Campings gesloten tot half juli?? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
24.04.2020 10:41
We wachten het af en hebben de hoop nog niet opgegeven. Oostenrijk maakt dit jaar zeker ook kans.
Dit lange weekend gaan we voor het eerst dit jaar weer kamperen op een camping in Nederland. Kunnen we er alvast weer even van genieten.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
24.04.2020 19:02
@ Peter. Ik geloof best dat de gezondheidszorg in Frankrijk, ( of spanje, italie of slovenie) goed is. Daar gaat het niet om, het is gewoon gedoe. We kunnen uiteraard ook gewoon een ongeluk krijgen en dan heb je weinig te kiezen. Maar als we als ouders ziek worden, dan wordt naar huis rijden ook lastig... Met idee van grenscontroles waar op koorts wordt gecontroleerd is ook weinig ontspannen. Maar belangrijker is: ik word blij van dingen zien, dingen doen, uit eten, relaxen, bergwandelingen met koffie in berghut. Als er niks te doen is, je weinig mag, je 1 keer per week naar de super mag, restaurants ook afhaaltenten zijn, dan is de lol er beetje af. Zeker om daarvoor 1000 of > km te rijden. Mij zou je eventueel nog met boek in lekkere stoel aan de rivier kunnen zetten, als ega ondertussen zijn rondjes kan hardlopen, maar we hebben meer gezinsleden om rekening mee te houden. En dan praktisch: stoel aan rivier en man die rondjes hardloop hoeft geen 1000 km rijden te zijn. Het is ook helemaal niet leuk zo om dingen uit te zoeken, voor te bereiden of iets van voorpret te hebben.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
24.04.2020 19:04
@maraM: het is me helemaal ontgaan kun je nu wel op een camping in NL kamperen? Of alleen als je gebruikt maakt van je eigen sanitair?
Geplaatst door: Renee
, Datum:
24.04.2020 19:58
Dat is afhankelijk van de veiligheidsregio waar een gemeente onder valt. Sommige campings zijn niet open, andere mag je wel heen maar met sanitair “aan boord”. En dan verschilt het weer, bij de een mag je je tank legen, bij de ander moet je dat thuis doen omdat het als een gezamenlijke voorziening wordt gezien, en die moeten dicht blijven.
En dan heb je nog campings met prive sanitaircabines.
, Datum:
24.04.2020 22:00
We hebben een plek met privésanitair. De camping is idd gewoon open, maar het sanitair (m.u.v. chemisch toilet legen) is gesloten. Anders waren we ook niet gegaan. Nog afgezien van het feit dat we dan niet kunnen douchen doen wij, behalve een plas, niets op een chemisch toilet 🤣
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
25.04.2020 00:40
[quote]campings met prive sanitaircabines[unquote]
Je bedoelt bungalowparken waar ze de slaapkamers vergeten zijn? :-)
, Datum:
25.04.2020 00:45
@mar3tent: daar raak je een probleempunt. Je kunt campings wel toestaan open te gaan. maar zo lang het landelijke devies is dat je gewoon thuis moet blijven is dat eigenlijk een wassen neus.Categorie beleidsmakers hebben van achter hun bureau iets bedacht dat in de praktijk nooit werkt...
, Datum:
25.04.2020 08:05
@Peter (vhhurktoilet) 🤣 Dit betreft een hele grote camping met seizoenplaatsen, heel veel toeristische plaatsen en een veldje met 8 plekken incl. privésanitair. Geen bungalowpark in ieder geval. We komen hier al jaren in het voorseizoen.
Geplaatst door: Johan v.L.
, Datum:
25.04.2020 10:35
, Datum:
25.04.2020 11:28
OT @Maram: hoe krijg jij die echte smiley hier? Ik zie die loptie niet in het reageerformulier...
Geplaatst door: conny
, Datum:
25.04.2020 12:15
Campings (al of niet beperkt) open is één , maar de open grenzen, gezelligheid in dorpjes, terrasjes, markten, horeca e.d. bepalen de (vakantie)sfeer.....
Geplaatst door: Koen
, Datum:
25.04.2020 12:31
Als we allemaal thuis blijven, wordt het zeker niet gezellig🤪
Geplaatst door: marian
, Datum:
25.04.2020 14:26
@conny, dat geldt dan voor jou. Maar zeker niet voor iedereen. Ik wil graag uitrusten, in de tent aan een rivier, met weinig poeha op de camping. Franse supermarkten fijn, beetje plonzen, beetje wandelen, lezen, haken, relaxen. Kan de drukte goed missen. Sfeer is zowiezo altijd anders dan in nederland. Zelfs als je weinig kan of doet.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
25.04.2020 14:48
Zo denk ik er ook over Marian.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
25.04.2020 19:38
Zoveel mensen, zoveel wensen. En die zijn allemaal evenveel waard. Zinloos om hierover te discussiëren, lijkt me.
Geplaatst door: Jurgen
, Datum:
25.04.2020 19:39
???...en samen met jullie duizenden andere mensen die in de zomer niet de supertoeristische plaatsen in Frankrijk opzoeken, maar elkaar toch kunnen besmetten. Of denken jullie nu echt dat je alleen aan de Pont D’ Arc een besmetting kan oplopen??? Jullie maken jezelf wat wijs om toch nog op vakantie naar Frankrijk te kunnen, zonder rekening te houden met andere mensen. Als iedereen zo gaat denken zou het best nog wel eens druk kunnen worden aan dat “rustig” riviertje waar jullie naartoe willen...
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
25.04.2020 20:38
Gelukkig heb jij de keus om thuis te blijven Jurgen!
Geplaatst door: Jurgen
, Datum:
25.04.2020 22:46
De keuze om thuis te blijven heeft iedereen, de keuze om (gezond) terug te keren daarentegen...
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
25.04.2020 23:31
@jurgen, iedereen vult zijn vakantie toch anders in? Ik word niet blij van de "bekende plekken" met massa toerisme. Wij een onze 2 puber kinderen vinden met een boekje voor de tent, wandelen door de natuur en afkoeling zoeken op plekjes waar je niet zoveel mensen tegen komt en die zijn er hoor ;) Zó vieren wij graag vakantie. Dat doe ik liever zo, dan hutje mutje in Nederland blijven, waarbij je in ieder bos omver gelopen en gereden word door mensen.. Maar goed niet iedereen denkt daar zo over natuurlijk.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
26.04.2020 00:34
Jammer dat er zo onvriendelijk over ons eigen land wordt geschreven. Er zijn echt wel mooie rustige plekken en plekjes waar het goed kamperen is, ook in de vakantieperiode. Leuke steden/stadjes, fraaie dorpjes met boetiekjes en gezellige terrassen, maar ook verstilde gebieden waar een beekje loopt . Momenteel laten we tweemaal per week onze hond uit in een gebied op 20 minuten rijden. Wandeling van 3 tot 4 km en hooguit één echtpaar dat we tegenkomen; knikje is voldoende. Gebied met veel water, mooie paadjes tussen het riet en veel watervogels. Hond blijft deels aan de lijn maar kan goed los want was ooit soort van hulphond. Nee... ik zeg niet waar.
Tip: in Noord/Midden Limburg ligt het gebied Maasduinen... schitterend en ook water, velden, bossen etc. Even Google raadplegen. Misschien leuk om eens een heel ander deel van Nederland te bezoeken dan waar je woont of bekend bent.