Campings gesloten tot half juli?? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Manus
, Datum:
17.04.2020 15:49
In 1918 Spaanse griep, 1957 Aziatische griep, 1968 Hongkong griep en 2009 Mexicaanse griep. Heeft dit de wereld veranderd? Nee. Zodra de eerste schok voorbij is gaat alles weer gewoon verder. En zo zal het ook deze keer gaan. Over 2 jaar weet niemand meer van deze griep.
Geplaatst door: Den
, Datum:
17.04.2020 17:20
Leerkrachten zijn geen kinderoppas, leerkrachten begeleiden de kinderen in het proces.
Geplaatst door: Nelis
, Datum:
17.04.2020 18:20
Verkeerde forum/topic Den?
Geplaatst door: Cin
, Datum:
17.04.2020 19:24
@manus dat denk ik niet..denk dat je dit virus nog jaren in je portemonnee gaat voelen....dus vergeten zullen we het zeker niet.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
18.04.2020 01:02
@Lia: over de situatie na 11-5 valt nu nog niets te zeggen. Het enige is dat een verplaatsing naar een vakantiehuis, ook als dat jouw eigen tweede huis is, nu nog niet toegestaan is.Voor het overige: houd het nieuws in de gaten...o
Geplaatst door: Marijke (andere)
, Datum:
18.04.2020 09:14
In Frankrijk zal er na 11 mei voorzichtig worden gekeken hoe nu verder te gaan. Voorzichtig, scholen gaan misschien weer open en sommige winkels. Helaas voor ouderen boven de 70 en mensen uit een risico groep veranderd er voorlopig niets... Die zullen zich voorlopig nog aan de strenge regels moeten houden die nu gelden. Ik kan mij dus bijna niet voorstellen dat in juni of juli de campings massaal open gaan. Het is niet Macron die beslist maar het virus, die laat zich er niet onder krijgen. En mijn persoonlijke mening? Voor mij is het pas over als men een oplossing gevonden heeft voor dit virus, anders blijf je altijd gevaar lopen.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
18.04.2020 10:43
@marijke, ik snap je gedachte, maar ook Frankrijk heeft hem bodemloze put aan geld om nog veel meer maanden zonder economie te kunnen functioneren. Hoe erg ik het ook vind wat de consequenties zijn... ze moeten gewoon wel wat...Nog 3 maand de toko dicht houden kan gewoon niet mijn inziens...
Geplaatst door: Daido
, Datum:
18.04.2020 13:19
@Claudia En dan in oktober een second wave krijgen met een nieuwe lockdown. Dat zou helemaal dodelijk voor de economie zijn.
Ik begrijp dat je graag op vakantie wilt, maar je verschuilen achter de economie en dat je het heel erg vind?
Als een geliefd iemand van je zou overlijden aan het virus, zou je het dan nog over economie en vakantie hebben?
Geplaatst door: Koen
, Datum:
18.04.2020 13:49
Daido, als jij het komende jaar geen inkomen hebt en al je spaarcentjes moet inleveren ben jij dan nog steeds voorstander om het land op slot te houden? Je kunt het bedrijfsleven niet volledig op laten draaien voor deze crisis, als je het land op slot houdt zal er door iedereen een heel groot offer gebracht moeten worden.
Geplaatst door: J
, Datum:
18.04.2020 14:35
Niet mooi natuurlijk.
Maar het grootste offer brengen de mensen die hun familie moeten missen omdat ze zijn overleden aan Corona.
Daar weegt geen enkel ander offer tegenop.
Wij kennen inmiddels teveel families die dit is overkomen. Dat is een drama.
, Datum:
18.04.2020 14:45
@Daido ik werk in de zorg, dus ik zie genoeg dingen die ik liever niet had gezien, mijn antwoord op jouw vraag is dan nog steeds ja.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
18.04.2020 15:28
@Koen, ik lever mijn spaarcentjes vanwege de coronacrisis al in. En het is jammer dat mijn stukje niet goed gelezen hebt. Een second wave zou nog veel meer economische schade toebrengen. En deskundigen zijn nu al bang voor een second wave in oktober bij het loslaten van de maatregelen. Dat is bij de spaanse griep ook al gebeurt.
En @ Claudia, je werkt vast niet op de i.c in het ziekenhuis.
Jullie willen ten koste van alles op vakantie. En als dat kan is dat prima, maar kom niet met het argument over de economie.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
18.04.2020 15:49
Ik heb maar 2 weken Friesland geboekt voor eind mei.
Een woonboot,kan me man vissen.
Ik hoop alleen dat het lekker weer is.
Het is geen Frankrijk....we gaan het meemaken.
Voor het eerst in eigen land.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
18.04.2020 15:50
O ja..met dank aan China!
, Datum:
18.04.2020 16:20
@Daido, ik was een heel verhaal aan het typen, maar heb ik eigenlijk helemaal helemaal geen zin in. No offense.
