Hoe was het ook alweer. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jaapj2
, Datum:
21.03.2020 10:16
Vergeleken met een jaar geleden is het erg rustig op ons forum. Logisch. Mensen wachten af. Op andere gebieden wordt aan achterstallig onderhoud gedaan, zie de drukte bij de bouwmarkt en vuilstort.
Misschien is er t.o.v. Camping Frankrijk ook nog wel achterstallig onderhoud, nl die campingmening die je altijd nog had willen geven . Maar ja, het kwam er nooit van.
Dus welke campings in frankrijk heb je afgelope jaar/jaren bezocht en nog niet van een mening voorzien. Vooral campings met weinig gegeven meningen zijn w.m.b.welkom. Wanneer we dit gaan doen komt er weer wat reuring op het forum.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
21.03.2020 17:52
Goed idee, doen!
Overigens is het een algemene trend die al weer even voortduurt dat het steeds stiller wordt op internetfora, mogelijk door de opmars van FB. Een mooi, levendig prikbord als corsica-prikbord.nl bijvoorbeeld is al een tijdje zo dood als een pier.
Geplaatst door: conny
, Datum:
21.03.2020 19:05
Ik zal blij zijn als de tijd weer komt van "gewone" vragen , want dat betekent "veilig" kunnen leven/kamperen.
Je beseft nu al hoe waardevol dat is.
Reviews zet ik er natuurlijk altijd op, ook voor andere landen/fora. Ik ben er zelf ook blij mee.
Even de tijd voor maken !
Geplaatst door: Jaapj2
, Datum:
21.03.2020 20:00
Morgen zal ik zelf maar een voorschot geven. Wat betreft de drukte op bepaalde plaatsen : te gek voor woorden. Dingen die moeten gebeuren doe je zoveel mogelijk alleen en houd die ANDERHALVE meter in acht. Zelf zouden we volgende week gaan kamperen. Ondanks dat er campings open zijn wachten wij wel even.
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
21.03.2020 20:07
Er kunnen wel campings open zijn, maar je kan er niet komen. België kan je niet for en Frankrijk kost je dat ook 135€.Dus mensen ook al is de camping open ga er niet heen...
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
22.03.2020 16:19
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
22.03.2020 16:39
Geplaatst door: Daido
, Datum:
22.03.2020 17:02
Leuk, zo dichtbij, maar het lijkt nu zo ver weg.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
22.03.2020 18:43
N.a.v. de tip en foto's van Tineke... ik heb in de loop der jaren ongelofelijk veel digitale foto's gemaakt. Voor iedere vakantie een stick vol (pakweg 600 foto's) en op jaar en naam opgeborgen. Nu zijn we al die foto's 's avonds aan het bekijken via de TV. Mooi grootbeeld en zo leuk! Heel erg "ojee- en weet je nog"-gehalte. .Denk dat jonge kinderen dit ook (soms) hilarisch vinden. Daarna loop ik de sticks nog even na en echt waardeloze foto's gooi ik weg. De inhoud van de geschoonde sticks worden nu in een extern geheugen bewaard. Kinderen worden snel en ouders worden snel opa en oma...
Mocht je niet zo digitaal zijn dan kun je eindelijk die doos met oude foto's eens opruimen en misschien toch een album kopen om ze in te plakken. Veel plezier en succes.
, Datum:
22.03.2020 23:45
Je zou die oude papieren foto's natuurlijk ook kunnen scannen om ze voor de eeuwigheid te bewaren, als je nu toch tijd over hebt:-)
En als je wel digitaal vaardig bent, loop je oude foto's nog eens na of je er nu iets mee kunt dat je toen niet kon. Heb vanavond een pracht foto van de Grimselsee in Zwitserland beet gepakt, gemaakt in 2014. Nooit iets mee gedaan omdat er hoogspanningskabels hinderlijk door het beeld liepen. Die poets ik tegenwoordig vrolijk weg in Photoshop. Het resultaat zie je op https://zoom.nl/foto/landschap/grimselsee.3160508.html?object=user&object_id=170717
, Datum:
23.03.2020 10:22
Fotoshop gebruik ik al jaren; ideaal om een paar kabels te verwijderen en ook voor andere correcties.
Heel oude foto's (familieportretten ) heb ik gescand en opgeslagen zodat ze over de verdere familieleden verdeeld kunnen worden.
Kortom... nog genoeg te doen!
Geplaatst door: ® Frans.M
, Datum:
23.03.2020 15:39
Heb ergens nog dia's (negatief in een raampje) liggen van vroegere van vakanties, hoe krijg ik die in de computer???
Geplaatst door: Daido
, Datum:
23.03.2020 16:20
Kan met een diascanner en ik geloof ook bij de hema.
Geplaatst door: kea
, Datum:
23.03.2020 16:26
Met een speciale diascanner of een scanner waar deze functie ook op aanwezig is.
Geplaatst door: Frans.M
, Datum:
23.03.2020 17:40
MIJN dank gaat het zoeken en kan hierdoor een poosje lekker bezig zijn en genieten van vroeger als het nog op de dia's te zien is.
Geplaatst door: Henny
, Datum:
23.03.2020 20:13
Tastbare fotoboeken maken is veel leuker dan alles nakijken op de PC !!! Een mooie bezigheid nu !
, Datum:
23.03.2020 22:37
Ook dat doe ik met mijn digitale foto's. En de foto's die er echt uitspringen, laat ik groot afdrukken om aan de muur te hangen.
, Datum:
23.03.2020 23:52
Dia's... heb er sledes vol van en er zijn er bij die 55 jaar oud zijn. Altijd netjes en droog opgeborgen.
Verder hebben we de projector nog. Truc: grote plaat echt wit karton (50 x 1,50) goed rechtop tegen de muur. Fototoestel op statief recht op plaat richten.
Projector starten; handmatig bedienen en op kartonnen plaat richten/scherp plaatje stellen. Foto maken (met afstandsbediening).
Kaartje met foto's even uitlezen in de PC/laptop. Gaat verrassend goed. De meeste van m'n foto's lijken pas gemaakt te zijn en mochten er wat stofjes, andere oneffenheden of verkleuring zijn dan is Photoshop je grote vriend. Succes
, Datum:
24.03.2020 01:09
Pfft, dia's. Ik wil nog altijd de dia's van onze Amerika-reis eens digitaliseren en dan tot fotoboek verwerken. Hebben we ooit gemaakt onder het motto dat het er nietr meer van zou komen als we aan kinderen begonnen. Dat klopte... Inmiddels zijn de kinderen al lang het huis uit. Maar dat waren na selectie geloof ik wel tien dozen met elk 50 dia's...