Campings gesloten tot half juli?? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: VanTilburg
, Datum:
14.04.2020 22:59
Iemand vertelde me dat Franse campings gesloten blijven tot half juli, maar ik kan het nergens vinden. Weet iemand meer?
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
14.04.2020 23:15
Daar is nog niets over gezegd.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
14.04.2020 23:16
Gisteren bericht ontvangen van een camping in Saint-André-de-Roquepertuis waar ik eerder ben geweest.
Le gouvernement vient d'annoncer que le confinement est prolongé jusqu'au 11 Mai, mais que les bars et restaurants (donc les campings aussi) resteront encore fermés à cette date. Les festivals avec grand rassemblement de population seront autorisés de nouveau au 15 Juillet. Nous pouvons donc en déduire, à ce stade, que le Camping La Plage, comme tous les autres campings de France, pourront être ouverts de nouveau, dans la 1ere quinzaine de Juin...Malgré ces mauvaises nouvelles, le Camping La Plage continue sa politique d'investissement pour que votre camping vous propose des améliorations en 2020...en espérant que cette année, votre présence et votre support nous permettront de passer à travers la tempête ...Merci à toutes et tous !
De regering heeft zojuist aangekondigd dat de opsluiting wordt verlengd tot 11 mei, maar dat bars en restaurants (inclusief campings) op die datum nog steeds gesloten zullen zijn. Festivals met grote gezelschappen worden op 15 juli weer toegestaan. In dit stadium kunnen we dus concluderen dat Camping La Plage, net als alle andere campings in Frankrijk, opnieuw zal kunnen openen, in de eerste twee weken van juni... Ondanks dit slechte nieuws zet Camping La Plage haar investeringsbeleid voort, zodat uw camping u in 2020 verbeteringen zal bieden... in de hoop dat dit jaar uw aanwezigheid en uw steun ons in staat zullen stellen om de storm te doorstaan... Dank aan u allen!
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
14.04.2020 23:21
Idd, tm 11 mei. Verder is over campings dacht ik nog niets inhoudelijk vermeld door Macron. Ik meende gelezen te hebben dat hij nog een toelichting ging geven deze week... Maar goed, wellicht dat een franse camping eigenaar met nederlandse roots ons meer kan vertellen...
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
15.04.2020 00:46
Ik heb het nieuws zo opgevat dat de strenge lockdown per 11-5 opgeheven wordt (al kwam de regering vandaag met berichten dat dat alleen maar een streefdatum is) en dat festivals in ieder geval tot half juli verboden zijn. Andere bedrijven/activiteiten moeten gewoon wachten op een beslissing. Die weten alleen één ding: voor 11-5 gaan ze zeker niet open. Wanneer wel blijft de vraag. Dat geldt dus ook voor campings. Overigens geldt de opheffing van de lockdown per11-5 alleen voor mensen die niet in risicogroepen zitten.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
15.04.2020 07:31
Het zou hel fijn zijn als er duidelijkheid komt.
Voor iedereen,vooral voor de campings in Frankrijk.
En de mensen die gereserveerd hebben.
Dan weet je waar je aan toe bent.
Ik weet dat het moeilijk is,je weet nooit wat er nog komen gaat.
Vooral als straks de mensen weer mogen werken,en alles een beetje losser wordt.
, Datum:
15.04.2020 07:39
Zijn campings, hotels en B&B’s nog open?
Campings en hotels in Frankrijk zijn gesloten tot minstens 11 mei. Na die datum kijkt de Franse overheid per twee weken wanneer deze maatregel teruggedraaid kan worden.
Chambres d’hôtes mochten en mogen in principe openblijven, mits gasten het ontbijt op hun kamer eten en ze niet in contact komen met andere gasten. Tijdens de voorjaarsvakantie hebben diverse departementen (zoals Gironde, Les Landes, Charente-Maritime en Pyrenées-Atlantiques) de verhuur van vakantiehuizen en het uitbaten van B&B’s echter verboden.
, Datum:
15.04.2020 07:41
Zag ik op de Franse site... gepubliceerd 2 uur geleden.
Zie hierboven
Geplaatst door: cin
, Datum:
15.04.2020 13:30
@ masha hoe komt die camping erbij dat hij midden juni weer open kan en de rest van camings in frankrijk ook? dat is toch nergens bevestigd?
