Campings gesloten tot half juli?? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
20.04.2020 19:32
@Manus: wat mij betreft mag die muur er morgen komen 😉 en verder maar een beetje inbinden, want voordat de hollanders landjepik gingen doen, was Friesland heel wat groter dan nu. Als er ooit nog eens een 11-stedentocht komt, dan ook niet massaal komen hè 😅
Geplaatst door: Lia
, Datum:
20.04.2020 19:35
Mij zal je niet zien bij de elf steden tocht...heb een hekel aan kou.?
En anders zijn er nog provincies genoeg om naar toe te gaan.
, Datum:
20.04.2020 20:25
Uhhh @Lia, heet jij Manus? Zou me niks verbazen haha. Waar ging jij in mei ook maar weer naartoei?
Geplaatst door: Manus
, Datum:
20.04.2020 20:30
@MaraM,
Volgens mij staan er 2 smiltjes achter. Ik heb zelf veel familie in Friesland wonen. Erger nog, ik ben van Friese afkomst.
Dus voortaan even verder kijken voordat je verontwaardigt reageert.
Geplaatst door: marian
, Datum:
20.04.2020 20:32
@cin prachtig gezegd en @claudia23, goed en sterk dat je niet meer reageerde. Ik maak nu overuren in de zorg. Naast alle corona doden vallen er helaas in mijn doelgroep psychiatrie en verslaving nu ook heel veel doden en zelfdoding door gebrek aan behandeling en zorg. Dit omdat we achteraan staan wat betreft beschermingsmiddelen. Ik ervaar mijn werk nu als loodzwaar. Ik besef heel goed dat vakantie niet bovenaan de prioriteitenlijst staat, en dat dit waarschijnlijk dit jaar niet gaat gebeuren.
Maar na een jaar werken zijn 3 weken frankrijk, luieren met de tent aan een rivier het ontspannen, uitrusten en opnieuw opladen. Ik ga dat ook zeker vreselijk missen, maar ook ik hou een beetje stille hoop.
En anders proberen we dat elders, met een beetje mazzel in Friesland :-)
, Datum:
20.04.2020 20:54
Friesland wordt nog eens populair😀
, Datum:
20.04.2020 22:37
@Manus Ik weet niet wat smiltjes zijn, maar ik heb een vermoeden. 😉 Dit is mijn laatste reactie hierover en dan ga ik me weer met
belangrijker zaken bezighouden. Ik wil alleen nog melden dat er in mijn post 2 smileys staan, dus wie reageert er nu verontwaardigd?
Ik hoop, zeker nu ik alle reacties lees, dat we de komende zomer ergens heerlijk in het buitenland vakantie mogen vieren! 🤣🤣🤣
Fijne avond nog en hopelijk morgen gezond weer op.
Geplaatst door: koen
, Datum:
21.04.2020 16:19
"Volgende week maandag staat een informeel overleg gepland tussen alle Europese ministers van Toerisme.
De Duitse minister van Buitenlandse Zaken Heiko Maas verklaarde dat grensoverschrijdend toerisme komende zomer misschien wel mogelijk zal zijn, maar dan wel met beperkende maatregelen."
Geplaatst door: Lomb
, Datum:
23.04.2020 11:38
"Volgende week maandag staat een informeel overleg gepland tussen alle Europese ministers van Toerisme.
De Duitse minister van Buitenlandse Zaken Heiko Maas verklaarde dat grensoverschrijdend toerisme komende zomer misschien wel mogelijk zal zijn, maar dan wel met beperkende maatregelen."
Alleen onder de 55 jaar en coronatest aan de grens?
Geplaatst door: ® Ona
, Datum:
23.04.2020 16:00
Coronatest aan de grens of bij vliegvakanties voor het boarden zie ik wel gebeuren eerlijk gezegd, vind ik ook zo gek niet. Of je moet je op voorhand laten testen en bewijs arts voorleggen bij grenscontroles/boarden op de luchthaven. Allemaal geen problemen mee, we zouden zelf niet graag hebben dat toeristen het in ons eigen land weer binnenbrengen eens we er vanaf zijn, dus snap dat dat ook voor de toeristische bestemming hetzelfde is en ze coronapatiënten liever niet zien komen.
55+ ben ik wel niet mee akkoord, ben zelf maar 28 dus zou er geen nadeel van onder vinden, maar ik vind dat men die beslissing toch echt wel bij de 55+-ers en senioren zelf mag laten. Als ze coronavrij zijn, waarom zouden ze dan niet op vakantie mogen? Die mensen hebben ook een heel jaar hard gewerkt, of willen misschien net eindelijk van hun pensioentje genieten. Er zullen ouderen zijn die zelf liever het risico niet nemen, maar er zullen er ook genoeg zijn die redeneren van liever het risico nemen en in het slechtste geval een maand minder geleefd en goed geleefd en genoten, dan een maandje langer gehad hebben maar dan wel moederziel alleen opgesloten in m'n kot zonder leuke dingen te mogen doen.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
23.04.2020 17:56
Grensoverschrijdend toerisme.... ik ben inmiddels al blij als ik in eigen land op vakantie kan..
Camping Menina in Slovenie had een enquete op facebook: of we een idee konden aandragen hoe ze teveel mensen kunnen vermijden in sanitair gebouwen, of je komt als het restaurant gesloten blijft, of je gebruik zou maken van afhaalservice of kookpakketten, welk excursies je als familie zou willen doen, hoe je je tieners ging vermaken bij je eigen caravan want er was niets voor ze te doen en ze mochten niet samengroepen, je mag maar 1x per week naar de supermarkt wat zou de camping moeten verkopen om dit te ondervangen, zij spraken over een 2 meter maatschappij (nog extra halve meter erbij daar in slovenie)....
