Campings gesloten tot half juli?? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Manus
, Datum:
18.04.2020 18:42
Tja, ik zeg al jaren dat er een muur om Friesland moet worden gelegd !!!! (Smile / Smile)
Geplaatst door: Lia
, Datum:
18.04.2020 18:53
Wie weet komt die er ook( nadat wij geweest zijn😂)
Geplaatst door: Wima
, Datum:
18.04.2020 19:54
Iedereen reageert vanuit eigen perspectief.
Of je nou in de zorg, de horeca, het onderwijs of welke tak van sport dan ook actief bent.... er zijn altijd mensen die denken te weten hoe het er daar aan toegaat (@daido en @piotr). Niet dus...
Het zegt meer over hen dan over de mensen waar ze op reageren... Ik hoop dat iedereen gezond blijft, liever thuis dan op vakantie. Mocht je toch op vakantie kunnen, geniet ervan!
Geplaatst door: koen
, Datum:
19.04.2020 08:31
Geplaatst door: Marijke (andere)
, Datum:
19.04.2020 08:53
Soms vraag ik mij af; wat is éen vakantie op een mensenleven je waard?
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
19.04.2020 10:20
Wij blijven voorlopig thuis. De bedoeling was om in vanaf juni in Frankrijk te verblijven, maar zoals het er nu naar uitziet, gaat dat niet lukken.
We wachten af ....... misschien dat de situatie er over een paar maanden beter uitziet.
Donderdag was ik jarig en normaal gesproken gaan we dan met onze kinderen, die alle drie al op eigen benen staan, uit eten.
's Morgens ging de bel en stond onze zoon voor de deur. Hij kwam even langs met een tas met ingrediënten voor een heerlijke maaltijd.
Daarbij had hij een uitleg gegeven, hoe we de maaltijd moesten bereiden.
Hij bracht ook een tas met ingrediënten naar onze 2 dochters en hun partners, ook helemaal aangepast op hun eetpatroon. (Onze jongste dochter en haar vriend zijn veganisten en dat is best lastig...).
Om 18 uur moesten we klaar zijn en dan zouden we ieder in eigen huis met een laptop op tafel gaan eten. We konden elkaar zien en met elkaar praten en hebben zo toch een gezellige en vooral bijzondere avond gehad.
Kijk ook eens naar de uitzending van Floortje Dessing, waar zij in gesprek is met Jozef van den Berg (ooit een bekend poppenspeler, nu levend als een kluizenaar), die het corona-virus op mooie wijze verwoordt
https://www.npostart.nl/floortje-blijft-hier/16-04-2020/BV_101398865
Geplaatst door: koen
, Datum:
19.04.2020 10:24
Geplaatst door: Marijke (andere)
, Datum:
19.04.2020 10:34
Wat een pracht oplossing Tineke!
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
19.04.2020 13:26
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
19.04.2020 13:28
Hé Tineke, alsnog gefeliciteerd! Aangezien we toch niet op pad mogen, drink er straks een glaasje op.
Herinner me wel draadje waarin Johan paar jaar achter elkaar gefeliciteerd werd, maar bij jou staat me dat niet bij.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
19.04.2020 13:48
, Datum:
20.04.2020 07:43
Dit las ik net in een Fransen krant
Dit zegt hij dus tegen de Fransen!
Premier Edouard Philippe bereidde de Fransen zondag voor op een zomervakantie die nog steeds in de schaduw van het coronavirus ligt, en zei dat hij vreesde dat verre reizen niet onmiddellijk zouden worden geadviseerd.
"Kunnen we in juli of augustus in Frankrijk of in het buitenland een huis, een huuraccommodatie, een kampeerplek of een hotel boeken? Ik vrees dat dit niet redelijk is om je voor te stellen dat je heel snel ver naar het buitenland zou reizen ' , zei hij.
Ik zie het somber in,ook voor september.
Geplaatst door: piotr
, Datum:
20.04.2020 10:11
@lia "Met dank aan China"
Jij blinkt wel uit in intelligente opmerkingen.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
20.04.2020 11:00
@Tineke: geweldig, die foto. Sweet memories!
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
20.04.2020 12:13
Volledig eens met Cin. Ik ben niet voor alles maar loslaten zoals het eerst was. Dat kan niet. Maar je kan best met inachtneming van de adviezen weer zaken heropenen. Dus met afstand of plexiglas waar nodig. En mensen die hoesterig zijn of niet thuisblijven. En bijvoorbeeld thuiswerken waar kan. Dan is de kans op besmetting gewoon laag en als je het krijgt en geen risico bent voornamelijk mild. Dus als de grenzen etc weer opengaan, kan je best gaan. Maar blijf de adviezen opvolgen. Ik denk zelf dat dit jaar de grote evenementen en grote markten even opgeschort worden. Maar als dat er niet is, kan je nog best een dorp bezoeken mits je de adviezen uitvoert. Dan is de kans gewoon klein.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
20.04.2020 16:43
Zou misschien ook best kunnen.
De helft van de camping maar bezetten, zodat er meer ruimte ontstaat. Zwembad gesloten houden. Bij het restaurant alleen afhalen op bestelling.
Geen kinderen of pubers op de camping, want die gaan echt niet op 1,5 m van elkaar blijven en vormen een besmettingshaard als ze weer thuiskomen.
Toerische attracties gesloten houden.
Eventueel handeschoenen en mondkapjes gebruiken bij de wc, douchen en afwas. Ontsmettinggel voor de handen.
Een huis huren zoals Lia zou wel kunnen mits het reisverbod wordt opgeheven.
Het naseizoen zou eventueel wel kunnen , als alles verbetert.
Bij zwarte zaterdag wordt het wel oppassen, alhoewel minder mensen op pad zullen gaan.
Geplaatst door: Bart
, Datum:
20.04.2020 17:14
@Daido als het zo gaat of moet worden zoals jij beschrijft dan maar een jaartje overslaan zou ik zeggen. Dat is toch geen vakantie meer. Aanpassingen ok, maar dat zijn er wel heel veel.
, Datum:
20.04.2020 17:40
@piotr..dank u wel voor het compliment!
Testen coronavirus...Wuhan
Uitbraak...Wuhan.
Is geen wiskunde voor nodig
Geplaatst door: Manus
, Datum:
20.04.2020 18:55
@Lia,
Je vergeet nog iets.