Geplaatst door: Manus
, Datum:
15.04.2020 13:39
Ik denk dat voor deze camping de wens de vader van de gedachten is.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
15.04.2020 14:16
Geplaatst door: Jurgen
, Datum:
15.04.2020 19:44
Op de facebookpagina’s van de campings die wij geboekt hebben staan ook enkel positieve, optimistische berichtjes en foto’s. Realistische en nuttige info kan je hier niet direct vinden ...Ze laten stuk voor stuk uitschijnen dat ze er heel binnenkort klaar voor zijn om iedereen een fantastische vakantie te bezorgen.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
15.04.2020 22:46
Dat wil ik geloven, dat ze er klaar voor zijn. Alle tijd gehad voor de voorbereidingen en ze snakken er naar de gasten te ontvangen. Ze hebben maar één ding nodig: toestemming van de overheid...
Geplaatst door: Herman
, Datum:
16.04.2020 08:07
Hoe jammer het ook is, maar ik denk dat kamperen er dit jaar niet meer in zal zitten.
Hooguit ergens in september voor diegene die in het na seizoen gaan.
Geplaatst door: piotr
, Datum:
16.04.2020 10:21
Het is een illusie te denken dat we in juli weer bovenop elkaar op een camping zitten.
Geplaatst door: J
, Datum:
16.04.2020 10:32
De Franse campings zijn niet heel transparant voor zover het informatie over Corona betreft.
Als je de sites bekijkt lijkt het soms alsof campings gewoon open zijn of snel open gaan. Er worden zelfs al arrangementen aangeboden voor het voorseizoen (met korting)
Maar voorlopig zijn alle grenzen in België en Frankrijk nog gesloten , ver zul je nog niet komen.
En alle gezellige marktjes, braderieën, strandjes, zwembaden. Alles met afstand. Hoe ga je dat in praktijk brengen in het hoogseizoen?
We dromen lekker verder.......
Geplaatst door: koen
, Datum:
16.04.2020 10:57
We zitten nu in de 5de week van de lockdown. Vanaf volgende maand gaan onze kinderen weer naar school en gaat het land weer langzaam open. In 5 weken is er veel gebeurd. De komende 3 maanden kan er nog heel veel ten positieve keren. Ik denk niet dat je de mega campings aan de kust moet opzoeken. Maar ik ben er vast van overtuigd dat we in de zomer weer prima kunnen kamperen, als we inderdaad de afstanden in acht nemen. En als het straks toch niet blijkt te kunnen, dan maken we mooie nieuwe plannen!
, Datum:
16.04.2020 12:04
Mijn buurvrouw heeft een huis in Frankrijk,en haar vrienden wonen daar.
Nu zeggen die dat de grens voor NIET eu landen na 11 mei nog gesloten zijn.
Nu weet ik het niet meer
Geplaatst door: Wima
, Datum:
16.04.2020 12:19
Koen, af en toe denk ik dat jij iedere ochtend een werkoverleg met Mark Rutte hebt, jij weet dingen die nog niemand weet. Los daarvan hoop ik dat je gelijk hebt!!
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
16.04.2020 12:51
Nou Koen, ik lees vandaag in de krant dat de onderwijsraad diverse scenario's bedenkt: onder andere de zomervakantie naar voren halen, of dat die wordt ingekort. En of die kinderen volgende maand naar school gaan moet ik ook nog zien, die beslissing komt pas volgende week.
Of het haalbaar is? Kortere zomervakantie, of zomervakantie naar voren halen of volgend jaar langere lessen? Ik denk dat veel mensen hun zomervakantie door de neus geboord zien worden dan, en dat niet ok vinden. maar ook dat leerkrachten zullen protesteren. Veel ouders zien wellicht die langere lesdagen wel zitten, behalve als ze leerkracht zijn natuurlijk ;-). Als de zomervakantie naar voren wordt gehaald dan zijn wellicht de maatregelen in zuid-europa nog niet opgeheven...
Ben benieuwd naar volgende week wat er besloten wordt voor scholen. En als de zomervakantie korter is, of naar voren komt.. zou ik er voor over hebben als mijn kinderen daarmee hun nu opgelopen achterstand zouden kunnen inhalen. Op een heel mensenleven is deze " achterstand" niks, maar op een heel mensenleven is een vakantie missen ook niks...