Nieuwe wetgeving Frankrijk annuleren (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Monique
, Datum:
04.06.2020 12:59
Ik bedoel nog even te vermelden ipv terugbetaling een voucher....
, Datum:
04.06.2020 13:19
Geplaatst door: Karin
, Datum:
04.06.2020 13:24
Bedankt voor het meedenken!
Ik heb ze nogmaals een mail gestuurd. Ik heb daar in gezet dat ik begrijp dat ik volgens die wet geen recht heb op een terugbetaling, maar wel op een voucher. En dat ik graag die voucher wil ontvangen. Ook heb de link met de wet er bij gezet. Ik ben heel benieuwd hoe ze gaan reageren. Ze zijn erg star bij Sandaya. Maar proberen kan altijd toch?
Geplaatst door: ® RKL
, Datum:
04.06.2020 14:09
Mijn Frans is heel slecht maar geldt deze wet ook voor campings geboekt in NL, zoals bijv. Roan?
, Datum:
04.06.2020 14:18
Volgens mij geldt dit ook voor een boeking gedaan in Nederland voor een vakantie verblijf in Frankrijk.....
, Datum:
04.06.2020 14:28
Ik zag dit op hun site 100% flexibele wijziging en annulering van uw verblijf
Reserveer uw vakantie met een gerust hart bij Sandaya: kies voor de optie Vrijheid bij reservering van uw verblijf op onze Sandaya-campings en profiteer van flexibele voorwaarden om uw verblijf te wijzigen of te annuleren!
Voorwaarden:
U hoeft geen bewijs te overleggen, u mag zelfs gewoon van mening veranderen.
Optie geldig voor elk verblijf korter dan 21 nachten.
Deze aanbieding vervangt niet de andere algemene verkoopvoorwaarden, maar vormt een aanvulling hierop in geval van annulering of wijziging van een verblijf.
Prijs: € 7 per nacht in een huuraccommodatie en € 30 per verblijf op een kampeerplaats.
Deze aanbieding is niet retroactief. Kan uitsluitend op het moment van reservering worden aangegaan.
Exclusieve aanbieding: optie gratis voor elk gereserveerd verblijf vanaf 12/05/2020 in het seizoen 2020!
Uw verblijf wijzigen:
Tot 14 dagen voor aankomst kan het verblijf gratis gewijzigd worden als het binnen de komende 12 maanden plaatsvindt.
Het verblijf kan worden verplaatst naar nieuwe data en/of een andere camping van de Sandaya-groep, met uitzondering van Baia Holiday-partnercampings.
Elk prijsverschil tussen het oude en het nieuwe verblijf op het moment van wijziging wordt aan de klant belast. Als het nieuwe verblijf goedkoper is dan het oude, wordt het verschil niet vergoed.
Vanaf 13 dagen voor aankomst en na aankomst kan het verblijf niet meer gewijzigd worden.
Uw verblijf annuleren en terugbetaling:
Tot 30 dagen voor aankomst kan het verblijf kosteloos worden geannuleerd. De al betaalde bedragen worden in hun geheel terugbetaald.
Vanaf 29 dagen en tot 14 dagen voor aankomst kan het verblijf geannuleerd worden tegen betaling van vaste annuleringskosten ter hoogte van € 70. Alleen de al betaalde bedragen op het moment van het annuleringsverzoek worden terugbetaald, onder aftrek van de annuleringskosten.
Vanaf 13 dagen voor aankomst en na aankomst kan geen terugbetaling meer plaatsvinden.
, Datum:
04.06.2020 14:32
Dat klopt. Toen wij de camping geboekt hebben (in december) bestond de optie vrijheid nog niet.
Nu, in de coronatijd, staat dit ineens op hun website. Maar dat geldt dus alleen voor nieuwe boekingen.
, Datum:
04.06.2020 14:46
Wat raar zeg! In december was er nog geen sprake van Corona en volgens mij is dit n.a.v.. Corona de nieuwe maatregel. Anders hadden jullie waarschijnlijk nooit geboekt!
Ook wij hebben in december 2 campings in Frankrijk geboekt en nu geannuleerd, maar bij allebei een voucher ontvangen, waar iedereen toch recht op heeft in deze tijd?
, Datum:
04.06.2020 14:55
Het voelt wel een beetje oneerlijk dat voor nieuwe boekingen de regels voor annuleren veel soepeler zijn. Terwijl de mensen die nu boeken weten dat ze een risico lopen en wij konden dit in december niet voorzien.
, Datum:
04.06.2020 15:31
Op de eerste pagina van dit onderwerp staat zoals ik het lees, dat jullie recht hebt op een terugbetaling of voucher volgens de Franse wetgeving van 25 maart jl.!
Misschien heb je deze pagina ook gelezen!
Geplaatst door: Car2
, Datum:
04.06.2020 20:07
@Karin. Volhouden, blijf mailen. Kom elke keer met een medewerkingsverzoek, omboeken, voucher volgens jaar.
