Nieuwe wetgeving Frankrijk annuleren (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Lia
, Datum:
29.04.2020 17:31
Dat is een mooie oplossing.
Mischien kan je in september naar de camping.
Uit ervaring weet ik dat begin september het nog behoorlijk heet is in Frankrijk.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
29.04.2020 18:02
Dat hangt ervan af, waar je zit, Lia !
Wij waren een aantal jaren geleden in de tweede helft van augustus op een camping in de Hautes-Alpes en daar was het rond een uur of zes 's avonds te koud om nog even lekker buiten te zitten.....
Ook op Camping Domaine de Chalain in de Jura was het eind augustus ' s morgens en 's avonds te koud om buiten te zitten.
Overdag was het warm genoeg om in het meer te zwemmen
Geplaatst door: Jurgen
, Datum:
29.04.2020 18:53
@Tineke: het gaat in beide gevallen om een camping aan de Cote D’Azur, dus wat het weer betreft zit het normaal wel goed om evt in september te gaan. Alpen en Jura zijn idd doorgaans wat minder in die periode...
, Datum:
29.04.2020 19:01
Wij zitten ook altijd in September helemaal in het zuiden,richting Beziers
Maar idd.de avonden worden wel frisser,en vroeger donker.
Maar overdag hebben elk jaar toch rond en boven de 28/30 graden.
, Datum:
29.04.2020 19:44
, Datum:
29.04.2020 19:52
Lia,
wij hebben de afgelopen jaren ook in de buurt van Beziers gekampeerd op een camping in Sérignan-Plage
We hebben er de volgende foto's gemaakt.
Je kunt de foto's vergroten door er op te klikken
https://photos.app.goo.gl/Ra0eZOei339FB1RJ3
Jullie verblijven toch niet op een camping?
, Datum:
29.04.2020 20:09
Sinds onze dochter niet meer meegaat,huren wij huizen.
Vroeger kampeerde wel dus wel.
De Hérault en de Aude zijn onze favoriete bestemmingen.
Daar gaan wij in September altijd naar toe.
In mei gaan we vaak richting Provence,cote d' azur
We vinden het fijn om ruimte om ons heen te hebben,ook voor onze hond.
En dan de luxe van een eigen zwembad.
Ik zit eigenlijk hier op het forum,omdat ik de verhalen leuk vind.
En je leert ook nog eens leuke plekken kennen.
En we zijn allemaal van van Frankrijk.
, Datum:
29.04.2020 20:12
Wat een prachtige foto's!
Die zee op de achtergrond,wat heb je nog meer nodig.
, Datum:
29.04.2020 21:02
@Tineke: we gingen normaal gezien een week naar Les Tournels en een week naar La Bastiane. We brengen jaarlijks een bezoekje aan Le Lavandou, maar Camp du Domaine staat niet echt op ons lijstje aangezien we fervente zwemmers zijn en dagelijks onze baantjes willen trekken(en in zee zwemmen gaat ons beiden niet zo goed af).
, Datum:
29.04.2020 21:40
Geplaatst door: jo8
, Datum:
14.05.2020 09:01
Leuk om te lezen dat Jurgen wel deoptiekreeg van yellooh la bastiane in geld of voucher.
Wij kregen gewoon een voucher in de mail, klaar.
Absoluut geen optie om geld terug te krijgen. Ja over 18 maanden!. Nu in ons geval wacht ik dus 18 maanden op de centen. Want de reden dat daar geboekt was die specifieke week is daarna niet meer van toepassing. Zal dus ook niet met de voucher een boeking doen. Dus mag 18 maanden wachten op geld, want voucher is ook niet overdraagbaar. Heb namelijk wel mensen die graag de voucher hadden willen overnemen.
, Datum:
14.05.2020 11:15
@jo8: voor alle duidelijkheid: de mogelijkheid om te kiezen tussen geld terug of voucher die we van yelloh village gekregen hebben geldt niet voor La Bastiane (1e week juni), maar voor Les Tournels(laatste week mei). Van La Bastiane hadden we eerder al een voucher gekregen. Toen we deze mails kregen waren de maatregelen maar tot eind mei. Inmiddels zijn deze verlengd, dus in principe zou ik nu ook bij La Bastiane de keuze moeten hebben. We kiezen echter voor een voucher omdat we door een medisch probleem vorig jaar onze vakantie daar met enkele dagen hebben moeten inkorten en ze zich toen ook zelf inschikkelijk hebben opgesteld door voor deze verloren dagen een voucher voor dit jaar te geven. Deze hebben ze trouwens ook nu weer in het nieuwe voucher ingesloten. Voor Les Tournels bekijk ik het nog omdat ik 10 dagen voor aanvang van onze vakantie van de camping zélf niets vernomen heb, wat ik niet zo netjes vind. In de mail van YV stond immers dat de camping zélf nog contact met mij zou opnemen.
Geplaatst door: mschouten26
, Datum:
14.05.2020 17:16
Ben er benieuwd hoe de voucher van Yelloh eruit ziet, is dat camping specifiek of inwisselbaar bij alle Yelloh campings.
