omgeboekt naar camping le Brasilia (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Karin
, Datum:
06.03.2020 21:01
We hebben voor de meivakantie (eind april) via eurocamp een chalet gehuurd op camping la Chapelle in Argeles sur Mer.
Vandaag kregen we van eurocamp een mail waarin ze aangeven dat camping la Chapelle heeft besloten pas begin mei open te gaan ipv begin april zoals eerst de bedoeling was. Eurocamp heeft ons nu omgeboekt naar camping le Brasilia in Canet Plage.
De camping ziet er super uit. Veel luxer en groter dan wat we normaal gesproken gewend zijn. Toch hebben we er een beetje een dubbel gevoel over.
We hebben het idee dat de omgeving bij camping le Brasilia minder uitdagend is, verder van de "bergen" vandaan en minder centraal dan Argeles sur Mer.
Kan iemand daar iets over vertellen? Is er bij camping le Brasilia ook een mogelijkheid om de hond mee te nemen naar het strand?
Ik heb eurocamp nog wel een mail gestuurd om te vragen of het ook mogelijk is om om te boeken naar een andere camping in Argeles sur Mer. Dat antwoord moeten we nog even afwachten.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
06.03.2020 21:44
Le Brasilia is echt een top camping! Ik denk de mooiste camping die wij ooit bezocht hebben. Dus qua camping ga je erop vooruit. Daarnaast ligt de camping niet heel ver van Argeles sur mere, volgens mij iets van 20-25km. Maar een voordeel van La Chapelle is dat de camping direct in Argeles sur mere ligt en je kiest bewust voor deze camping en dan is het jammer dat de camping dan pas later open gaat!
, Datum:
07.03.2020 09:40
De camping zelf twijfelen we ook niet aan.
Het enige minpuntje is dat er geen overdekt zwembad is. Eind april kan dat soms wel lekkerder zijn dan een buitenzwembad. Maar verder ziet hij er super uit. Goede reviews. Dus ik denk dat eurocamp het wel goed opgelost heeft voor ons.
Weet iemand of de hond op het strand mag bij camping le Brasilia?
Geplaatst door: ® Wil B.
, Datum:
07.03.2020 10:02
Wij komen al meer dan 20 jaar op le Brasilia en het is inderdaad een topcamping met een fantastisch verwarmd zwembad, niet overdekt dat klopt. Alle voorzieningen zijn gedurende de hele openingsperiode open en animatie eveneens. Je mag de hond niet meenemen naar het bewaakte strand maar op het strand aan de noordzijde van de camping mag dit wel. Er is eveneens een erg groot hondenuitlaatveld met poepzakjes en hondendouche. Wij gaan in september weer en ik weet zeken dat je er geen spijt van zult hebben dat je omgeboekt hebt.
Groeten, Wil B.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
07.03.2020 12:53
De laatste mening hier op de site is van mij - 2016. Als ik m zo nog eens lees compleet. Het grote verwarmde bad was vooral voor volwassenen om baantjes te trekken. Kinderen mochten er niet in spelen.. We hebben veel ondernomen vanuit die omgeving;
Naar figueres gereden om Dali Museum te bezoeken. (kaarten hadden we vooraf gereserveerd; fijn want er stond in de mei vakantie ook een rij) Vandaaruit hebben we verder Cap Creuse bezocht. Verder naar Coullioure geweest, lekker lunchen aan het strand, nu kon je er gewoon parkeren in het dorpje zelf, en daarna in het achterland de bergen/heuvels ingereden.
We zijn een dag naar Carcassonne geweest, naar Les Orgues d’Ille-sur-Têt (zeker de moeite waard) van daaruit zijn we ook doorgereden naar Château de Peyrepertuse. Echt een prachtige ruïne van een katharenburcht. Perpignan zijn we ook geweest maar vond ik een vieze stad. Gorges de Galamus liggen eigenlijk weer in de buurt van Peyrepertuse maar hadden wij toen geen tijd meer voor die dag.
Ik heb het goed naar de zin gehad om Brasilia. Het waaide wel enorm, en niet verwacht ("want we zijn toch aan zee") dat waaien bracht zoveel stof en zooi met zich mee dat mijn zoon enorme piek had van zijn hooikoorts. Was eigenlijk geen pil tegen te slikken.
