakkeveen, Oranjewoud, Gaasterland.
, Datum:
26.04.2020 20:06
Dank je wel voor de tips!!
We maken er wel wat van hoor.
We hopen in september wel naar Frankrijk te kunnen.
Geplaatst door: Kimgeilings
, Datum:
27.04.2020 08:32
Gisteren zijn de regels van Italië bekend gemaakt, daarvan komt weinig in de NL media, maar een van de regels is dat Italianen tot eind 2020 niet verder dan hun Eigen Regio mogen reizen. Lijkt mij duidelijk geen openstelling voor buitenlanders of vakantiegangers? Als ditzelfde voor Frankrijk gaat gelden.....
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
27.04.2020 09:33
Wat Italië beslist, hoeft een ander land niet te doen. Ik lees bijvoorbeeld dat Oostenrijk wel overweegt de grens te openen maar dan wel alleen voor landen die even ver zijn. Welke landen dat worden, is nog niet bekend.
ik lees hier trouwens veel over vakantie in Nederland maar zolang de regels gelden, mag dat niet. En ik lees net dat de regering de regels in een spoedwet gaat gooien die tot eind september moet gelden. Dus tot die mag je dan niet met meer 3 rondlopen en zeker niet met 3 of meer in een auto als je geen gezin van hetzelfde adres bent. Dit verbaast me niet met Rutte als je zijn woorden vorige week hoorde. Waar andere landen kleine stapjes willen zetten i.c.m. regels, wil hij die durf niet aan. België en Oostenrijk doen het wel maar geven wel aan dat bij toename gevallen het meteen klaar is. Prima gedachte maar dan probeer je als land wel wat.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
27.04.2020 10:33
Je mag nu wel degelijk kamperen in Nederland met je eigen gezin in Nederland. Dus noodwet of niet, dat zal niks uitmaken. Om die reden verwacht ik dat veel Nederlanders in Nederland willen en gaan kamperen.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
27.04.2020 10:49
@kim, kan je een link geven van dat verhaal over Italië?
Gisteren in studio sport werd gezegd dat de Giro Rosa voor vrouwen in september gereden zal gaan worden.
En in Nederland ( bepaalde regio's) mag je tot nu alleen kamperen als je zelfvoorzienend bent met douche en toilet. Met privé sanitair mag het ook. Ik zag een camping die allemaal dixies plaatste.
Maar dat staat natuurlijk haaks op het beleid om zoveel mogelijk binnen te blijven.
, Datum:
27.04.2020 10:53
Ik las je in een Franse krant dat ze de regering gaan aanbevelen dat de Fransen tot de zomer niet over de grens gaan voor vakantiereizen( het wordt sterk afgeraden)
Als ze dat wel doen en ze komen terug,dan moeten ze in quarantaine.
, Datum:
27.04.2020 10:56
Internationaal vervoer wordt tot de zomer sterk afgeraden om "het risico van herintroductie van het virus op het nationale grondgebied te verminderen". Reizigers worden bij aankomst op hun bestemming en bij terugkeer in Frankrijk blootgesteld aan quarantainemaatregelen.
Aldus de krant.