Campings gesloten tot half juli?? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: J
, Datum:
16.04.2020 13:08
Docenten werken momenteel keihard om alles bij te houden.
Dan kun je niet hun vakantie gaan inkorten.
Laat ouders dan zelf maar vrij nemen om hun kinderen bij te spijkeren, dat kan dan ook wel.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
16.04.2020 14:00
@wilma, ik denk dat je gelijk hebt wat Koen betrefd :D
Ik ben ook nog steeds positief en denk echt dat het kamperen er weer aan zit te komen
Geplaatst door: Daido
, Datum:
16.04.2020 14:20
Claudia Als je in je tuin gaat kamperen zit het er zeker wel in deze zomer.
En wat jullie nog niet weten: Koen heeft een glazen bol.
Geplaatst door: ® Bertus1
, Datum:
16.04.2020 14:29
@Claudia,
Ik ga helemaal met je mee.
Ook ik sta er nog steeds positief tegenover. Wij hebben gereserveerd vanaf de laatste week van juli, dus we hebben nog even de tijd.
En zolang ze niet zeggen dat het niet kan, kan het voorlopig nog steeds.
Het is gewoon echt een kwestie van geduld hebben voordat we zeerheid hebben.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
16.04.2020 14:29
Ik heb de reactie van Johah gekopieerd. Daar schuilt veel realiteitszin in ipv hoop.
Als je er goed over nadenkt, dan kun je ook wel inzien dat het onwaarschijnlijk is, dat social distancing op drukke toeristische locaties niet vol te houden is als de grenzen opengezet worden voor miljoenen toeristen die vakantie komen vieren, terwijl het land daarvoor in een maanden durende lock-down heeft gezeten en er zoveel doden zijn gevallen. Kleine kustplaatsen en plaatsen zoals Vallon Pont d'Arc en Sarlat lopen vol met toeristen. Mannetje-aan-mannetje schuifelen op drukke marktjes en bomvolle supermarkten, terrasjes, winkelstraten, etc. Het is niet alleen gevaarlijk, maar misschien ook wel ongepast. Natuurlijk zijn er afgelegen locaties waar kleinschalig toerisme best kan, maar hoe maak je het verschil? Ik verwacht daarom dat de grenzen gesloten blijven voor toeristen. Natuurlijk hoop ik dat het anders is, maar mijn verstand zegt wat anders.
Geplaatst door: Sannie
, Datum:
16.04.2020 14:43
Als we op vakantie mogen dan ga ik echt niet op een markt lopen, de invulling zal echt anders zijn. Misschien dat campings ook maar voor de helft bezet mogen worden...zomaar een idee.
Geplaatst door: piotr
, Datum:
16.04.2020 14:45
@J "Docenten werken momenteel keihard om alles bij te houden."
In de zorg wordt keihard gewerkt, de meeste leraren leunen lekker achterover. Uurtje skypen per dag. Gymleraren hebben het ook heel zwaar.
Geplaatst door: Mar3tent
, Datum:
16.04.2020 15:22
@J. “Laat ouders dan maar zelf vrij nemen om hun kinderen bij te spijkeren”
Uuh wij doen al 5 wkn niet anders....???
Ega werkt in avonden en weekenden om zijn eigen werk af te krijgen omdat we in ochtenden ook leerkracht zijn...
In de klas van mijn kind werd gevraagd over schoolwerk in de meivakantie. Nogal wat ouders gaven aan op hun tandvlees te lopen om alle ballen in de lucht te houden. Die wilden graag twee weken even geen leerkracht zijn naast hun werk. Niet alleen de leerkrachten moeten nu alle zeilen bijzetten!!
Enne dat bijspijkeren... er is een groep van 5000 kinderen waarmee niet of nauwelijks contact is. Die geen ouders hebben die in de ochtend de leerkracht uithangen of waar geen WiFi, computer of tablet is. Daar gaat t vooral om. Die moeten naar school! Nog eerder dan mijn kinderen. Dus als we gefaseerd naar school gaan vermoed ik dat die kinderen vooraan mogen staan. Hoop ik voor ze!
, Datum:
16.04.2020 15:23
Mee eens Bertus!
Het verhaal van Johan had ik ookal gelezen in het andere draadje. Ik denk alleen, dat juist om de redenen die hij benoemd dat het wel mogelijk word gemaakt om te kamperen in/ door andere landen. Hoe verschikkelijk het ook is met alle mensen die eraan bezwijken, kan ik me net voorstellen dat Nederland, Frankrijk etc dit economisch gezien nog maanden kunnen volhouden....
, Datum:
16.04.2020 15:24
Geplaatst door: Wima
, Datum:
16.04.2020 15:39
Morgen begint hier de meivakantie. Daar kijk ik als moeder en als leerkracht enorm naar uit na 5 hectische weken. Ik denk dat dat voor vele mensen geldt....
, Datum:
16.04.2020 16:01
Geniet er maar van, even wat rust.
