alternatief voor frankrijk: Belgische ardennen? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: lisbeth
, Datum:
12.04.2020 20:08
Hallo allen, wij zijn voor de zekerheid op zoek naar een kleinschalige camping in de Belgische ardennen omdat Frankrijk misschien geen optie zal zijn dit jaar. Ik ben totaal geen fan van de Ardennen, mijn man en kinderen wel... Wij gaan normaal naar de drome (buurt nyons) en Spanje (zee). Ik hou van rustige mooie campings met grote plekken vooral voor onze grote tent. Een riviertje in de buurt is ook een must, een zwembad eigenlijk ook. Misschien is er iemand van jullie onderweg naar of van Frankrijk ooit al op een leuke camping geweest daar, dan hoor ik het graag... Een dorpje in de buurt is ook wel fijn, zodat je met de fiets naar een restaurant kan of zo. Het is echt met pijn in mijn hart dat ik de vraag hier stel, maar nog langer in je eigen huis zitten, dat zie ik ook niet echt zitten met 3 hevige jongens (9, 12, 13)...
Bedankt alvast voor een tip, of een forum of site waar ik zoals hier meer info vind...
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
12.04.2020 20:46
We hebben jaren geleden eens op een camping in Coo gekampeerd
https://www.camping-coo.be/
Je kunt hier wat meningen lezen
zoover.nl/belgie/luik/coo/la-cascade/camping
Ik heb geen idee, of de campings in België gesloten zijn vanwege het Corona-virus......
Geplaatst door: Kea
, Datum:
12.04.2020 21:21
België is nu gesloten voor toerisme
Geplaatst door: Lisbeth
, Datum:
12.04.2020 21:54
Wij zouden in juli en augustus normaal gaan...
Geplaatst door: Wima
, Datum:
12.04.2020 21:57
Als Frankrijk geen optie is dit jaar, zal België het wellicht ook niet zijn?
, Datum:
12.04.2020 22:14
Vergeten zeggen, ik woon in belgie ;-)
Voor het geval dat de grenzen toeblijven maar wel in eigen land kan gereisd worden...
Geplaatst door: Wima
, Datum:
12.04.2020 22:16
Oww, hahaha, dat maakt het natuurlijk anders. Ik heb geen tip, maar de Ardennen lijken me erg mooi. Succes!
Geplaatst door: Den
, Datum:
12.04.2020 22:28
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
12.04.2020 23:47
, Datum:
13.04.2020 00:01
, Datum:
13.04.2020 09:58
Bedankt ineke, die lijkt wel heel leuk, wel duur! Ik noteer hem op mijn lijstje. Gebied is.prima hoor, met.ardennen.bedoel ik eigenlijk het.groene glooiende deel van wallonie in het zuiden v belgie..
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
13.04.2020 10:44
Hoi Lisbeth
Een paar jaar geleden zijn we op onderstaande camping geweest.
https://www.campingbertrix.be/nl/accommodaties
Wij vonden het een heel prettige camping, met mooie plaatsen, goed schoon sanitair en in een leuk bosgebied gelegen. Vriendelijke receptie met veel info. Ook in de omgeving valt voldoende te doen , o.a. naar St. Hubertus en ergens is een kasteel of zo (geen tijd meer gehad om te bezoeken). Succes met je zoektocht.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
13.04.2020 12:49
Een aantal jaren geleden 2 weken gekampeerd op een camping in de buurt van Francorchamps ( vlak naast het circuit). Ook een mooie omgeving, waar van alles te doen is.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
14.04.2020 13:30
Ik vind de Ardennen qua natuur mooi, maar mis wel gezellige dorpjes (op een aantal uitzonderingen na). Maar, als de keuze is tussen Ardennen of thuisblijven (en het kan tegen die tijd wel weer voor jullie: in eigen land weg gaan), waarom niet? Dat hebben we in NL ook, die afweging. Ik ken hele mooie stukken Nederland (sterker, we wonen in een heel mooi bosrijk en heuvelachtig gebied: Utrecht), maar mis bij vakantie in eigen land toch vaak een beetje de buitenlandse sfeer. Maar allemaal luxe problemen: we hopen dat het tegen die tijd weer beter gaat, er minder maatregelen gelden en we erop uit kunnen trekken. En als dat niet lukt blijven we gewoon een zomer thuis. Zou wel saai zijn als er dan nog geen musea of horeca open zijn (of dat je niet een dagje naar het strand kunt bijv), maar zelfs dat is overkomelijk. Mochten we wel weg kunnen naar het buitenland, dan kiezen wij in ieder geval voor een buurland met bestemming op maximaal 7 uur rijden.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
14.04.2020 16:06
Geplaatst door: lisbeth
, Datum:
15.04.2020 11:20
bedankt iedereen al voor jullie reacties!
Er zitten wel goede campings bij vind ik. Ik heb al eens gehoord bij die chenevert, maar daar moet heel het bedrag min 6 weken voor aankomst worden betaald... Dat zijn wij echter niet gewoon, en dat ben ik ook niet van plan...Het gaat toch niet om een huuraccommodatie maar enkel om een plek... Ik schrik ook echt van de tarieven, hoger dan Frankrijk en veel minder voorzieningen.... Ik denk dat we niets gaan reserveren, en gewoon gaan afwachten met het risico dat er niks naar onze zin nog vrij is... Ik blijf nog hopen dat Frankrijk toch nog zal lukken... Ik maak wel een lijstje met jullie tips, bedankt nogmaals!
Geplaatst door: J
, Datum:
15.04.2020 12:04
Wij hebben ook weleens overnacht op camping Spineuse. Is ons toen heel goed bevallen.
Mooie camping en zeker beschikt voor langer verblijf.
Volgends mij was deze camping niet heel erg duur. We hadden toen een overnachting met acsi tarief. Je kunt eens kijken wanneer dit jaar de acsi periode loopt.
, Datum:
15.04.2020 21:01
Chenefleur is misschien niet goedkoop maar de voorzieningen zijn prima...verwarmd sanitair, verwarmd zwembad, winkeltje, goed restaurantje, speeltoestellen en ruime plekken. La spineuse was idd niet zo duur, maar eenvoudiger, destijds kon je er heerlijk eten.
Ook eens overnacht op Moulin de Malempre , camping ligt haast onder de E25, maar je hebt daar geen last van
https://www.camping-malempre.be/nl
Ik weet niet of het mag op het moment in Belgie, maar misschien is het een idee om de campings van te voren te bekijken?
Geplaatst door: Nika
, Datum:
16.04.2020 21:14
Oh geen fan van de Ardennen? Het is er zooo mooi, daar vind je nog echt ongerepte natuur, kan je wandelen zonder een mens tegen te komen. S,avonds zie je regelmatig de wilde zwijnen rondscharrelen in de heuvels boven de dorpjes.
Omgeving La Roche en Ardenne zijn erg mooi, prachtige natuur, met als uitvalsbasis het pittoreske sfeervolle dorpje aan de rivier.
Kijk eens op deze site waar diverse campings op staan.
http://www.la-roche-tourisme.com/nl_logies.php?variable=campings|Logies|Campings|nl
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
17.04.2020 15:39
Als Frankrijk dicht zit dan België helemaal...aparte logica