Ik wens jouw en iedereen veel gezondheid toe!
Geplaatst door: cin
, Datum:
18.04.2020 16:39
@Daido dat is niet zo aardig van jou. Het thuis zitten en niet meer kunnen gaan en staan waar men wilt begint op te breken zie ik.
Jij weet niet of claudia op de IC werkt maar je neemt aan van niet en spreekt dat ook uit,zoals je ook uit spreekt dat ze ten koste van alles op vakantie wilt en dat zij haar eigen verschuilt achter de economie en dat ze het heel erg zou vinden? Vind ze het niet erg dan volgens jou?
Allemaal aannames want je kent deze mevrouw helemaal niet. toch? en dat is een feit.
Wat ook een feit is is dat niemand weet hoe dit virus zijn eigen gaat gedragen dus ook jij niet. En dat de deskundige spreken over een mogelijke opleving van het virus in oktober als we nu alles loslaten tja..wat zal er dan gebeuren?
Er zijn wel erg veel wetenschappers en deskundige artsen politicus elke dag aan het woord in verschillende landen die vaak met verschillende informatie komen.
Het is verwarrend en ik ben ermee opgehouden om het allemaal te volgen,het is namelijk niet te doen. Het is afwachten..en mensen zoals Claudia en ik proberen gewoon hoop te houden om na deze stress volle periode toch nog op vakantie kunnen te gaan en ontspannen.
Mijn kinderen vragen het bijna elke dag of we nog op vakantie kunnen gaan want ze kijken er erg naar uit zoals hun ouders.
Mensen hebben gelijk dat de economie weer (langzaam) op gang moet komen.. er moet eten op tafel komen voor het gezin, mensen willen graag hun werk behouden en het huis waar ze in wonen.
Ik geloof ook dat mensen weer aan het werk willen en de kans krijgen om hun zaak open te doen.
Kinderen willen weer naar school.
Ik begrijp dat jij meeleeft met de mensen die hoe triest het ook is hun vrienden/familie leden verloren hebben aan het virus maar dat doen wij ook .
Ik denk ook aan de mensen die nu leven en het hoofd boven water proberen te houden,hun levenswerk in mist zien opgaan. De toekomst van hun kinderen.
Er worden miljarden euro,s uitgegeven alsof het monopolygeld is en iemand moet dat gat dichten.
Het is een hele nare infectie en voor risicogroepen kan het zelfs dodelijk zijn maar dit is geen ebola en we moeten ook oppassen dat we het niet opblazen.
Het overgrote deel krijgt alleen milde klachten en dan is er nog een deel die helemaal geen klachten krijgt.
Het probleem moet niet opgelost worden met middelen wat in de toekomst voor nog een groter probleem gaat zorgen.
En laten we vooral aardig tegen elkaar blijven,hier op het forum maar ook elders want ik zie om mij heen dat het daar nog wel eens aan ontbreekt.
Rustig blijven en verdraagzaam zijn naar je medemens ook al heeft iemand anders een andere mening/gedachte dat jou zelf. We hebben het allemaal goed voor met elkaar en samen moeten we dit doorstaan,niet alleen in NL maar de hele wereld.
Geplaatst door: cin
, Datum:
18.04.2020 16:43
@claudia dan doe ik het ! :-) :-) voor jou ook veel gezondheid toegewenst en het allerbeste..
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
18.04.2020 17:25
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
18.04.2020 17:59
Sluit me graag aan bij Cin, met deze toevoeging:
We maken een drama mee dat voor vrijwel iedereen zijn weerga niet kent, een bijna ongrijpbare dreiging die angst en verdriet met zich meebrengt. Daar reageert iedereen anders op, en de en de één is wat minder gelukkig in zijn woordkeus dan de ander. Voor iedereen zijn omstandigheden ook net weer een tikkeltje verschillend.
Houd dat alsjeblieft in je achterhoofd als je reacties leest. De ongegeneerde, respectloze ruzies over de juiste reactie op corona maken me bijna nog verdrietiger dan het virus zelf .
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
18.04.2020 18:40
Hier in Friesland zijn gelukkig weinig besmettingen en dat willen we graag zo houden natuurlijk. Ik houd m’n hart dan ook vast als er binnenkort mensen uit meer-besmette gebieden hier vakantie gaan vieren. Wat mij betreft blijft iedereen voorlopig zoveel mogelijk in de eigen regio. We weten tenslotte nu nog niet wat er na 28 april gaat gebeuren. Ik hoop niet dat ze hier in het Noorden de maatregelen eerder dan in de rest van Nederland gaan versoepelen, want dan zijn de rapen gaar ben ik bang. Dan iedereen maar de volgende zin eerst laten zeggen: “Bûter, brea en griene tsiis, wa’t dat net sizze kin, is gjin oprjochte Frys.” 😉