Wij hebben ook zoiets, alleen was dat een NL-bedrijf en die heeft niets te maken met Franse wetten. Geld weg
Geplaatst door: Marke
, Datum:
04.06.2020 21:37
Als ik eerlijk ben vind ik reacties zoals van jou car2 een beetje kinderachtig om maar te blijven mailen. Ook de campings hebben het zwaar en ook zij hebben nu enorm drukke tijden met al die gasten die allerlei vragen en opmerkingen hebben. Prima als je besluit niet te gaan, maar dan gelden de nu nog normale voorwaarden wordt er aangegeven. Accepteer dat. Kosten wat het kost je geld terug eisen. Bah!
Geplaatst door: @Rianne
, Datum:
04.06.2020 22:18
Met belangstelling heb deze topic gelezen, ik ervaar precies het zelfde als Karin. Toevallig gaat het om dezelfde organisatie en geboekte camping in Castellane.
Geplaatst door: ® Henk10
, Datum:
04.06.2020 22:45
Wij willen eigenlijk ook niet meer naar Frankrijk en blijven liever in Nederland. We hebben geboekt bij Capfun en willen graag een voucher. Volgens hun website hebben wij hier nog geen recht op. We mogen omboeken, maar alles zit vol in Nederland. De volledige betaling moet over twee weken gedaan zijn. Van een mogelijke nieuwe wet trekken zij zich dus niets aan.
Te lezen op de website van Capfun
Ik heb een vakantie geboekt met een aankomstdatum na 15 juni en ik wil annuleren, wat zijn mijn opties?
In het geval van Coronavirus tijdens de data van uw verblijf, en in het geval dat:
- U of een persoon die op het huurcontract staat geregistreerd, wordt getroffen door het coronavirus.
- U zich in een lockdown gebied bevindt, waardoor u niet naar de camping kunt komen.
- De camping in een lockdown gebied ligt op de data van uw vakantie.
Dan ontvangt u een VOLLEDIGE en ONMIDDELIJKE terugbetaling van de reeds betaalde bedragen.
Het is mogelijk om uw reservering te verplaatsen naar een Capfun camping in Nederland (onder voorbehoud van beschikbaarheid). Dit kan heel eenvoudig en kosteloos. Bel hiervoor de nieuwe camping van uw keuze, die al het administratieve werk voor haar rekening neemt. Geef hierbij duidelijk aan dat het om een omboeking gaat!
In alle andere gevallen gelden de algemene annuleringsvoorwaarden die u in onze algemene reisvoorwaarden kunt terugvinden: CONDITIONS_GENERALES_DE_VENTE_NL.pdf
, Datum:
05.06.2020 08:59
Hallo, keek even op de site van Capfun en zag daar in Nederland nog enkele plekken open staan. Misschien een idee om jullie data van vakantie aan te passen, zodat jullie met een gerust hart vakantie kunnen vieren in eigen land?
, Datum:
05.06.2020 09:27
In ieder geval voor een week....hebben jullie in ieder geval je aanbetaling gebruikt! En dan kun je altijd nog ergens anders iets huren in Nederland?
, Datum:
05.06.2020 10:02
Onze camping zegt We verbinden ons ertoe om uit te stellen met een voucher (wet van 25 maart 2020) of uw uitgaven te vergoeden in geval van onmogelijkheid tot verblijf.
Raar te horen dat dit zoveel moeilijkheden geeft bij annuleren.
Geplaatst door: ® Bertus1
, Datum:
05.06.2020 11:15
Het is eigenlijk vrij eenvoudig.
Als je je vakantie hebt geboekt in een periode waarin door overheidswegen het niet mogelijk is om te kamperen moeten de campings je minimaal een voucher aanbieden met een geldigheid tot 18 maanden. Bij het niet gebruiken daarvan moeten ze je na die 18 maanden je geld terug geven. (Of ze zijn coulant en geven gelijk je geld terug)
Als je vakantie geboekt is in een periode waarvan nog niet bekend is of het door overheidswegen wel of niet mag (voor Frankrijk geldt in principe dat je mag kamperen en hoeft de camping je geen vergoeding te geven als je zelf annuleert. Dan gelden de normale annuleringsvoorwaarden. Er zijn wel een hoop campings die uit coulance een voucher aanbieden om volgend jaar naar de camping te komen, maar die kun je dus niet! inwisselen voor geld na die periode. Dat is dus niet verplicht voor de campings.
Geplaatst door: Heidi
, Datum:
05.06.2020 11:37
https://www.service-public.fr/particuliers/actualites/A13965
Volgens mij is er een andere wet van toepassing tussen 01/03 en 15/09/2020 en moet je je verblijf kunnen uitstellen of een voucher krijgen zowel als je niet kan gaan door vb gesloten grenzen, camping niet open als als je zelf annuleert.
Ofwel is mijn Frans niet zo goed en lees ik de tekst verkeerd.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
05.06.2020 13:37
@Marke
Ik heb vorig jaar een app. in Frankrijk gehuurd voor een week in mei dit jaar. Vooruitbetaling gedaan van een paar honderd euro.
Vorige maand hadden we ons huurobject "moeten" gebruiken, maar omdat Frankrijk in lockdown zit en er een reisverbod is, moesten we thuis blijven.
Van alles geprobeerd met de organisatie om ook maar iets te regelen, helaas ze willen niet uitstellen of omboeken of voucher. Noppes nada. Geld weg.
Hoezo kinderachtig, wie is er nou kinderachtig? We hebben het over een grote organisatie en niet over een 1-mans campinkje die in de overlevingsmodus zit.