Geplaatst door: ® John67
, Datum:
16.04.2020 17:41
En dan nog maar afwachten wat de verschillende campingeigenaars doen met de aanbetaling of reservering. Denk dat het gros van de bedrijven de gasten die kort van tevoren afzeggen (of dat nou door de overheid wordt verplicht of dat ze het zelf niet veilig genoeg vinden en geen zin hebben om bij elke stap die ze zetten in dorpje, washok of supermarkt) de volle mep laten betalen. Anders hebben ze geen inkomsten...
Andere gedachte zou kunnen zijn dat ze juist niet moeilijk doen daarover. Als potentiele gasten nu massaal gaan annuleren lijkt het me sterk dat er nog mensen zijn die in deze situatie gaan boeken en de plaats alsnog wordt bezet.
Wij wachten nog paar weken af, maar overwegen de geplande en geboekte vakantie voor de eerste weken van augustus te annuleren; geen zin om overal op te moeten letten...
Dan maar een lekker zwembad opzetten in de tuin; ook fijn.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
16.04.2020 17:55
Wij boeken eigenlijk nooit van te voren en ik denk eigenlijk niet dat we dit jaar nog weg kunnen op de bonnefooi. De geplande metal festivals gaan zeker niet door tot en met half juli. Stel dat we toch nog kunnen gaan kamperen dan zal ik in ieder geval zeker gaan naar een camping die ik het echt gun en behoorlijk wat op het terras verteren op die camping, al is het het maar omdat ik het ze gewoon gun.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
17.04.2020 11:52
@Mascha, die festivals kan je dit jaar denk ik vergeten. In Duitsland zijn ze al verboden t/m augustus en Nederland overweegt hetzelfde.
Als alleen de maatregelen/adviezen gelden en dus geen verdere grensbeperkingen of anderszins dat er zaken dicht zijn dan willen we hier gewoon gaan. Het is alleen afwachten of dat nog eind juni wordt of pas vanaf eind augustus. 2e lijkt me meer kansrijker, schat ik zo in. Mei hebben we al geannuleerd en zijn nu bezig met geld terug te krijgen. Al is het 50% dan zijn we al akkoord. De verhuurder was niet afwijzend maar is met de verzekeraar bezig. Juni gaat eventueel een jaar verschoven worden. Dan houden ze de aanbetaling voor volgend jaar en komt de rest dan. En als het moet, kan de septembervakantie ook voor 2 van de 3 reserveringen een jaar verschoven worden. De laatste heeft zelfs het beleid dat als het niet kan van de overheid ze het zelf annuleren en terugbetalen. Maar het is nu gewoon maand voor maand bekijken wat de status is van de beperkingen/verboden en o.g.v. ervan kijken wat qua vakantie kan. Van voorbaat alles nu al opzij schuiven, vind ik nu te voorbarig.
, Datum:
17.04.2020 12:07
Zowel in Duitsland als in België zijn evenementen en festivals voorlopig verboden tot 31 augustus.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
17.04.2020 12:34
Deze kreeg ik van het ministerie van buitenlandse zaken
Geachte
In antwoord op uw mail met vragen aangaande reizen naar en door Frankrijk informeren wij u als volgt:
Het is moeilijk te voorspellen in welke mate de huidige maatregelen in Frankrijk versoepeld zullen worden na 11 mei. De komende weken zal daar wellicht meer duidelijkheid in komen vanuit de Franse overheid. Wel wordt er op dit moment gesproken over een geleidelijke “déconfinement” vanaf 11 mei. Hoe dat eruit komt te zien blijft vooralsnog koffiedik kijken, maar de kans dat toerisme direct weer wordt toegestaan lijkt ons niet groot.
, Datum:
17.04.2020 13:59
Ja, Lia, diezelfde informatie kun je gewoon op internet vinden. Het ministerie van buitenlandse zaken kan ook geen informatie geven die er nog niet is.
Kijk op acsi.nl
Klik op coronanieuws. Voortdurend updates met de laatste info.
Er wordt per land aangegeven hoe en wat de mogelijkheden zijn om op vakantie te gaan.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
17.04.2020 15:31
Mijn specifieke vraag aan hun was of we naar ons vakantiehuis konden op 23 mei.
Ik ben geen kampeerder.
En wilde weten of er toeristen toegelaten worden na 11 mei.
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
17.04.2020 15:38
Grappig dat mensen denken dat het virus opeens weg is straks.... Al deze maatregelen zijn puur voor de zorg capaciteit in gang gezet... Net als de griep blijft dit ook gewoon aanwezig dit jaar volgend jaar etc. Dus het leven gaat straks gewoon door met net als de griep een paar duizend doden Extra per jaar in de griep seizoenen. Je doet er niks aan. En de economie moet door. Vaccinatie is ook niet heilig want mensen krijgen gewoon nog de griep. Dus kussen in Frankrijk krijgt vanaf nu een hele andere dimensie en met z'n tweehonderd in 'n zwembad zal je steeds minder gaan zien. De maatschappij internationaal is veranderd. Maar voor de rest gaat 't gewoon door als de zorg de boel op orde heeft. Zuid Frankrijk leeft hiervan. En geld gaat vaak voor gezondheid dus dit jaar zit je half Juli augustus en september gewoon lekker daar.