Mocht je via Eurocamp nog eens in een andere streek willen zijn: we zijn ook een meivakantie geweest op Domaine des Naïades (Grimaud) , die camping heeft een erg groot buitenbad EN heerlijk verwarmd. Kinderen gingen er zelfs met een regenbui nog zwemmen. Overdekt was er echt niet nodig omdat het echt lekker verwarmd was.
Geplaatst door: ® Wil B.
, Datum:
07.03.2020 14:46
Even terugkomend op het verwarmde zwembad. Er zijn 3 verwarmde baden. Eén bij het terras voor de kleinere kinderen, één voor volwassenen èn kinderen, echter alleen om baantjes te trekken. Wanneer hier gespeeld wordt, word je er uit gestuurd. En één net zo'n groot bad voor volwassenen en kinderen voor vertier. De baden zijn meestal zo'n 25-27 graden. Het bad met de glijbanen is niet verwarmd.
Groeten, Wil B.
, Datum:
07.03.2020 17:44
Vandaag heb ik nog even contact gehad met eurocamp. Het blijkt dat ze ons per ongeluk omgeboekt hebben naar een chalet waar geen honden in mogen.
Er is evt nog 1 mogelijkheid op camping la Sirene in Argeles sur Mer. Daar mag de hond wel mee naar toe.
Nu twijfelen we heel erg. Camping le Brasilia ziet er super uit. Ik heb het idee dat deze camping voor onze pubers veel leuker is dan camping la Sirene. We hebben het idee dat la Sirene meer op de jongere kinderen gericht is. Maar ja, als we naar le Brasilia gaan moet de hond wel thuis blijven. Nu gaat hij in de zomer ook nooit mee. We hebben een super goed oppas adres voor hem waar hij hele dagen met zn vriendje kan spelen. Dus dat zal geen groot probleem opleveren, maar jammer is het wel.
Ze hebben onze reservering nog even op le Brasilia laten staan. Morgen of maandag moet ik terugbellen als ik wil wijzigen naar la Sirene.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
07.03.2020 18:02
La Sirene in Argeles sur mere ook zeker een top camping!
En er komen daar veel jongeren/ pubers hoor! Tenminste in het hoogseizoen wel. Dus ik denk dat beiden campings super zijn voor jullie.
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
07.03.2020 20:01
Doe maar argeles, canet is echt niet heel bijzonder. Wij komen er al jaren in totaal al 14 jaar van jongs af en en later met mijn vrouw. Canet is niet echt gezellig. Omgeving argeles is veel leuker. En je kan meer kanten op vanaf daar.. Vergeet ook Saint cyprien haven niet te bezoeken super leuk en gezellig.
Geplaatst door: Podiki
, Datum:
08.03.2020 08:12
La Sirene is ook heel leuk. Nette camping met binnenzwembad. Maar de omgeving lijkt me leuker in Canet. Argeles is nogal doods in april- mei.
Geplaatst door: kat
, Datum:
09.03.2020 14:09
Wat grappig om dit te lezen.... Wij gaan in juli naar La Chapelle, maar hebben heel lang getwijfeld tussen La Brasilia, en La Sirene...
Is er een reden waarom La Chapelle pas later opent dit seizoen?
Wij gaan er naartoe (huuraccomodatie) met 2 kids van 12 en 16 jaar.
als ik het goed gelezen heb, is er dus op La Chapelle zelf, niet veel te doen, en moet je dus het vertier buiten de camping zoeken?
Ik heb het vooral over de avondanimatie.
Weet er trouwens iemand of er op de camping iets met het EK gedaan wordt? (bv. groot scherm?)
, Datum:
09.03.2020 17:26
Een reden staat er niet bij. We kregen de volgende mail:
Unfortunately the management have decided to delay the opening date to May.
For this reason we have relocated you and your family to La Brasillia campsite and upgraded you to a 3 bedroom Azure Plus free of charge.
Geplaatst door: J
, Datum:
11.03.2020 09:36
Argeles is in juli en augustus extreem druk en toeristisch. Er komen vooral veel pubers/jongeren.
In andere periodes is het een vrij “ dood” stadje. Je kunt er wel genieten van het strand, wandelen naar de haven.
Evt uitstapje naar Coullioure of Spanje.