Weer in Landes streek aan de kust (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Bertus
, Datum:
03.03.2020 15:51
Hallo,
Ik hoor heel veel verschillende verhalen over het weer in de zomer in het Landes gebied in zuid-west frankrijk. (Wij gaan naar het zuiden van het Landes gebied, Labenne)
Het schijnt er veel te regenen, anderen zeggen dat het wel eens regent.
Zijn er mensen die mij hier meer over kunnen vertellen? en al een paar jaar ervaring daar hebben?
Geplaatst door: Philip
, Datum:
03.03.2020 17:33
Geplaatst door: ® Nic
, Datum:
03.03.2020 18:16
Geplaatst door: Bertus
, Datum:
03.03.2020 18:38
Ik ken alle klimaatsites natuurlijk al wel.
Waar ik naar op zoek ben is persoonlijke ervaringen van mensen die daar geweest zijn. Dat zegt veel meer dan gemiddelde cijfertjes op zo'n websites
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
04.03.2020 04:23
Wij zijn jaren achter elkaar aan de kust westelijk van Bordeaux geweest (Hourtin). Hebben op 1 zomer na altijd wel strandweer gehad. Ik gok tussen de 25 en 30 graden. Kon wel eens een mindere dag tussen zitten, maar over algemeen altijd warm. 1 jaar zijn we na 10 dagen naar huis gegaan. Er lag een storing boven het hele zuid westelijke deel van Frankrijk en er kwam totaal geen verbetering. Alles was vochtig/klam. Toen hadden we geen zin meer om misschien wel 1000 km te rijden en niet zeker te zijn van beter weer.
Geplaatst door: Philip
, Datum:
04.03.2020 08:47
Dat klopt dan toch met de klimaatinfo die ik doorgaf?
In het algemeen warm en droog, maar ook een kans op langdurige regen.
Geplaatst door: mirjam
, Datum:
06.03.2020 18:19
Hallo, ik ben als kind en later ook met mijn gezin veel in Labenne geweest. Het weer kan daar alle kanten op, van regen en 20 graden tot snikheet met 35 graden. Het is alleen niet stabiel en je weet van te voren niet hoe je vakantie zal zijn. Dus dat moet je incalculeren en jezelf op instellen. Het kan zijn dat je 2 weken aan het strand ligt, maar er kunnen ook dagen zijn dat je de zon niet ziet. Let er wel op dat het aan het strand vaak mooier weer is dan op de campings. We hebben wel de hele dag met zon op het strand gezeten, dat bij terugkomst op de camping iedereen zich afvroeg waarom we naar het strand waren want het was slecht weer. Verder is het een erg leuke bestemming. Labenne zelf is niet groot en weinig te beleven, maar het achterland is erg mooi. San Sebastiaan en Bayonne zijn onze favorieten. Maar ook Capbreton en Hossegor zijn leuke plaatsjes met lokale markten. Ook is het mogelijk om naar de Pyreneeën te gaan. Passerelle d'Holzarte, Gorges de Kakuetta, La Rhune met treintje, en wat verder cirque de gavarnie zijn prachtig.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
07.03.2020 09:13
Eens met bovenstaande reactie qua weer. Vaak aan de westkust in Frankrijk geweest (ik heb het dan over juli). In deze hoek veelal iets noordelijker (rond Arcachon), maar dat maakt qua weer niet heel veel uit in de zomer (wel valt er over het hele jaar heen meer regen in het zuiden dan noordelijker). Vakanties gehad met 2 weken aan 1 stuk door 30 graden of meer. Wel bestaat de kans op onweer hier als het erg warm is, maar dan vaak wat gerommel en heel soms een bui en dan daarna weer vrolijk verder met de volgende dag weer lekker weer. We hebben in ieder geval nog nooit zo vaak onweer gehad als aan de westkust (nooit heel heftig dus, geen schade of enge toestanden behalve een omgewaaid windscherm o.i.d). Ook wel 'ns een vakantie gehad die qua weer niet tot de beste behoorde in dit gebied: rond de 20 graden en heel veel bewolking en regelmatig regen. Helaas, kan gebeuren. Na een ruime week met dat weer ben je ook wel uitgewandeld en de leukste plaatsjes wel gehad. Maar de kans op een lange periode met slecht weer is toch wel veel kleiner dan een vakantie met aangenaam weer in deze hoek, maar pech hebben kan altijd natuurlijk.
Ik vind zelf de comideal het beste hier: vakantie deels aan zee en deels meer binnenland in waar meer te zien en te doen is (combi met Dordogne bijvoorbeeld).