Wij hebben voor medio Juli geboekt maar het begint er meer en meer op te lijken dat het niet haalbaar gaat worden. Heb al contact gehad met centrale mail adres en die geven inderdaad voucher met geldigheid van 18 maanden.
, Datum:
14.05.2020 17:44
In de mail die we van La Bastiane gekregen hebben staat specifiek vermeld dat het voucher enkel voor La Bastiane geldig is.
In mijn YV account is mijn verblijf verwijderd, en ik vind verder ook niets terug van een tegoedbon. Ik vermoed dat de mail van de camping zelf als bewijs zal dienen.
Geplaatst door: mschouten26
, Datum:
14.05.2020 19:38
Dat zou wel vreemd zijn en een erg grote beperking voor de voucher. Je boekt immers bij de overkoepelende organisatie, sterker nog nergens staat vermeld dat het individuele campings zijn.
Ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen maar deze ga ik niet zo maar accepteren, desnoods proberen mijn geld terug te krijgen via Credit card.
Geplaatst door: scg
, Datum:
14.05.2020 20:25
Ik heb vanmiddag ook mail ontvangen van Yelloh. Ze hebben nu een reserveringssysteem genaamd Flexy!. Nu reserveren voor de zomervakantie en tot 7 dagen voor aankomst kosteloos annuleren.
Als ik het goed begrijp, hoef je pas zeven dagen voor aankomst te betalen. Als je niet betaald, dan is de reservering vervallen. Geen aanbetaling vereist.
Geplaatst door: Linne
, Datum:
14.05.2020 21:22
Hallo,
Even onze concrete situatie schetsen: we hebben een standplaats gereserveerd op een camping in frankrijk in juli. Voorschot is betaald, restbedrag nog niet. Eigenlijk zou ik, door de huidige omstandigheden, liefst willen annuleren/vakantie verplaatsen naar een latere periode.
In de contacten met campingeigenaar verwijs ik naar die noodwet. Eigenaar geeft aan dat ik niet zomaar kan annuleren en dat een voucher enkel kan gegeven worden wanneer de grenzen gesloten zouden blijven of de campings niet open gaan. Indien ik zelf zou annuleren, ben ik mijn voorschot kwijt of moet ik beroep doen op een eventuele annuleringsverzekering.
2 vragen:
- betreffende die noodwet: maakt deze wet het mogelijk dat je als particulier momenteel in alle gevallen je vakantie kan opzeggen (en waarbij je eventueel akkoord gaat met een voucher)? Dus eigenlijk annuleren met als eventuele enige reden de huidige corona-omstandigheden.
- indien ik zou beslissen om sowiezo niet naar frankrijk te gaan, en dus zelf annuleer, ben ik dan verplicht het restbedrag nog te betalen? Het voorschotbedrag ben ik dan dus wel kwijt.
Geplaatst door: Ellen Dokter
, Datum:
14.05.2020 22:30
Hoi Linne...er is geen annuleringsverzekering waar je terecht kunt om te annuleren door de Corona, het bestond nog niet en nu kost ze het teveel om aan te passen, heel in het begin was er een die een regeling had met dreiging zoals oorlog,staking en pandemieën maar dat is al lang niet meer zo...annuleren via verzekering is alleen mogelijk als je zelf door ernstige omstandigheden niet kunt... denk aan ziekte, overlijden maar tegenwoordig zit er ook in verlies van arbeid en scheiding. Het is idd zo dat je alleen recht hebt op voucher of evt om boeking in de periode dat de noodmaatregelen mbt tot reizen gelden. Zelf latere periode in seizoen waar nog niets over bekend is en dan annuleren kost je je aanbetaling. Zover ik weet is het per aanbieder verschillend wat ze doen met restbetaling dat staat meestal in algemene voorwaarden..wij zijn dan bv 30%( is de aanbetaling) kwijt, bij ons hoog bedrag , maar als ik zelf annuleer 6 uiterlijk weken voor aankomst hoeft het restant niet.
Geplaatst door: ® Hans
, Datum:
15.05.2020 17:18
Geplaatst door: Ellen Dokter
, Datum:
15.05.2020 20:53
Hoi Hans en Linne...ik lees dat Linne in juli op vakantie gaat, dan gaat deze regeling nu nog niet op voor haar zelf hebben wij ook vakantie voor juli staan en zitten met het zelfde...De nood maatregel mbt annuleren geldt ten tijde dat het confinement nog niet opgeheven is voor wat betreft toerisme en de grenzen dicht zijn. Zo staat het ook in linkje die je er bij zette. De periode juli is hier nog niet in benoemd . Heb wel zelf ook al keer ergens gelezen dat mensen annuleerden voor juli en het geen probleem was, wij zelf hebben behoorlijke aan betaling van 30 procent en zolang over juli niks bekend is gelden hun normale annuleringsvoorwaarden en ben je aanbetaling kwijt.