Bij al deze voorwaarden denk ik: ik ga toch geen 1000 km rijden, zonder dat mijn kinderen zich vrij kunnen bewegen, 1 keer boodschappen per week (bij gezin van 5 trekt de campingkoelkast dat niet ;-)), wij gaan wel eens uit eten is onderdeel van vakantiegevoel, dingen bekijken, doen. Rustig voor mijn accommodatie zitten en spelletje te doen met de kinderen op de eigen stoep kan ook in NL daarvoor hoef ik geen dag of meer te rijden. Om nog niet te spreken over als er een nieuwe uitbraak komt, kom ik dan nog thuis als sommige landen plots op slot gaan, of hoe ga ik zo ver reizen als 1 van mijn gezinsleden echt ziek wordt, komen we eigenlijk dan nog wel de grens over als ze daar controleren op koorts ;-) Zit helemaal niet te wachten op een Sloveens, Italiaans, Frans of Spaans ziekenhuis. Dus zit nu langzaam aan te denken : zal ik die drie vrije weken over de hele zomervakantie uitsmeren, ipv achterelkaar, en als alle vriendjes ook thuis moeten blijven is er hier meer te spelen voor de kinderen dan elders. Ik hoop dat het mooi weer wordt, dat ik ergens aan een riviertje in de Ardennen terecht mag komen, of vooruit ergens in Noord Holland of Zeeland bij het strand.... Het opzetzwembad voor in de tuin is gekocht voor als we echt nergens terecht kunnen. (misschien een tip als iemand ook nog zo'n ding wilde: op veel plekken waren ze nu al uitverkocht! Bij de Wit in Schijndel kwamen geen nieuwe meer binnen zeiden ze).
Geplaatst door: Wima
, Datum:
23.04.2020 19:09
@mar3tent precies mijn overwegingen. Helemaal met je eens!
, Datum:
23.04.2020 19:17
Ik vind het wel discriminatie om 55+ te weren van vakantie.
Ik ben 55+,en vind vakantie heel belangrijk.
En als het weer kan ga ik zeker weer op vakantie in Frankrijk.
Liever vandaag dan morgen.
Testen heb ik geen probleem mee...
Ik ga me geen zorgen maken over als ik daar ziek wordt.
Daar is de gezondheidszorg ook goed..het is geen ontwikkeling land.
Net als ik me hier niet druk maak " wat als" mischien gebeurt er niets en is het verspilde energie.
Geplaatst door: koen
, Datum:
23.04.2020 19:27
we zitten nu 6 weken in deze situatie. Onze vakantie is over precies 3 maanden. Begin juli bepalen we wat we gaan, over 3 maanden kan de wereld er weer heel anders uit zien.
, Datum:
23.04.2020 19:42
@koen, ik maak hieruit op dat jij in ieder geval niet in de evenementen branche zit.....
Geplaatst door: Koen
, Datum:
23.04.2020 20:33
Gelukkig niet, misschien wel de enige branche die zeker weet dat ze een jaar niets verdienen. Treurig, hopen dat die voldoende gecompenseerd worden in de 2de ronde steunmaatregelen.
, Datum:
23.04.2020 22:14
Gelukkig maar, Koen. Ik wil alleen maar zeggen dat optimisme uiteraard prima is, maar ook erg afhankelijk van persoonlijke situaties.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
24.04.2020 00:32
@mar3tent: Ziekenhuizen in Frankrijk zijn doorgaans best goed hoor. Alleen een beetje oppassen met de medicatie: een Franse arts is gewend dat ie niet serieus genomen wordt als ie per consult niet minimaal twee recepten meegeeft (vandaar dat er zo veel apotheken zijn in Frankrijk). Maar mijn schoonmoeder (die bekend was met hartklachten) kreeg ooit in het Dijkzigt te horen dat de haart hartkleppen lekten. Hoeveel? Geen idee. Komt ze op in een dorpsziekenhuis in de Cevennen, kunnen ze daar tot op de milliliter per seconde nauwkeurig zeggen hoe hard het lekt.
Maar voor het overige ben ik het wel met je eens:-)
Geplaatst door: Renee
, Datum:
24.04.2020 09:12
Wij hebben gisteravond de knoop doorgehakt en blijven deze zomer in Nederland. Hoe graag we ook naar frankrijk willen, als dat rottige virus strakjes min of meer onder controle is dankzij alle lockdowns en er komt met de vakantieperiode een hele grensoverschrijdende vakantiebeweging op gang, dan ben ik toch bang (terecht of niet, maar ik voel t zo) dat de hele boel weer oplaait.
Tel daar de argumenten van afstand houden en dichte terassen van mar3tent bij op en we houden t daarom maar even bij Nederland deze zomer. T is geen frankrijk, maar heeft ook mooie plekjes.
De campinghouder in nederland waar we besproken hebben geeft nu al aan dat kamperen ook in Nederland zeer waarschijnlijk alleen kan als je zelfvoorzienend bent, dus geen sanitair open, geen afwasplek open. Wel mogelijk om je cassettetoilet te legen.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
24.04.2020 09:28
Voor wie in Nederland wil kamperen, hebben wij ook een mooie website over campings in Nederland.
Hier staan alleen de campings op, waar je ook met je eigen kampeermiddel terecht kunt
https://www.nederland-camping.nl/