Aiguille en midi (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Lia
, Datum:
06.03.2020 11:26
Dit heeft niets met kamperen te maken,maar wil het gewoon even delen.
We zijn net terug van een weekje Alpen.
We zijn dus ook in Chamonix geweest,en natuurlijk met de kabelbaan helemaal naarboven.
Het was een schitterende dag,strak blauwe lucht.
Maar dit moet je gewoon meegemaakt hebben
Boven was het -30.
Dus mischien een tip voor mensen die net als wij voor het eerst naar de Alpen gaan.
Het kost wel een paar centen(€65 pp)
Maar onwijs mooi!!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
06.03.2020 12:11
Jaren geleden hebben wij dit ook met onze kinderen gedaan.
We moesten er vanaf de camping, waar we toen kampeerden, wel ruim 2½ uur voor rijden, maar het was een onvergetelijke belevenis.
Geplaatst door: johann
, Datum:
06.03.2020 14:58
Jaren terug ook gedaan, de lift moest je toen bespreken, de eerste lift genomen s'morgens om 6 uur.
Vroeg op maar de moeite meer dan waard, de zon moest nog opkomen en dat was een fantastische ervaring.
Mocht je in de buurt zijn: Doen.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
07.03.2020 12:59
Omdat het vaak zo druk lijkt vanaf de Franse kant, staat het nog op mijn wensenlijst vanaf de Italiaanse kant. Hier paar keer gelezen dat het vanaf die kant beter te doen is/rustiger en geen heel lange wachtrijen.
Leuk te lezen Lia. -30 hebben we zelfs in Lapland niet aangetikt vorige week.
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
07.03.2020 13:18
Hebben wij paar jaar geleden ook gedaan met onze dochter. Ze was bijna 3 en helemaal gek van de hoge bergen. Ze vond het prachtig. Nu word ze 9 en houdt nog steeds van de bergen! Het is duur, maar zo de moeite waard!
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
08.03.2020 16:28
Wij zijn in de zomer van 2018 daar geweest. Helaas was de bovenste gondel toen stuk. We zijn tot halverwege geweest. We willen heel graag nog eens een herkansing. De gletsjer en het treintje vonden onze meiden overigens ook geweldig.
Geplaatst door: Joep
, Datum:
08.03.2020 17:15
Wij hebben het een paar jaar geleden vanaf Italië gedaan. Inderdaad geen rij, we konden zo doorlopen. Terwijl het echt hoogseizoen was. En ook wat goedkoper. We vonden het prachtig! Maar ik kan niet vergelijken welke kant mooier is, want aan de Franse kant ben ik helaas nooit geweest.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
10.03.2020 12:17
Tweemaal geweest; één keer tot de grens en éénmaal vanaf Franktijk tot in Italië met de "eitjes" (paspoort mee).
Tot volle tevredenheid op onderstaande camping gestaan en ook de bergketen aan de overkant bezocht
Camping-frankrijk.nlCamping La Mer de Glace in ChamonixAlles wat u wilt weten over deze camping in Haute-Savoie
Kaarten voor de liften de dag ervoor gehaald, hond in de caravan (lieve Belgische buurvrouw wilde graag oppassen.)
Omhoog met de twee liften, heel veel foto's gemaakt, via de metalen buitentrap naar boven geklommen en ook helemaal naar beneden gelopen naar het kamp met de Huskeys (honden). Goh, in de middag steeds meer lege cabine's, dus naar boven naar het restaurant. Ai... cabine's hadden het laatste rondje van de dag gedraaid en er gingen geen liften meer naar Frankrijk. Enige oplossing: met de goederenlift de laatste rit naar beneden (Italië) en dan maar zien hoe in Frankrijk op de camping te komen. Boven blijven was geen optie... veel te koud 's nachts en bovendien hond in de caravan. Dus tussen de volle vuilniszakken in een heel krap groezelig liftje naar Italië. En dan sta je aan de andere kant van de tunnel aan de snelweg. Rest één ding: liften. Man wat naar achteren en ik met liefste gezicht duim omhoog. Eeuwige dank aan de Nederlandse vachtwagenchauffeur die stopte; hij dacht al dat ik Nederlandse was. Man en ik in de supergrote vrachtwagen voor in de cabine door de tunnel; best leuk. De lieverd heeft ons voor de camping afgezet en wilde beslist niets aannemen om wat te eten of te drinken. Hond was goed verzorgd. Ach na verdwalen op Sicilië en schipbreuk Middellandse Zee kunnen we wel wat hebben en... bovendien hebben we de foto's nog.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
10.03.2020 12:22
Leuk verhaal van Digi oma
Geplaatst door: Lia
, Datum:
10.03.2020 14:18
Wat een avontuur digi oma.
Ik zal al in paniek zijn geweest.
Dat zijn wel de dingen die je nooit meer vergeet,en achteraf kan je erom lachen.
Geplaatst door: jac
, Datum:
10.03.2020 15:56
...je moet gewoon van te voren kijken hoe laat de laatste cabines terug gaan dan is het verder geen enkel probleem. In de bergen moet je altijd extra opletten.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
10.03.2020 17:47
Altijd houden we ons aan de "bergregels, dus geen slippers en dunne bloesjes, maar goede bergschoenen en "laagjeskleding" zodat je kunt wisselen. Water en wat voedsel, zaklantaarn (eventueel reservebatterij) en Zwitsers zakmes mee net als een kompasje; pleister en wat stevig verband kan van pas komen, medicijnen (bijv. hart) die je altijd gebruikt meenemen, adresboekje van jezelf en thuisfront. Kortom al jaren in de bergen en veel rondgestruind, maar beneden op de sneeuwvlakte tussen de sledehonden waren we verkocht; tijd gewoon vergeten. Een "draagbare telefoon" was toen nog volkomen onbekend.
Geplaatst door: ElizaR
, Datum:
10.03.2020 18:50
Wii zijn 2 weken geleden naar boven gegaan. Met onze skipas was het gratis. Was prachtig!