Deze zomer gaan we waarschijnlijk naar Frankrijk, ik wil graag naar zuiden vanwege het mooie weer. Dat is helemaal nieuw voor ons. Welke streek raden jullie aan? Ik wil graag leuke dorpjes bezoeken en ook markten. We gaan met zoon van 15 jaar dus op zoek naar camping met zwembad en zeker ook voetbalveld. Een rivier langs de camping zou ook leuk zijn. Wie heeft er tips?
het gebied rondom Vallon-Pont-d'Arc is heel leuk.
Het is niet helemaal het zuiden, maar eigenlijk altijd goed en warm weer.
Er zitten daar een hoop campings die aan een rivier (de ardeche vaak) liggen en zeker ook een zwembad hebben
Ik zou eerst een streek kiezen.
Als je bijvoorbeeld voor de Gard kiest kun je qua bezienswaardigheden alle kanten op:
Dagje Middellandse Zee, dagje Ardèche, naar de Mont Ventoux, Pont du Gard.
Provence, omgeving Lac Saint Croix is mooi. De Gorge du Verdon. Daar zou je ook dagje zee kunnen doen, maar dat is dan echt een eind rijden.
Wij gaan zelf naar de Savoie. Ietsje minder warm en stuk rustiger. En wij houden alle drie van het hooggebergte.
Als je een camping aan de rivier wil zijn er in de Ardèche veel mooie campings en het is echt een prachtige omgeving (mijn favoriet)
Mooie campings waar ook voldoende NL jeugd komt zijn:
- La Plage Fleurie in Vallon pont d’Arc
- La Grand terrre in Ruoms
- Soleil Vivarais in Ruoms
- Aluna Vacances in Ruoms
- Le Ranc Davaine in st Alban Auriolles
- Rives d’Arc in Vallon pont d’Arc
- Domaine arleblanc in Rosieres
Maar ook in de Drome/ Provence en Gard meer dan zat mooie campings en ook prachtige omgeving.
Als je aan zee wil is cote d’Azur en Languedoc Rousillon een aanrader!